• sandybee

Ska vi behöva lägga energi på detta...?

Jag har en kusin som tydligen planerar att ta med sig sin 3 mån son, trots att det i inbjudan stod att barn inte var välkomna (fast på lite trevligare sätt ) - fick jag veta av min mamma. Men inte säger min mamma något till min kusin utan jag får reda på det av en slump. Så nu har jag mailat henne - ja, jag hatar att prata i telefon så då blir det mail - och bett dem skaffa barnvakt på ett trevligt sätt. Jag har där också förklarat precis varför vi inte vill ha barn på vårt bröllop. Har jag inte fått någon respons om ett par dagar så kommer jag att ringa för att ge samma information.

Slutsats, om ni inte vill ha barn på ert bröllop och några av era gäster inte är mognare än att de kan acceptera det - låt det vara! Det är deras problem, det är er dag och den ska ni njuta av!

• sandybee

Kommer vara 4 mån på bröllopet. Visst kan vissa bebisar vara svåra att lämna bort, medans i de flesta fall snarare handlar om att föräldrarna har svårt att lämna bort sina barn. Jag har full respekt för det. Har en god vän som har en 4 månaders som håller på att få tänder och de därför varken vill lämna honom hos mormor eller ta med honom eftersom de anser att det skulle förstöra bröllopet. Vilket jag är väldigt tacksam för även om jag givetvis hade föredragit om de kommit (utan barn). Vi har ett par där bara mannen kommer (nära barndomskamrat till m2b) eftersom de inte kunnat hitta barnvakt åt alla 3 barn. Klart det är tråkigt när alla inte kan komma, men hellre det än att bjuda in till barnkalas är vår åsikt.

M a o om inte min kusin kan komma pga att de inte vill lämna ifrån sig bebisen så respekterar jag det, men jag kommer inte acceptera att de kommer på vårt bröllop med barn trots att vi sagt ifrån.

Det är tråkigt när man inte kan respektera ett brudpars önskan utan absolut måste göra sina problem till brudparets. Det enda man som brudpar kan göra är att stå på sig och försöka att inte låta det bekomma en.

Soon and very soon skrev 2008-08-22 18:12:39 följande:

sandybee, en tre månaders kan ju vara liiiite svår att lämna bort.men håller annars med, barnfritt betyder barnfritt! (gäller ej ammandes tycker jag.)
  • sandybee

På vilket sätt har vi tvingat någon att gå på bröllop?

gusjma skrev 2008-08-22 18:11:05 följande:
    Om pojken i fråga bara är tre månader är risken STOR att han ammas. Att i princip "tvinga" föräldrar att lämna ifrån sig så små spädbarn tycker jag nästan är värre än att klampa in på ett barnfritt bröllop med tre stora barn!
  • sandybee

Vill vara tydlig med att vi varit tydliga med att vi inte vill ha barn på vårt bröllop - det har inte missats av någon annan utan vi har fått väldigt många (positiva) kommentarer kring det!

Jag tycker det är fasligt intressant att några av er då tycker att det är VI som är bad guys för att vi säger ifrån då vi får veta (dessutom av min mamma - att de inte ens sagt till oss i samband med OSA!) att de ändå planerar att ta med sig en (då) 4 mån bebis som 100% garanterat kommer att skrika vid minst ett par tillfällen under bröllopet.

• sandybee

Till de som låter barn ändå komma på barnfria bröllop vill jag säga att jag respekterar ett beslut helt! Men i vårt fall så är barn en känslig fråga, om man bortser från att det inte finns utrymme för barnhantering i festlokalen, eftersom jag är ofrivilligt barnlös. ATt bli påmind om att inte kunna få barn på sitt bröllop är inte så himla roligt. Så det kanske är något ni bör tänka på innan ni vänder er mot andra människors önskan om ett verkligen barnfritt bröllop.

Svar på tråden Ska vi behöva lägga energi på detta...?