• Blyger

Gift 080808, ännu inte fått nytt namn. Har ni fått det än?

Som rubriken lyder.
    Vi har gift oss 080808. På hindersprövningen stod det att anmälan om efternamn lämnats in. Jag trodde det skulle gå snabbare att få sitt nya namn då men tydligen inte...Har ni andra som gift er och ska byta namn få det registrerat än?

• Svar på tråden Gift 080808, ännu inte fått nytt namn. Har ni fått det än?
  • Äntligen är det min tur

Igår fick jag körkortsandlingar.

• Casall

Måste man lämna in sitt gamla körkort?

Äntligen är det min tur skrev 2008-09-02 09:20:59 följande:

Igår fick jag körkortsandlingar.

Jag har ingen aning faktiskt. Förr gjorde dom bara hl i det så man inte kan använda det.
    Jag vill ha mitt gamla kvar som minne av mitt gamla liv

Casall skrev 2008-09-02 10:16:41 följande:
    Måste man lämna in sitt gamla körkort? Äntligen är det min tur skrev 2008-09-02 09:20:59 följande:

Hål ska det stå!!

• WildWife

Man får behålla sitt gamla körkort ifall man vill.. det görs bara två hål i det så att det blir ogiltigt...

• Fröken Plommon

Skatteverket har inte fått våra papper och prästen säger att hon skickat dem. vi gifte oss 080809, så nu får vi göra om allt igen (inte bröllopet alltså) men fylla i alla papper. morr!

Idag fick jag mina papper från skattemndigeten iaf

• Teresan8

Gifte min 080808 och har fortfarande inte fått några papper!! Ska det vara så svårt?? De kan ju inte bara försvinna?? Jag blir galen!!

• stinakina

Jag ringde skatteverket nyss, det är registrerat att jag numera är gift, men namnet är inte ändrat, nåt hade "gått fel" som hon sa...
    Men nu skulle damen i luren ordna så de satte fart!

Så snart har jag nog ett efternamn igen!!

• carand

Jag pratade också med Skatteverket i början av veckan. De hade fått in papprerna men inte hunnit ändra namnet.
    Jag skulle ringa igen nästa vecka om det fortfarande inte blivit ändrat.

Är det någon här som vet reglerna kring mellannamn?
    Jag frågde hon jag pratade med på folkbokföringen men hon var konstigt nog väldigt osäker.
    Jag undrar om man måste använda mellannamnet det eller om det liksom kan vara med i bokföringen men man skriver inte ut det t.ex. på kontokort mm.
    Jag får så långt namn med två efternamn.
    Hoppas ni fattar vad jag menar.

Mvh
    Carola

• stinakina

ja, den 16/9 fick ja då äntligen mitt brev från skatteverket, men det var inte utan jobb kan jag säga! jag har ringt flera ggr, blivit hänvisad till än den ena än den andra...till slut så fanns det en vänlig själ som inte bara sa att hon skulle fixa mitt efternamn, utan det blev en dam som verkligen gjorde det.. och igår kom då papper om körkortet...så nu är den bollen i rullning!!

Svar på tråden Gift 080808, ännu inte fått nytt namn. Har ni fått det än?