• Hvidbrud

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Hej! Får man lov att vara med här lite?
    Vi försöker också att få en liten bebis nu efter bröllopet. Här haft två/tre försök och föra gången blev jag gravid, men tappade det i onsdags 5v+3d. Jätte sorgligt, eftersom det var första graviditeten och allt. Men jag kände på mig att nåt var fel...
    Det är bara at hoppa upp igen, som pigan sa!

Men nu undrar jag, hur lång tid tar et unjefär till ägglossningen kommer igång igen?
    Någon som vet?

• Hvidbrud

Ja, Indianerna borde ju lugna ner sig lite i några månader! De borde ju också behöva ha semester ibland!

JA, familjeliv vågar jag inte kasta mig in i... Allt för många möjligheter att använda varje paus till det... Det blir maken inte glad över. Bt räcker för mig.

Ville först inte säganågot om graviditeten, men jag är ju tvungen att dela det med någon! Och ni tjejer är ju för härliga!

• Hvidbrud

Åh, tack ingenjören!
    Har precis berättet det fïr Yoga läraren och han gav mig tipps på mat som jag ska äta för att ägget ska fastna bättre:
    En kombination av: honung, vitlök, auberginer och en grönsak som heter Drumstick (kan fås i thai butiker). Så jag sk ut och handla i dag ocg koka curry! Det är bra för både mannen och kvinan. Hans soldater kanske blir starkare? (mot indianderna?!)

Går och klämmer på tuttarna hela tiden, för at se om ägglossningen är på gång, men jag ska nog ha tålamod en eller två veckor inan nått händer.
    Ska till min läkare i morgon- skulle ha varit första kollen med blodprover ect, men nu får det nog bara bli en rutin tjeck och lite snack om vasd man sakll tänka på ect.

ingenjörsbruden skrev 2008-11-02 17:03:16 följande:
    Hvidis: Har hört att efter ett MF så brukar det ta direkt.....typ att MF har rensat ut o sen gången efter så blir det kanon.....håller tummen för er!!
  • Hvidbrud

NiNis: Åh! Jag håller tummarna för er!

Ingenjören: Så tråkigt! Men det är normalt at det tar upp till ett år innan något händer, men det är så trist när man hoppas så mycket.

• Hvidbrud

Ahurgh, Lariam!!! JAg blev nästan galen av dem när jag åt dem i Thailand för 10 år sen. Kokosnötter liknade avhuggna huvuden och skuggor liknade gestalter... Kusligt! Och drömmarna! Nej, det var lite läskigt. Och myggen var resisenta i alla fall, så det var helt onödigt. Behöver jag tillägga att jag slutade ta dem, så fort jag läste att det kunde lda till premanent psykoser!!

• Hvidbrud

De gånger jag har varit i Thailand efterföljande har jag inte tagit någon malaria profylax alls. Det är mest risk i norr och under regnsäsongen, Ko Chang har visst också malaria (för ågra år sen ialla fall) men det fins ju massor av öar utan. Ååååhh! JAg vil också åka till Thailand. Pratade med min tmästare om at flytta/emigrera dit. Min man är radiograf och kan jobba på sjukhus och jag kan öppna spa där... Åhhh!! Vad gör man här i mörket egentligen, när man kan sitta på stranden och äta mango?

• Hvidbrud

OT: Är det inte babianer som har så roliga gumpar...

VAr hos läkaren idag. Hon hade gjort i ordning en graviditetspärm till mig med broshyrer och dvd osv osv... Men den blev lagd till sidan till om några månader... Allt såg fint ut och hon trode att jag skulle förvänta ÄL nästa vecka! Jihu! Oj vad vi ska mysa!

Blivande Fru L: Va häftigt att ni prickat in ÄL på bröllopsdagen! Klart ni ska ha lite rajtan-tajtan. Tyckte att det var härligt att sitta och snacka om festen och dricka lite champagne och äta cholkad. Fick hjälp att ta av klänningen, sen bar det av där ifrån. Lite specielt första gången som gift! Hur trött man än var.

Pluttfisa: Vad härligt att ni blev gravida på första försöket! Njut nu av Thailand, det är ett härligt ställe. Något för alla, även om allt inte är för alla...
    Vi skulle till Rom i slutt av November, men dumma Sterling gick i konkurs... Fick pengarna tillbaks, så nu ska vi hitta nåt annat.
    Har någon tips på nått trevligt spa eller hotell något vakert ställe i Skåne/österlen eller nån annanstans? Vi vill ju bara vara tillsammans...

• Hvidbrud

När jag åt minipiller blödde jag väldig orehelbundet. 2vekor ibland med 2 mån uppehåll, sen kunde mensen komma igen ett par dagar senare, men bara några droppar. När jag slutade ta dem blev rag regelbunden som en klocka (hatar hormoner!)
    Innan du tog minipiller, hade du mellanblösningar då också?

Godisråttan skrev 2008-11-05 12:34:54 följande:
    Är det många som har mellanblödningar? Jag hade det när jag åt minipiller men trodde inte man hade det när man har regelbunden mens? Ska testa BIM i mitten av nov, detta känns INTE bra!
  • Hvidbrud

Åååhh!!!! Jag Dööööööör!!! *fladdrar med ögonfransarna och ska hem och byta trosor*

passionsblomman skrev 2008-11-05 16:22:47 följande:
    Babianer!!!Ja man kan då aldrig veta vad som väntar i trådarna när man loggar in! Så här i novemberdimman kände vissa av oss som hänger i Tantvarnain" tråden, att vi behövde piggas upp lite.......om någon av er behöver lite extra inspiration (helt oskyldigt och BARA som ögongodis) så är ni välkomna att vila ögonen lite i mitt galleri. Bortse helt från blombilderna!
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3