Inlägg från: furillen |Visa alla inlägg
  • furillen

Gift 080808, ännu inte fått nytt namn. Har ni fått det än?

jag gifte mig 080726 och det blev nyss ändrat.. så det kan ta ett tag!

• furillen

hahaha ja det är f-n helt omöjligt!! har ju hetat nåt annat hela livet, total förvirring... och sen blir det liksom olika namn i olika sammanhang. har ju "tjuvstartat" såklart för att det är härligt. men sen kan man ju inte det hela tiden om det är ett officiellt sammanhang då man inte kan säga att man heter nåt och så står det nåt annat på ens leg / kort. men nu heter jag ju faktiskt mitt nya namn men har alla kort och handlingar i mitt gamla då det precis registerats... snacka om personlighetsklyvning!

• furillen

ring numret på kontakt-uppgifter folkbokföringen så kopplar de dig till rätt kommun.

• furillen

idag fick jag papper från skatteverket!
    blev totalförvirrad av att det var två olika med tre olika namnkombinationer.. men så skulle det visst vara. tog min mans efternamn men behöll mitt som mellannamn så då blir det tydligen först ett efternamnsbyte och sen efter det som att jag tagit ett nytt mellannamn. krångligt värre!

• furillen
    cesseny skrev 2008-08-26 15:55:56 följande:
    Måste bara flika in en fråga...Jag har behållt min gamla efternamn som mellannamn och tagit min mans som efternamn.Hur blir det då när jag ska skriva under ex kvitton när jag handlar med kort? Båda namnen eller bara efternamnet?
    jag vet inte. jag har gjort samma sak. antagligen kan du välja själv? för mig blir det toklångt med alla namnen men samtidigt hade jag tänkt att använda det som ett dubbelefternamn.. hmm klurigt. jag skulle vilja skriva förnamn plus efternamn initialer egentligen, undrar om man får det?
Svar på tråden Gift 080808, ännu inte fått nytt namn. Har ni fått det än?