Inlägg från: lillabruden |Visa alla inlägg
  • lillabruden

Ska vi behöva lägga energi på detta...?

Pidis skrev 2008-08-20 15:51:07 följande:
    Jäkla släktingar.Min syster är helt tvärt om.Då vi inte har barn så ska vi inte bjuda några heller.Men mina syskonbarn är välkomna då de ska var näb och brudnäbbar. Men då sa syrran Men deras farföräldrar kan ju ta dem vid kyrkan För dem har inte roligt på festen i alla fall.Men har en vännina som reagerade starkt när jag sa barnfritt. Hennes komentar var att de är ju en familj och att hela familjen borde bjudas. Hur knasigt låter inte det.
    min väninna reagerade ungefär samma, att hon och sonen är ju ett.... jo visst är det hennes son och är en del av henne men kan man inte lämna sitt barn för 1 kväll så blir nog uppväxten svår för alla...
    synd bara att det är svårt för dem att förstå, och tvärtom...men vad ska man göra?!
  • lillabruden

Sandybee... vi ska ha det på så vis att vi gifter oss utomhus, och jag har ju mina bjudna gäster sen finns det andra som jag har sagt att dem hemskt gärna får komma och titta på ceremonin, kanske det är en bra komprimiss? Att din kusin+bebis får se vigseln men går sedan och inte deltar på festen. Kanske låter rått men det är det närmsta komprimiss man kan komma tror jag...

• lillabruden
    sandybee skrev 2008-08-22 18:25:16 följande:
    Till de som låter barn ändå komma på barnfria bröllop vill jag säga att jag respekterar ett beslut helt! Men i vårt fall så är barn en känslig fråga, om man bortser från att det inte finns utrymme för barnhantering i festlokalen, eftersom jag är ofrivilligt barnlös. ATt bli påmind om att inte kunna få barn på sitt bröllop är inte så himla roligt. Så det kanske är något ni bör tänka på innan ni vänder er mot andra människors önskan om ett verkligen barnfritt bröllop.
    (läste denna efter jag skrivit tidigare...)

jag förstår fullständigt din sida (och håller med dig) men tyvärr är nog din kusin inte så förstående... prata med henne!

sen är det så att man ofta känner sig 'påhoppad' på såna här forum om såna här frågor men tänk på att skriftspråket här liknar talspråket och ofta blir det missförstånd!!! Jag har själv råkat ut för tråkiga kommentarer osv och därför upphört skriva på länge, men man måste komma ihåg att vissa vill hjälpa och kan bli missförstådda..
    Det är ditt bröllop och du ska ha det som du vill, be din kusin att inte komma om hon inte kan -respektera- din vilja!

lycka till!!
  • lillabruden

kolmasken och allehanda; jag tror knappast att en 2åring sitter genom en hel DVD utan att röra sig och göra ljud.... =)

allehanda; jag tycker det är konstigt att din syster hade det barnfritt och sen inte kan lämna sin 2åring...

Svar på tråden Ska vi behöva lägga energi på detta...?