Inlägg från: VivviM |Visa alla inlägg
  • VivviM

Fråga prästerna 5

Hej prästerna! Måste bara fråga hur det fungerar när man ska träffa prästen innan vigseln. Vi bokade datum med församlingen i somras (gifter oss 25 oktober) och då sa de att aktuell präst skulle kontakta oss. Vi har inte hört något och jag undrar hur långt innan kan man räkna med att de tar kontakt? Sen skulle jag vilja veta om vi bör förbereda oss med något förrutom Hindersprövningen?

• VivviM

En fråga angående ingångs- och utgångs musik:

Vi har lite svårt att bestämma ingångs- och utgångsmusik. Vill inte ha de traditionella marcherna utan nåt mer finstämt. Till ingång är jag kluven mellan Canon In D och Ave Maria(Schubert). Kan man göra så att näbbar, tärnor och marshalk går in till Canon in D först och sen när vi går in startar Ave Maria eller måste det vara samma stycke hela tiden?

Sen har vi en önskan om att få From this moment (Shanaia Twain) spelad som utgångsmusik. Har dock inte hittat noter till orgel. Kan man ha piano musik som utgångsmarsch?

• VivviM

Hjälp, måste få lite råd igen. Vi gifter oss den 25e och har fortfarande inte hört nåt från prästen. När vi bokade sa de att han skulle höra av sig nån månad innan och nu är det snart bara två veckor kvar. Är det ofint att ringa och fråga? Vi har fått bokningsbekräftelse (i augusti) så det borde vara bokat i a f....

Svar på tråden Fråga prästerna 5