• salkert

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Vi skulle ha gift oss 080726, men det och att vänta första barnet vart för mkt för killen, så han fick kalla fötter så vi sköt på det ett år..
    Känns iofs bra, ville vara gravid brud, men nu är jag lyckligare att våran lilla dotter kommer vara me oss då, som en liten 7 månaders :)

• salkert
    Godisråttan skrev 2008-10-06 17:39:30 följande:
    Oki! Kan ju bli lite fel när det finns folk som har försökt i åratal blabla... Ja du förstår säkert Vi gifte oss 3 maj och slutade med minipiller direkt då men körde the safe way ett tag efter det tills mensen stabiliserade sig, så har försökt ca 3 månader...Vill ju ha ett vårbarn men får nog ge upp den tanken
    Försöker ni få en knoddis? GRATTIS!
    Jag hette AllStared förut, vi fikade - julibrudstråden. :)
  • salkert
    Godisråttan skrev 2008-10-06 19:56:00 följande:
    Oj var tog du vägen??Gifte ni er aldrig?
    Jag tog en paus..
    Nope vi sköt upp bröllopet ett år..
  • salkert
    Godisråttan skrev 2008-10-07 07:36:34 följande:
    Jaha oj jag trodde allt var så gott som klart... Ja vi vill ha barn men är ingen panik! Jag skulle helst vilja ha ett vår-barn, måste vara den ultimata årstiden att föda har jag räknat ut!I vilken månad är du nu i? Hur många kg har du gått upp? Pojke/flicka?
    Jag är i vecka 32, går in i vecka 33.
    Delvis därför också som jag tycker det är bättre att gifta mej nästa år, då kan jag slimmat till mej, hade en rätt stor kula redan då när vi skulle ha gift oss..

Gårr upp ca 15kg redan :S

Väntar en liten tjej. :D

familjenkorb.blogg.se/galleri/
  • salkert
    Ankan80 skrev 2008-10-07 15:47:44 följande:
    När känner man eg. av de första symtomen?Är det kring BIM? Efter, före??
    Jag kände mina symtom ungefär 2 veckor efter bim och plus. :)
  • salkert
    Godisråttan skrev 2008-10-14 10:50:26 följande:
    Har anat några röda droppar Grrrrrrrr!!!!Suck! Måste nog acceptera vi kommer vara höggravida under sommaren...(klart man blir glad ändå men inte det ultimata enligt mig)Har aldrig kännt av pms förut förrän NU!!! Såååå godissugen, humörsvängningar och svullen!!
    Well, ge inte upp för de, när vi hade turen att plussa på första försöket hade jag blödningar som jag trodde var mens iaf..
    Och för mej var likadant, att jag som aldrig haft problem med pms, fick symtom som verkade vara pms..

så ta ett test om en vecka eller så, mest för att vara säker..
    kroppen kan spela en många konstiga spratt..
  • salkert
    Godisråttan skrev 2008-10-14 12:56:31 följande:
    Wow! Är det sant?? Hoppas på det!!! trodde inte man kunde få blödningar... Hoppas...
    Jo jo det är väldigt vanligt med blödningar..
    Vissa får som mens hela graviditeten, andra får nån blödning då ägget fäster, andra får lite blödningar då och då..
    Väldigt olika.. :)
  • salkert

Det med att "lyckas" på första försöket tror jag är delvis beroende på hur mycket man försöker..
    Jag och min sammbo trodde de skulle ta ett år att få plus, försökte inte mkt, och hade en rätt "torr" månad, mer mys än sex om man säger så, och plussade på första..
    Tror det är när man kommer in i att man vill och tycker de tar tid som kroppen inte riktigt är avslappnad..

• salkert
    Sansisen skrev 2008-10-19 22:46:19 följande:
    Ja usch då, just illamående är ju så jobbigt... jag kan få riktiga attacker där jag dessutom blir yr, ungefär som om jag skulle ha åkt virvelvinden eller nåt liknande. Hoppas att jag slipper gå och spy som sagt Folk börjar väl då tro att man har ätstörningar eller nåt liknande, eller så blir dom livrädda för att det är magsjuka och undviker en!
    Jag spydde som en tok i början, men har aldrig "vågat" velat klaga då min bästa vän spydde alla 9-10 månader.. :S

Mycket som är jobbigt under graviditeten, själv har jag inte långt kvar, men allt har hittills varit värt det..
    Alla smärtor, all oro, besvär, och annat..
    Men längtar efter lilltjejen nu. hihi
  • salkert

Hur går det för alla här, har någon utav er som försöker fått plus än?
    Håller tummarna hela tiden!

• salkert

Ingen som fått plus än?
    Hur länge har ni försökt?

• salkert

Okej, snart blir det babyboom, alla ni plussar samtigigt :p
    Träning är alltid trevligt.. :)

Ankan80 skrev 2008-11-17 14:41:03 följande:
    Nä, det är bara en än så länge. Alla andra "tränar". Det här blir vårt 3:e försök
    [/citat]

Kör ni med någon metod?
    Älstickor/sekretmetod, kör hela tiden, o.s.v.?
    blivandefrularsed skrev 2008-11-17 14:52:53 följande:
    [citat]
    Vi har försökt i snart fem månader...inget plus så långt ögat kan nå..
    [/citat]

Ohh håller tummarna hårt.
    lanovia 08 skrev 2008-11-18 08:25:52 följande:
    [citat]
    Inget plus, tror vi är på 6e försöket nu.
    [/citat]

Javisst det kommer när ni minst annar det.. :)
    Godisråttan skrev 2008-11-18 11:11:08 följande:
    [citat]
    Vi har två försök som vi har tajmat in ÄL och inget plus i sikte än sålänge. Men det kommer!
  • salkert
    pluttefisa skrev 2008-11-18 13:57:32 följande:
    Ninnispinnis, grattis till employee of the month! Later skitkul! Jag är fortfarande gravid ! och var pa första VUL i förra veckan (7v) och sag bebisen och hörde hjärtat! Det var stort och väldigt känslosamt. Svart att fatta att man är gravid innan man ser de bilderna, men nu känns det plötsligt pa riktigt!Bortsett fran det sa har jag kramper i magen konstant (tydligen livmodern som töjer ut sig) och mar illa i perioder... Nagon som snart har BIM och eventuellt plussar?
    Hihi för mej tog det 26 gravidtest innan jag insåg att jag borde ringa mvc.
    Trots flera vul & ul är det endå svårt att förstå att man har en underbar liten bebis i magen..
    Och jag är endå i v.38 nu.. :p
  • salkert

Bride in England skrev 2008-11-19 12:03:10 följande:

Ar det sant att genomsnittet for folk att bli gravida ar tva ar?!
    Genomsnittet är 7 månader..
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3