• Jonna83

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

tjaa...jag hoppar väl in här nu. Slutade med p piller för 7 veckor sen o är nu i vecka...7! Var jättenervös över att jag skulle börja må illa på bröllopet med klarade m ig ända fram till i onsdags. Idag mår jag piss, hatar att må illa!

• Jonna83

Ankan80

Illamående konstant ;( Förutom precis när jag ätit..oftast. Så jag äter typ..jämt.. min man tycker det hela är himla kul. Men fortsätter det så här så kommer han inte få det så roligt längre..;)

Ingenjörsbruden

Alltså..försök o försök. Det var inget försök egentligen. Jag slutade med piller för att vi nångång senare skulle skaffa barn, jag behövde lixom vänja mig vid tanken lite. Körde med avbrutet men missade kanske 1-2 gånger sas o tjaa.. det behövdes tydligen inte mer än så!

• Jonna83

Haha ja.. det kanske är bra ;) Men jag är fortf lite i chock får jag säga. Jag vet ju hur barn blir till lixom men att det skulle ta sig direkt det.. trodde jag aldrig. Jag sitter o kollar i böcker o kan inte fatta att det tickar ett litet hjärta där inne redan, hur gick det till lixom?? ;)

• Jonna83

haha..jaa..det ska bli spännande. Mest spännande är hur jag ska få ut h*n! Är livrädd för allt vad kejsarsnitt o förlossning innebär, så.. ja, jag har ett par spännande månader frmför mig ;)

• Jonna83

ja dom säger det! Själv fattar jag inte hur det ska gå till men jag får väl lita dom.. ;)

• Jonna83

lanovia08

Jo det var jag fast det var inte pga det här. Det är förmodligen magkatarr. Läkaren tror fortf inte men jag anser att det är det.

Pratades inte det om Mumomega här förut? Kollade lite på itnernet om det, men tror jag missade om det fanns folsyra i det eller inte? Men det borde det väl göra kanske..

• Jonna83

njaa, det hann bli lite bättre. Men nu är ju det tillbax, fast jag tror det här är gravdi illamående lite blandat med magkatarr. Svårt att skilja det åt.. o tydligen så är det vanligt att man har magkatarr när man är gravid så..Min lär väl bli värre :(

• Jonna83

Njae.. det har inte blivit så mycket mer träning här efter att vi nådde "målet" ;) Illamåendet sätter stopp för de flesta intima övningar ;)

Men jag måste få fråga igen om det här med Mumomega.. Jag läser på innehålssförteckningen på nätet men det står ju inget om folsyra? Eller vad har det för beteckning?

Och vad ska man äta om man har för lite järn? Jag låg precis på gränsen o jag vill inte äta piller för det :/

• Jonna83

Är i vecka 11 nu..shit tiden går.. Har t.o.m en fin liten kula på magen. På bvc sa att det skulle synas tidigast i 4e månaden typ, jo tjena..

Jag är precis livrädd för att föda barn! Jag vill inte ha kejsarsnitt heller men ut måste den ju tydligen på nått sätt o jag vågar knappt tänka tanken att behöva föda vaginalt.

Ska ringa o få gå på såna där "Aurora" samtal men det ska man tydligen inte börja med förrens i v 25. Lär inte kunna vänta tills dess, jag behöver veta hur det är tänkt att bebisen ska komma ut!!! ;)

Är 25 förresten.. Lite overkill att skriva det kanske med tanke på mitt nick.

• Jonna83

Ingenjörsbruden

Oj.. vad är jag rädd för.. Att inte ha kontroll, att få dödsångest över smärtan o maktlösheten av att inte kunna göra något för att få det att sluuuuuta, att få ligga i 20 timmar i ren panik, att ha ooooont.. Ja, jag vet inte. Det går ju aldrig att veta hur det kommer gå o det skrämmer mig jättemycket.

Att nått ska gå fel är faktiskt inget jag funderar över.. har inte plats att oroa mig för fler saker ;)

• Jonna83

Godisråttan

Mm..så tänkte jag med. INNAN jag blev gravid. Klart jag skulle tänka på vad jag satte i mig o träna på som vanligt osv..osv..osv.. Men när man är där o är STÄNDIGT hungrig, sugen på feta saker som pizza, pommes, choklad, är så trött att ögonen går i kors då är det ingen lek längre!

'Inte ger man sig ut o tränar eller går promenad när man känner att man bara måste få sova 20 timmar om dygnet (är ju oftast en period som går över) o när kroppen skriker efter pizza..ja.. då lyder man! ;)

Förmodligen behöver min kropp lite fett då jag tänker på pizza o sånt det första jag gör på morgnarna. Innan har jag ätit väldigt sunt, kanske pizza högst en gång per halvår o tänkte precis som ni. Så... det är en bra inställning men bli inte för besvikna när det lixom inte riktigt går att följa ;)

• Jonna83

Godisråttan

Jag trodde oxå jag skulle bli ett godismonster (värre än vad jag redan är) men faktiskt så lockar inte godis så mycket.. Vill ha mer "matiga" saker, choklad, pajer med massor av vaniljsås osv.. Alltid nått!! ;)

Ingenjörsbruden

Ja, jag äter makrill ett par gånger i veckan o så MittValKvinna två gånger per dag. Jag låg relativt lågt med järnvärdet oxå så jag försöker få i mig järn via kosten så jag slipper börja knapra piller.

Jag är ju då konstant hungrig så jag måste äta kanske varannan/var tredje timme o det börjar b li ganska tjatigt! Jag är hungrig men jag är SÅ TRÖTT PÅ ATT ÄTA hela tiden ;) Och det är svårt att äta nyttigt så många gånger per dag.. Frukt gör ingen nytta direkt då jag blir hungrig igen efter 5 min.. Så ibland (eller ganksa ofta) blir det smörgåsar. Vilket jag oxå börjar bli RIKTIGT trött på ;)

Men men, det är ju bara ca 6 månader kvar ;)

• Jonna83

Ankan80

Jag märkte redan i vecka 6 att jag var tvungen att äta väldigt ofta för att hålla illamåendet borta (oxå typ varannan/var trejde timme) men i vecka 9 ungefär började det gå över till ren hunger ;) Jag behöver inte äta speciellt mycket hela tiden men att sätta i sig en hel pizza är heller inga problem ;)

Är i vecka 13 nu o har gått upp 4 kg. Fast det var INNAN jag var på bvc i vecka 9 ;) Sen dess har det stått still! Så det märks ju tydligt att det är nån mer man delar maten med ;)

• Jonna83

jag hade mensvärk i en vecka innan jag tog grav test. Var lite förbryllad då jag inte brukar ha mensvärk förrens samma dag som den kom.

Mullenuh

fem gånger..wow.. jag har absolut inga planer på mer än två gånger, så himla roligt är dte inte ;)

• Jonna83

En kompis till mig har precis fått reda på att hon är i v 14! Hon har försökt få barn men har haft mens två gånger precis som hon skulle så hon började inte misstänka något förrens hon började få ömma bröst o den sista mensen nog var liiite blodfattig.

Hon tog tre grav test som alla visade svagt, svagt plus så hon visste knappt vad hon skulle tro ;) Va skönt att ha seglat förbi de där första trötta, ofta illamående veckorna i början där ;)

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3