• kolmasken

Ska vi behöva lägga energi på detta...?

Jag har liknande problem med min syster. När hon gifte sig var det totalförbud på barn förutom de som ammade. Man kan tänka sig att det beror på att hon och hennes man trodde att barn kan föra lite för mycket väsen, springa omkring och störa och att barnen kommer ha det skittråkigt på en vuxenfest där man måste sitta still i 5 timmar. För det är väl därför man inte vill ha med barnen?? Nu på mitt bröllop är det helt omöjligt för henne att lämna hennes tvååring hemma och hon blev jättesur när min styvpappa bad henne ta med en dvd så att ungen ska ha något att göra under tiden! Jag vet inte riktigt varför hon kommer på festen om det enda hon ska göra hela tiden är leka med 2-åringen eftersom denne tydligen inte kan få sitta själv och titta på film. För jag har mycket svårt att tänka mig att en 2-åring ska sitta snällt en hel middag igenom, lyssna uppmärksamt på alla tal och konversera artigt med bordsdamen... Så TS, jag håller med dig!!

• kolmasken

Min styvpappa föreslog att de ska ta med olika saker, men hon blev sur för att hon måste ta med leksaker över huvud taget. Vad jag minns från min genom barndom är att vi alltid tog med leksaker när vi skulle någonstans.

Huruvida dvd är bra eller inte: min syster har investerat i en bärbar dvd för att barnet ska ha något att roa sig med när de är på resande fot. Jag tror inte han kommer växa upp och vara traumatiserad för att föräldrarna någon gång då och då satte på en dvd för att de behövde lite utrymme att göra annat. Uppenbarligen funkar det för deras barn i vanliga fall, bara inte på mitt bröllop tydligen.

Svar på tråden Ska vi behöva lägga energi på detta...?