• Tit

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Hallå! Nu vill jag vara med här igen, lyckliga tjejer. På torsdag tar jag ut spiralen. Jag är så spänd och förväntansfull! Det är hormonspiral så man vet ju aldrig hur lång tid det tar. För tio år sedan blev jag gravid av att titta på en kille (nej, riktigt så oskyldigt var det kanske inte) Men nu är jag ju tio år äldre...
    Kan inte vänta tills jag får hålla ett litet knyte i armarna.

• Tit

Har inte hunnit vara på tråden på några dagar -men vilka samtal ni har!! Härligt tjejer! Inte har jag sett de sakerna i hyllorna på apoteket, men det är kanske inte meningen heller att man ska. Men vilka priser...
    Vi var faktiskt och tog tillfället i akt och "shoppade" lite på vår bröllopsresa. Valde lite billigare eftersom vi inte visste vad vi tyckte. Men att jag gillade det, visste jag väldigt tydligt efter ca 20sek (rekord) Tyvärr höll den bara en vecka. (leksaken alltså, inte orgasmen) -så lite dyrare kanske betalar sig.

• Tit
    ingenjörsbruden skrev 2008-10-07 17:10:49 följande:
    Det är med skräckblandad förtjusning som iallfall jag vill vara gravid!
    Ja, huja. Förra gången var det inte planerat och jag tyckte det var rätt skönt att "slippa vara med och bestämma". Men eftersom jag väldigt snabbt blev helt ensamstående och var ganska ung så var det ju också jobbigt. Är lite nervös denna gången. Det är ju otroligt stort att få barn. Man kan ju glömma "egen tid" de närmsta tre åren. Men det är väl lite lättare när man är två och verkligen önskar det Jag längtar också så mina bröst verkligen smärtar när jag ser en bebis, jag vill bara hålla och amma igen!!
  • Tit

Jag kände första spark i vecka 16. Nu tycker jag ibland att luft kan kännas likt. Liknelsen med en liten snabb fiskrörelse tycker jag passar bra. Igår tog jag (läkarn alltså) ut min spiral, så nu är jag fruktbar igen!! Har mens nu så om en två veckor kan vi börja jobba. (Kanske bäst att öva lite innan också

• Tit

Hej alla blivande mammor! Nu är det snart två veckor sedan jag tog ut min hormonspiral. Det är bra för mig att läsa era inlägg och förstå att ge det lite tid. Eftersom jag blev av misstag förra gången så tror jag nu att jag blir gravid bara min man tittar på mig, känner mig som en handgranat med lossad säkring! Jag vet att jag är bara "ibörjan hysterisk" men faktum är att mina bröst är ömma och tunga, det borde de inte vara redan. Det är verkligen spännande i vilket fall!

• Tit

Låter toppen med fika ) Jag har dock läst att man inte ska dricka mer än tre koppar kaffe om dagen för det kan minska chanserna. Hur mkt tänker ni på sånt. Och alkohol? Jag bor i Danmark och här är det mkt avslappnat, man får göra som man vill. Ett halvt glas vin då och då gör ingen skada... Att förbereda sig är inget man talar om alls. Hur gör ni?

• Tit

Ja, det där med att inte köpa grav.test är nog en bra ide. Jag har varit på väg att göra det trots att vi bara "hållt på" i två veckor. Dock har vi så dålig ekonomi (men bröllopet var värt varenda öre!) att jag inte bör köpa nåt onödigt alls. Och det bör man ju faktiskt aldrig...

Ang. kaffe. Så läste jag att det kan minska chanserna att bli gravid mad mer en tre om dagen! Verkar doch mest vara jag som är i riskzonen, det blir gärna fem.

Alkohol; Tack för lite lugnande inslag. Kan kanske ta ett halvt glas nån gång fram till +. Jag känner en pappa som inte drack på hela det året det tog dem att bli gravida... Tänkvärt. Jag har bett min man att inte bli berusad -och förbjudit honom att feströka
    När jag väntade mitt första barn var jag berusad en gång och inte det minsta förberedd, pappan drack för det mesta... Hon är dock helt fantastisk och mycket kvick i huvudet.

Folsyra och fiskolja + mera örtthe är mina kosttillskott.

Ha en jättebra dag!

• Tit

Det där med vem som vet... Jag har haft så himla svårt att inte berätta det för alla mina vänner. Det är ju så stort och jag tänker på det så mycket. Min man har dock sagt till mig att han inte vill att jag berättar, svårt! Lätt får honom att säga som bara snackar jobb med sina vänner. Tur att ni är här på nätet! Inte för att vi är anonyma direkt men det går nog ändå. Vi kan ju lova att inte ringa varandras svärföräldrar och berätta !

• Tit

Det är ju det värsta, att det är så långa intervaller och man kan inte göra nåt för att skynda på det.
    Min kropp har helt klart hormonrus av något slag. Brösten är som tunga ballonger. Till och med min man kommenterade dem i morse. Jag är trött, frusen, varm och känner nåt i den delen av magen. Just nyss gav jag upp min tålmodighet och cyklade runt i närbutikerna för att leta test. Jag tror att det inte är meningen än för de var slut överallt! Eftersom jag nyss tagit ut spiralen så känner jag inte riktigt min kropp. Kanske är detta bara min nya pms, men det känns inte så. Min man kallar mig skengravid...

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3