Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Nu har jag också hittat hit. Bra inititativ ingenjörsbruden.

• lanovia 08

Ni har inte pengar att lägga resan tidigare? Annars så får ni väl resa iväg och du vara gravid, resan får väl anpassas efter ditt tillstånd. Ihopp om att du inte mår piss.

Jag skulle som läget är idag inte har skjutit på graviditen. Vår tanke var från början att vänta till efter bröllopet och börja försöka på resan. Men vår längtan efter barn blev för stark. Som du säger ni vill inte vänta ett halvår till. 6 mån kan bli längre ändå. För vår del har det nu gått 3 mån utan att det tatt sig. Men självklart kan det gå fortare också.
    ha bara med i beräkningarna att det kanske inte klaffar första gången.
    Sedan har vi efter allt velande fram och tillbaka kommit fram till att barn är en gåva/ära som man får vara glad om man kan få. Vi har inte lyxen att välja precis när vi vill ha dem eller under vilka förhållanden.
    Så kör skulle jag säga om ni verkligen vill. men visst då får ni kanske anpassa er bröllopsresa därefter eller lägga den tidigare.

skille skrev 2008-08-20 13:38:04 följande:
    Ett lite spørsmål:Vi ønsker å bli gravide etter bryllupet i maj neste år, vi hadde først tenkt å ta bryllupsreisen i oktober for å sare penger til turen (siden vi bruker opp allt til bryllupet) men nå har vi funnet ut at vi vil bli gravid i løpet sommeren neste år. det ville vært kjedelig å dra på bryllupsreise og kaste opp eller se ut som en elefant på turen...Hva ville dere gjort?
  • lanovia 08

Jo det är segt, men det är väl inte så att vi hade räknat med att det skulle ta sig första gången. Om bara kroppen kunde låta bli att lura mig hela tiden. Men den här månaden mår jag faktiskt bra igen. Inga gravsymtom.
    Sedan kanske det är bra om det väntar till nästa månad att ta sig så hinner jag gifta mig också.

Vad gäller Aspirin var det nytt för mig. Däremot skall man inte äta Ipren medans man försöker och under graviditet. Då är Alvedon bättre.

ingenjörsbruden skrev 2008-08-21 08:17:29 följande:
    lanovia 08 skrev 2008-08-20 21:39:58 följande:
    Attans att det inte tagit sig!!!Har hört ngt om man tog Aspirin (huvudvärkstablett) så skulle det hjälpa till......någon som kan mer?!
  • lanovia 08

Lycka till och ha det helt underbart!

Bröllop 2008 skrev 2008-08-21 09:24:39 följande:

Grattis Finalfantasy!!Nu ska vi ta in på hotell, jag kollar in hit igen när vi gift oss
  • lanovia 08

Godisråttan vad jobbigt. Hoppas den kommer in i rätt cykel snart.

• lanovia 08

Jag hittade när jag kolla snabbt två olika bud om aspirin. Verkar som att aspririn är bra vid provrörsbefruktning i alla fall: www.aftonbladet.se/foraldrar/graviditet/article219730.ab

Men här säger de att det kan tillfälligt försvåra möjligheten att bli gravid (läs under viktigt): www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp

Såg också när jag googlade tjejer som hade tatt aspirin och blivit gravida med en gång efter det. Så det kanske funkar.
    Men däremot är jag anti att stoppa i mig tabletter mer än nödvändigt. Jag kommer försöka ett tag till utan hjälp. Sedan får man väl prata med barnmorskan och se vad de tipsar.

• lanovia 08

Perfekt!!! Då kanske det blir ett bröllopsnatts barn.

Själv kommer jag ha ÄL under bröllopsresan så vem vet kanske lyckas vi få till en liten afrikan.

Ankan80 skrev 2008-08-21 13:16:08 följande:
    Hihi...enligt min högst amatörmässiga uppskattning så har jag ÄL kring bröllopsnatten..Perfekt TIMING!
  • lanovia 08

Ingenjörsbruden. Tack, ja det är verligen skönt att det har släppt. Var knäckande att må så konstigt.

Ninnispinnis: Ja skall man testa aspirin kanske man skall dela tabletten...?

Visst det är säkert någon bra att ta till när man känner att nu minsann orkar vi inte vänta längre. Och kommer kanske själv göra det om ett tag. Tror bara att många blir lite för hysteriska och börja prova ALLT från första början.

• lanovia 08

Vad gäller ÄL-stickor skulle jag (tråkig som jag är) säga spar pengarna. Fast det beror sig ju iof på hur ofta ni normalt har sex...
    www.gravid.se/10_bli_gravid/bli_gravid.htm
    Om man läser här och står typ samma på de flesta ställen, så borde man klara att pricka ägglossningen om man har sex i genomsnitt varannan-var tredje dag.

(sedan lägger jag in en reservatation för att jag kanske om några månader i min förtvivlan säger något helt annat men tror inte ÄL stickor skulle kunna hjälpa oss så mycket i alla fall)

• lanovia 08

Hehe... lyckas vi kanske man skall köpa en t-shirt sedan när magen är stor, där det står "made in Tunisia".

ingenjörsbruden skrev 2008-08-21 14:14:10 följande:
    *hahahaha* skaffa en stämpel ÄL-stickor finns på
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3