Inlägg från: solsystem |Visa alla inlägg
  • solsystem

Detta hör ej hit, MEN - någon som kan hjälpa mig? SNÄLLA!

Hej har tidigare jobbat för ett stort hyresbolag och då besiktigat lägenheter. Tyvärr är det så att om det är för många hål på liten yta så kan du bli skyldig att bekosta en omtapetsering, men om det gått fem år sen förra tapetseringen bör priset vara reducerat, så var det där jag jobbade. Jag kunde ibland godkänna att hyresgästen återställde väggen själv också om det var välgjort. Har du använt vanliga plugg eller molyplugg? Är det vanliga så dra ut dem, tryck in spackel i hålet, inte runt om och måla sedan i den färg väggen är. Är det tapetserat så brukar vattenfärg vara det bästa. Hoppas det löser sig!

• solsystem

Det är så att när någon säger upp en lägenhet så tar man som hyresvärd kontakt med personen och gör en första besiktning, detta för att du som hyresgäst ska få en chans att återställa sådant som du får anmärkningar på. När du sen har flyttstädat etc görs en slutbesiktning, de anmärkningar som du åtgärdat stryks då om de blir godkända.

malinnnnn skrev 2008-08-19 15:51:26 följande:
    Tack för tipsen!! Tror inte att jag har så mkt att oroa mig för, men jag blev så paff när jag pratade med hyresvärden på telefon. Tycker det är konstigt att han kommer och kolla nu innan jag ens tagit ned allt - jag menar, jag kan säkert fixa till de några hålen ganska väl.. ser ju "värre" ut när hyllan är uppe. Säg att jag blir skyldig till att betala - hur mkt kan det röra sig om? På ett ungefär?
  • solsystem

du behöver nog inte oroa dig så mycket, det fixar sig!

Svar på tråden Detta hör ej hit, MEN - någon som kan hjälpa mig? SNÄLLA!