Inlägg från: Tutik och Prasart |Visa alla inlägg
  • Tutik och Prasart

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

åååå här är ju tråden som jag har letat efter ett bra tag nu.
    Har läst i de gamla trådarna men tapade bort det.

Roligt att hitta det igen.
    Bebis efter bröllopet vore roligt....=)
    Före bröllopet blir lite svårt för jag gifter mig om 2 veckor. Man ska ju vara gravid i 9 månader och inte två veckor..hihih...
    Jag har hört att man ska ska dricka mycket the om man vill bli gravid och äta blomkål och kiwi och sådant där som heter fosfolsyra tror jag det var.

Om någon ville ha ett litet tips.

• Tutik och Prasart
    ingenjörsbruden skrev 2008-08-24 11:17:02 följande:
    Tutik och Prasart skrev 2008-08-24 02:22:18 följande:
    Va f-n....finns det inte snabbjäst?! Broccoli innehåller mest folsyra....men the har jag inte hört om innan...de flesta vitaminer för kvinnor i barnafödande ålder innehåller folsyra...men man ska kolla mängderna....400mg behövs per dag.
    hahahha... jag hoppades på snabbjäsning men tyvärr finns ju inte det....hihih...
    Om någon vet att det finns hör av er till mig då.
  • Tutik och Prasart

Jag slutade med P-piller för 2 år sen.
    vad jag minns fick jag rätt fin hy. Men efetert jag har haft kondom så har jag fått finar på ryggen... hum...
    skämt och sido har nog inte med det att göra.
    Men jag köpte ett bra medel på apoteket som man ska ha som någon form av ansikts mask i 1min.
    Kan säga att man får fin hy av det.

Vi bestämde på semestern att vi skulle skaffa barn.
    Och hur det har gått, kan väll säga bara att det går väldigt fint just för tillfället.....

• Tutik och Prasart

Jag har för mig att jag har sätt en sådan här sida som bröllopstorget fast med att man ska ha barn.
    Är det någon mer än jag som har sätt det eller är det bara jag som är helt knäpp, nu när man är typ gravid.

• Tutik och Prasart

tack så jätte mycket.
    Det var den sidan som jag menade.

kram

Ninnispinnis skrev 2008-10-02 16:17:11 följande:
    Menar du familjeliv.se och Prasart skrev 2008-10-02 16:11:00 följande:
  • Tutik och Prasart

Tittar in har ju inte varit här på ett tag.
    Brukar hänga på familjeliv. Men tycker det är mycket trevligare här på något sätt.
    Så hur är det med alla tjejer som väntar barn, gör barn och så vidare?
    Själv känner jag mig rätt pig för en gångs skul.
    Trevlig Hallowen.....
    Buuuuu blev ni rädda?! ;)

• Tutik och Prasart

Jag skulle oxå vilja festa till det nu när alla andra gör det.
    Men jag får snällt dricka min Coca Cola och vänta till nästa år att festa till det.

• Tutik och Prasart

Om man vill skaffa barn och när det gäller sex. Läste någon stans om hur många gånger man ska ha se och så men vart jag läste det kommer jag inte ihåg just nu.
    Men jag har läst någon stans att man ska ha sex ungefär varannan dag och att spärmerna över lever i 5 dagar ca.

Hoppas det går bra för er med bröllop och barnagörande och allt. =)

• Tutik och Prasart
    Ankan80 skrev 2008-11-06 09:29:29 följande:
    De säger att man skall vänta ett år innan de gör en utredning.I genomsnitt tar det 5-7 månader för ett par att bli gravida.
    [/citat]
    Ninnispinnis skrev 2008-11-06 09:49:50 följande:
    [citat]
    ... och 80 % av alla par blir gravida inom 12 månader, 90 % inom 18 månader.
    Är det efter att man har slutat med p-pillerna som det tar så långt tid eller? är det över lag?
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3