Inlägg från: intelängekvarnu |Visa alla inlägg
  • intelängekvarnu

Någon som har restips om Edingburgh?

Bodde där i 4 år..
    Edinburgh är en av de vackraste städerna i världen (enligt mig) Jag föredrar staden i November när det är mörkt, staden ar fantastiskt vacker när alla dessa gammla byggnader är upplysta.
    Svarar gärna på frågor om ni har några..

• intelängekvarnu

Ok lite fakta.
    Shopping gatan heter Princess street, kanske inte så jakla roligt men lite annorlunda med tanke på att man har utsikt över Borgen hela tiden. Barer finner du på George street "opal lounge" är ett grymt ställe som kanske tyvar har blivit lite för trendigt nu, men finns en Piano bar vid George street med grymt drag. Min favvo pub heter "Finnegans vake" irlansk pub i Old town (bakom borgen) med live musik varje dag.

Jag bodde under mina år i Stockbridge eller New Town, där finns även en del mysiga hotells och BBs med 10 min gångväg in till Princess street.

2 dagar I edinburgh räcker, åk abolut inte in till Glasgow, visserligen allright shopping, men en riktigt skitstad med mycket kriminalitet. Definitivt värt att åka upp till St Andrews, en makalost vacker stad ca 2h ifran Edinburgh.

Loch Ness-Tja, som vilken liten Norsk fjord som helst, waste of time...

• intelängekvarnu

www.bestpubs.co.uk/layout0.asp

Problemet när man bor i en stad är att man inte gör turist saker, Tattoo är säkert roligt om man gillar det men jag skulle personligen hellre kopa dvdn och gå på restaurang istället.

Det är alltid svårt att rekka restauranger, om ni är där i 1-2 dagar så kommer ni garanterat hitta det ni vill ha utan rekomendation.

Svar på tråden Någon som har restips om Edingburgh?