Mlle M skrev 2008-09-09 14:58:56 följande:
Snabb fundering: Vi har kontaktat en kyrka for en vigsel dock ar dom lite "sega" sa vi har inte konfirmerat alla detaljer. Vi avser att ha relativt mycket musik troligtvis in-utgangsmarsch, ett annat klassikst stycke, tva solosanger samt 3-4 psalmer. Jag vet att detta overskrider vad som anses norm i svenska kyrkan. Dock ar min pojkvan katolik och i "kompromissen" att vigas i en protestantisk kyrka onskar vi garna att han och hans slakt skall kanna sig hemma och kunna uppleva en lite langre gudstjanst. Kommer detta att kunna bli ett problem? Darutover ar vissa sanger inte de "traditionella"; vad kommer kantorn att saga? Skall vi erbjuda honom eller henne en ersattning for eventuell extra tid vid inovning av kanske inte sa ofta spelade musikstycken??
Det blir väl bara ett problem om det är en vigsel direkt efter er. Då kan det bli lite jäktigt att hinna med den musik du beskriver. Annars är det nog inga problem. Såvitt jag begriper ska musikern inte ha extra betalt, dock står det ju honom/henne fritt att säga ja eller nej till den musik ni föreslår.