Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Fråga prästerna 5

Nej så är det nog.
    Ohh va jag längtar..

En till präst skrev 2008-10-17 12:34:35 följande:

Ett paket näsdukar räcker nog Även om man själv upplever det som att man gråter ett badkar fullt så funkar det rent fysiskt så i våra kroppar att man bara gråter en viss mängd.Och tårar vid en vigsel är aldrig något att skämmas för - det ÄR speciellt att gifta sig, och att få ge och ta emot de här stora och viktiga löftena. Somliga gråter, andra inte. Ingen präst blir förvånad över varken det ena eller det andra.
  • MulleNuh

hahahaha.. Jahapp.. Då vet jag vad jag har att vänta mig.. Fast blir det så extremt blir det nog bara roligt.

gottelina skrev 2008-10-17 12:38:14 följande:
    Min präst fick det inte lätt när vi kom till löftena. Jag bröt ihop fullständigt. Vi fick ta om 3 gånger och när det väl gick så gick det undan. Gästerna trodde jag skrattade för jag hulkade så att axlarna skakade.
  • MulleNuh

Jag skulle också ställa upp så tidigt! Men jag kan inte bidra till så mycket annat än att hejja på!

passionsblomman skrev 2008-10-20 14:15:24 följande:
    Kjell Präst skrev 2008-10-20 04:01:14 följande:
    Med tanke på hur tidigt på morgonen du är vaken Kjell, kanske det kan gå att hitta en till morgonpigg Präst... Jag är förresten också vaken vid 4, men det hjälper ju inte något giftassuget par förstås...annat än med blommor då...
  • MulleNuh

äh vi slår ihop alla brudar här på bt och kör världens största bröllop! Hur låter det?

• MulleNuh

jaha, inte nog med att man kommer gråta sig sönder o samman!
    Man ska kissa på sig också!? :-0

jo jo..
    En till präst skrev 2008-10-27 20:51:51 följande:

Kan och kan... inget jag skulle uppmuntra, men inte heller något jag skulle förbjuda om det är inom rimliga gränser.Dock har jag svårt att förstå varför och framför allt svårt att tro att man verkligen klarar av det just där och då när de flesta brudpar ändå är så anspända att de nästan kissar på sig. Låter bara jobbigt som jag ser det.
  • MulleNuh

Jag har en fråga! Läste nyss i en annan tråd om detta med pussen!

Visst ger väl alla par varandra en första kyss som gifta i kyrkan? Och NÄR sker den? Efter att prästen förklarat dom som man och hustru?

• MulleNuh

haha nä inte borde det vara emot någon tro. Och inte är det speciellt stötande. Ja det beror ju kanske på HUR man pussas!

• MulleNuh

klart man har kysst varandra innan men aldrig som man och hustru!

Kjell Präst skrev 2008-10-31 10:32:46 följande:

Det finns ingenting om någon kyss i vigselritualet. Enligt svensk tradition förväntas den äga rum på kyrktrappan efter vigseln. Prästen uppmanar normalt inte brudparet att kyssas utan räknar med att de redan kysst varandra både en och två gånger...
  • MulleNuh

hur menar du?

Kjell Präst skrev 2008-10-31 10:44:34 följande:

Jag är i alla fall glad så länge det inte regleras i något vigselritual när brudparet får kyssa varandra
  • MulleNuh

alltså inte vill jag låta hård eller så, men om man som präst tycker att det är en dum och jobbig grej att ha på en vigsel och inte vill att det ska ske helst så KANSKE man tänka om lite?!
    Det är en PUSS som tar 3 sekunder. Det kan väl omöjligt vara något man som präst stör sig på?!?

Svar på tråden Fråga prästerna 5