Nejmen jag ser inte er som badguys. Det är ert bröllop, ni bestämmer och jag håller med om att det är förbaskat dålig stil att inte säga ifrån vid OSA. Det är som om de gör det i smyg. Typ att de tänker att när de står där på festen med lillen i famnen så kan de inte bli utslängda.
Jag bara ville förmedla min syn på saken och berätta hur vi valt att göra. Våra vänner var väldigt ödmjuka när de frågade om det kunde gå för sig osv. Däremot hade m2b´s moster en go replik när hon läste save the date-brevet att inga barn skulle vara med.
-Hur ska det gå för xxx & xxxx? hon har ingen släkt här och alla i hans släkt ska ju på bröllopet.
Till saken hör att ungen är 5 år och har massor av dagiskompisar som hon kan sova över hos. Däremot kommer inte hans syster (kusinens alltså) för att hon inte hittade barnvakt till sin 3-åring. Detta visste hon klart och bestämt ca en månad innan OSA gick ut. Tror inte de ville komma på festen. Har hört att de är riktiga stugesittare. Men de väljer själv.
sandybee skrev 2008-08-22 18:22:42 följande:
Vill vara tydlig med att vi varit tydliga med att vi inte vill ha barn på vårt bröllop - det har inte missats av någon annan utan vi har fått väldigt många (positiva) kommentarer kring det! Jag tycker det är fasligt intressant att några av er då tycker att det är VI som är bad guys för att vi säger ifrån då vi får veta (dessutom av min mamma - att de inte ens sagt till oss i samband med OSA!) att de ändå planerar att ta med sig en (då) 4 mån bebis som 100% garanterat kommer att skrika vid minst ett par tillfällen under bröllopet.