• Blyger

Gift 080808, ännu inte fått nytt namn. Har ni fått det än?

Som rubriken lyder.
    Vi har gift oss 080808. På hindersprövningen stod det att anmälan om efternamn lämnats in. Jag trodde det skulle gå snabbare att få sitt nya namn då men tydligen inte...Har ni andra som gift er och ska byta namn få det registrerat än?

• Svar på tråden Gift 080808, ännu inte fått nytt namn. Har ni fått det än?
  • stinakina

Det hela beror på hur snabb vigselförättaren är att skicka in pappren, vi gifte oss 9/8
    Jag börjar nog inte bli orolig förrän till helgen
    en till två veckor verkar vara normalt (då jag frågat här inne)

• Lithos

Vi gifte oss också 080808 och enligt folkbokföringen är jag inte registrerad som gift än och har därför inte heller mitt nya namn.

• tolonta

Pappret om att jag fått nytt namn kom igår, 17 dagar efter vigseln.

• gusjma

Jag gifter mig inte förrän den 30e, men har ringt och pratat med skatteverket. I och med att det är många som gifter sig nu och dessutom fortfarande lite semestertider kan det dröja innan namnändringen går igenom. Men hon jag pratade med sa att de betar av oss en efter en så tillslut kommer nog det nya namnet. Men mer än två veckor tror jag nog att vi augustibrudar får vänta!

• Myran 0802

Jag ringde in förra veckan (gifte mig den 2 augusti) och hon sa att 10 arbetsdagar kan man få vänta innan det kommer till handläggare och sedan har handläggaren några dagar också... så dem sa ca 3 veckor ungefär kan det ta. Men jag förklarade mitt ärende så jag fick prata med en handläggare och hon ändrade mitt namn direkt under tiden som jag satt i telefon, ska på körkorts utbildning om 3 veckor så nu ska papperna in.

• impala58

Vi gifte oss också 080808. Jag var in på skatteverkets hemsida och med hjälp av e-legitimation såg jag att jag har fått mitt nya namn registrerat, men har ännu inte fått hem papper på det. Inte heller fått hem papper om att förnya körkortet, men det kommer nog snart. Annars gör jag det ändå...

• sowa65

080802 - ingen namnändring ännu.....

• smartan

Gifte mig 080808, heter fortfarande samma som ogift..väntar ivrigt. :)

• MissDevout

Gifte mig också 080808, var inne nyss o kollade på skatteverket, fortfarande ogift

• Blyger

Jag har fortfarande inte fått mitt nya namn...
    Har ni andra som gift er 080808 fått det än?

Svar på tråden Gift 080808, ännu inte fått nytt namn. Har ni fått det än?