Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • ingenjörsbruden

Måste ju så klart få första inlägget själv.... *hehehe*

Var hos gyn idag.....o diskuterade vår gravidietsönskan!!

Så nu knaprar jag de sista pillrena sen ska ÄL kollas o lite senare i höst så börjar vi bebistillverkningen!!

• ingenjörsbruden

Wooow va kul, Finalfantasy!!! GRATTIS!!!

*vinkar till ninnispinnis!*
    Ojojoj...p-ringen åker....här händer det grejer!!

Ankan80....hur går det nu för dig?!

Bröllop2008: HÄRLIGT!!! Bra timat med p-pillrena!!

Skille: Svårt.....Det beror kanske lite på vad för resa ni ska göra.....backpacking eller vara på ett ställe o bara sola o bada...... Annars är det ju kanon att fylla år på sommaren (säger jag som fyller år mitt i sommaren)
    Vi har tänkt försöka bli gravida någon gång i oktober, mest så att jag inte är för långt gången till bröllopet.... vill kunna ta pytte champagne o dricka litelite vin till maten!
    Sen åker vi på 3 veckors bröllopsresa bara 4 dagar efter bröllopet....kanske dumt....men vi hoppas på att bli gravida men om det inte går så får vi försöka under resan.
    Barn kommer när de kommer....det går inte alltid att styra.

Sen hur man mår...ja...man kan ju alltid hoppas på det bästa men räkna med det värsta.....skulle du klara av att gå omkring o må illa hela tiden? Sen tror jag inte att du blir så stor direkt i början....det är nog mer i slutet av graviditeten som man känner sig som en flodhäst på land/elefant...

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2008-08-20 16:10:55 följande:
    Hehe...jo jag väntar på min sista mens, sen är det dags. Kan man ha olika cykler på äggstockarna?Den ena är typ 30 dagar och den andra närmare 40.Konstigt är det iaf. Slutade med p-piller för mer än två år sedan så det borde ju stabiliserats...
    Hehehe..spännande!!

Öhhh....bra fråga! Vet att det kan variera....men 10 dagar verkar mkt! Men cykler på 28-38 dagar är visst inte ovanligt....för olika kvinnor.
    Håller med dig att det borde vara ganska stabilt nu efter 2 år....dock kan ju stress o sånt påverka mensen.
  • ingenjörsbruden

Aha....det är inte så att du vara längtar till att få börja med bebistillverkningen o därför tycker att det tagit längre tid denna gången?!

Håller med dig!!

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2008-08-20 21:39:58 följande:

Ni har inte pengar att lägga resan tidigare? Annars så får ni väl resa iväg och du vara gravid, resan får väl anpassas efter ditt tillstånd. Ihopp om att du inte mår piss.Jag skulle som läget är idag inte har skjutit på graviditen. Vår tanke var från början att vänta till efter bröllopet och börja försöka på resan. Men vår längtan efter barn blev för stark. Som du säger ni vill inte vänta ett halvår till. 6 mån kan bli längre ändå. För vår del har det nu gått 3 mån utan att det tatt sig. Men självklart kan det gå fortare också. ha bara med i beräkningarna att det kanske inte klaffar första gången.Sedan har vi efter allt velande fram och tillbaka kommit fram till att barn är en gåva/ära som man får vara glad om man kan få. Vi har inte lyxen att välja precis när vi vill ha dem eller under vilka förhållanden.Så kör skulle jag säga om ni verkligen vill. men visst då får ni kanske anpassa er bröllopsresa därefter eller lägga den tidigare.
    Attans att det inte tagit sig!!!
    Har hört ngt om man tog Aspirin (huvudvärkstablett) så skulle det hjälpa till......någon som kan mer?!
  • ingenjörsbruden
    solsystem skrev 2008-08-21 08:25:53 följande:
    Hej alla, ny i tråden här.Gifter mig nästa lördag 30/8 samma dag som tredje beräknade ÄL efter att jag slutade med p-ring.Har hittills blivit lite ledsen de två gånger som mensen kommit och hoppas nu att bröllopsnatten gör underverk:)
    Välkommen hit!!
    Ooo va härligt!!! Har du kollat så att du fått ÄL? I sådanafall så borde det inte vara några problem!
  • ingenjörsbruden

Bröllop 2008 skrev 2008-08-21 09:24:39 följande:

Grattis Finalfantasy!!Nu ska vi ta in på hotell, jag kollar in hit igen när vi gift oss
    Lycka till o ha en UNDERBAR helg!!!
  • ingenjörsbruden
    2580 skrev 2008-08-21 10:52:32 följande:
    Jag är 28 år och gifter mig om några veckor jag är livrädd för att skaffa barn. Dock vet jag att jag gärna vill ha barn och min blivande man vill gärna ha barn. Jag tycker att det känns konstig, obehagligt och att man inte har kontroll allas. Har ångest för att föda etc. Någon anna som känner så?
    *hahahaha* Känner igen mig!! Är du osså kontrollfreak månne?!

Man ska inte fundera för mkt....skrämmer bara upp sig i onödan....

Alltså det där med Aspirin är jag ganska säker på att jag har hört att det skulle vara bra......aspirin är en variant lika magnecyl o treo.....alltså helt annorlunda mot ipren o ibumetin.....men riktigt vad för fördel som aspirinen ger har jag dålig koll på....*kliar mig i huvudet o funderar på vart jag har läst om det....* Återkommer när jag luskat lite mer!!
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2008-08-21 12:57:03 följande:

Jag hittade när jag kolla snabbt två olika bud om aspirin. Verkar som att aspririn är bra vid provrörsbefruktning i alla fall: www.aftonbladet.se/foraldrar/graviditet/artic...Men här säger de att det kan tillfälligt försvåra möjligheten att bli gravid (läs under viktigt): www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.aspSåg också när jag googlade tjejer som hade tatt aspirin och blivit gravida med en gång efter det. Så det kanske funkar.Men däremot är jag anti att stoppa i mig tabletter mer än nödvändigt. Jag kommer försöka ett tag till utan hjälp. Sedan får man väl prata med barnmorskan och se vad de tipsar.
    Skönt att du mår bättre!

Ja...man ska ju inte ta aspirin om man vet att man är gravid.....förstod det som att man tog 1tablett/dag så skulle det främja graviditeten.
    Alltså allt som vi stoppar i oss påverkar miljön i livmodern mm o det är inte ägget som i sig påverkas...det är ju färdigt redan när vi föds....det bara mognar under vår uppväxt.....

Så om man har provat ALLT så kan det kanske vara en idée.....tror dock inte att Barnmorskan rek det för det finns väl inte i hennes böcker...
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3