Inlägg från: Snoris |Visa alla inlägg
  • Snoris

Fråga prästerna 5

Har läst i några bröllopstidningar att man måste skaffe en sjal om man har en axelbar klänning för det accepteras inte i kyrkan. Stämmer det verkligen?

• Snoris

ja, precis. Just därför jag undrar om det verkligen var sant.

• Snoris

Finns ju inte många med ärmar nuförtiden.

• Snoris

Letar... Har några att gå igenom, hihi.

• Snoris

Hittade i Bröllopsguiden nr 2 2008 under vett och etikett

"Att tänka på: I kyrkan ska axlarna aldrig vara bara. Använd sjal eller liten jacka".

vet att jag sett det i fler tidningar som jag har. håller på att renovera sammtidigt så min man är inte så jätteglad på mig just nu, haha. Återkommer när jag tittat i fler tidningar.

• Snoris

Jaaa, så kan de va. Amelia brud och bröllop nr 1 2000.

"På inbjudan ska det stå hur gästerna bör klä sig. Kvinnan bör ha en fin klänning, men inte hellångt och inte axelbart."

• Snoris

hittade mer. Amelia brud och bröllop nr 1 1999 (old)

"Brudparets klädsel: Alltför urringat, minikort eller baraxlat i kyrkan bör undvikas"

• Snoris

Nä, har heller inte hört det innan jag läste i tidningar om de. Har aldrig varit på bröllop själv men har kompisar som varit de och där har brudarna haft bara axlar. Därför blev jag så fundersam när jag läste de.

• Snoris

Vi har valt egen präst som inte "tillhör" den kyrkan vi valt att gifta oss i. Han blev jätteglad och kännde sig ärad att vi ville ha just honom. Jag vet ju förstås inte om han gör det gratis eller bett om lov.

• Snoris

Nä, det är ju klart. Jag är jätteglad att han ville ställa upp, tycker han är kanon verkligen.

Svar på tråden Fråga prästerna 5