Inlägg från: malinnnnn |Visa alla inlägg
  • malinnnnn

Detta hör ej hit, MEN - någon som kan hjälpa mig? SNÄLLA!

Hej!

Någon som är medlem i hyresgästföreningen?
    Jag skall flytta från min hyresrätt, nu säger hyresvärden att han ska komma och inspektera väggarna. Den nya hyregästen har tydligen sagt att det är så många hyllor och annat uppsatt på väggarna att det kommer bli många hål. Enligt hyresvärden skall man inte ha fått sätta upp hyllor på väggarna, bara tavlor?!? Jag har då aldrig hört något dummare..? Någon som vet någon om sådant här?
    Han säger att om han anser att det är för många hål i väggarna så måste vi betala för omtapetsering (det är fem år sedan det tapetserades om).. men det är ju normalslitage?!

Någon som kan ge mig lite feedback eller tips?

TACK!

• Svar på tråden Detta hör ej hit, MEN - någon som kan hjälpa mig? SNÄLLA!
  • malinnnnn

Tack för tipsen!! Tror inte att jag har så mkt att oroa mig för, men jag blev så paff när jag pratade med hyresvärden på telefon. Tycker det är konstigt att han kommer och kolla nu innan jag ens tagit ned allt - jag menar, jag kan säkert fixa till de några hålen ganska väl.. ser ju "värre" ut när hyllan är uppe.

Säg att jag blir skyldig till att betala - hur mkt kan det röra sig om? På ett ungefär?

• malinnnnn

Är plat-TV:n normalslitage i dagsläge? Kan tänka mig att det inte var det förut, men nu har ju mer eller mindre varanna person sådan TV på väggen? Eller?

• malinnnnn
    solsystem skrev 2008-08-19 15:54:50 följande:
    Det är så att när någon säger upp en lägenhet så tar man som hyresvärd kontakt med personen och gör en första besiktning, detta för att du som hyresgäst ska få en chans att återställa sådant som du får anmärkningar på. När du sen har flyttstädat etc görs en slutbesiktning, de anmärkningar som du åtgärdat stryks då om de blir godkända.
    Ahaaa.. okej - det låter ju faktiskt logiskt. Jag ska snart gå hem från jobbet och kolla själv hur det ser ut. Har inte reflekterat över "hålen" förrän nu. Vi har inte hängt upp en massa grejjer och gjort många hål, men några blir det ju alltid.. och dessa några hål tycker jag att han själv borde ha översikt med.
Svar på tråden Detta hör ej hit, MEN - någon som kan hjälpa mig? SNÄLLA!