• chamor

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Ragnelutta skrev 2008-10-09 14:06:01 följande:
    Jo det är tätt, precis som vi vill ha det Finner ingen anledning att vänta. Någon här som fått tätt innan? Har hört att det är jobbigt men samtidigt skönt att ha deras faser hyfsat synkade.Passionsblomman: Min bror och hans fru är barnlösa trots 12 års försök, ändå har folk inte vett på att ta det lugnt med frågor och kommentarer
    Ja de är väl bra. Kan själv tänka mig det om allt funkar,, Om man nu kan få barn alltså.. Intensivt men som tvillingar nästan. Alltid velat ha de men har inga i släkten

Passionsblomman.. Usch lider med er! Stora kramar.. Men ni har iaf en gobit
  • chamor

Tvillingar,,, Mmmm.. Vill ha.. Och en liten mulattis men hur min blondtott skulle lyckas få en sån vet jag inte

• chamor

Jag har velat det sen jag var liten så jag vet inte riktigt varför. Bara alltid stått högst på min priolista Tvillingar ser jag som dubbelt så intensivt men också halvera tiden med små barn Då tvättar åt två lika snabbt som åt en. Ammars båda samtidigt, matar med en sked i vardera hand Effektivisera så man kan ha fler barn men under kortare tid helt enkelt.. Haha.. Plus att de har alltid varandra.. Sen är de ju sött med två kopior

• chamor

Men så klart ska barnen få massa egen tid också men det tycker ja man ska se om en rättighet för alla barn

• chamor
    Ankan80 skrev 2008-10-10 08:26:09 följande:
    Tyvärr är det väl så att automatiskt när man säger att man gift sig så frågar man om när det blir barn.Det är väl samma när man säger att man förlovat sig. När blir det då giftermål. Etc...Dumt är det iaf!
    Ja jag är också lite less på frågan eftersom vi inte ens försöker få barn än... Vi gifte oss ju ganska ungt, 22 och 24, och tycker att vi behöver väl inte ta ALLT på en gång men folk tolkar det tydligen som att om man gifter sig så MÅSTE man få barn direkt.. Fnys... Att man frågar om giftermål efter en förlovning är jag mer ok med eftersom jag tycker frieri/förlovning hör ihop..
  • chamor
    MulleNuh skrev 2008-10-10 11:00:00 följande:
    Ja när bebis sparka i början.. D^Å är det riktigt läskigt tycker jag! Jag satt o SKREK!
    Hur har det gått för dig förresten?
  • chamor

Annars kan man handla på apoteket på nätet så behöver ingen veta

• chamor

Coolt... Hur funkar balsammetoden för övrigt?

• chamor

Wow vad som fostret kan göra redan i v. 13 En riktig liten bebis ju

• chamor

v. 11 menade jag Ögonlock och händer..

• chamor
    Ankan80 skrev 2008-10-28 11:41:17 följande:
    Håller tummarna för alla!!Själv tycker jag allt helt plötsligt blev så tråkigt. Igår var jag så säker och så blir det ändå inget.Suck suck....skall inte läsa mer på familjeliv nu iaf... det är ett som är säkert.....är ju hur långt som helst till ÄL nu!...
    Ni får väl öva istället
  • chamor
    Godisråttan skrev 2008-11-03 14:22:58 följande:
    PassionsblommaHåller med! Jag berättade för min man att de gör det minst 10ggr/dag och han fattar lixom inte att denna kille har orken att komma minst 10ggr..Måste det inte ta slut lixom???
    Ja en sak är då klar.. De skulle vare sig jag eller min man klara och orka eller vilja. :P
  • chamor

Nja.. Vissa vet ju inte om att de är gravida förrän flera månader in i graviditeten och så länge det inte syns kan ju inte flygbolagen neka någon att åka med.. Så tror det är svårt att tillämpa.. Om det däremot skulle vara skadligt för fostret vet jag inte..

Godisråttan skrev 2008-11-04 08:50:46 följande:
    Har för mig att det är i början också...
  • chamor

Oj,.. Är förvånad att de äter lariam.. Jag känner VÄLDIGT få människor (har ju bott i afrika och är således van både malaria och lariam) som kan äta dem då det är så SJUKT Mycket biverkningar.. Har själv ätit dem och slutade efter några veckor då jag hellre hade malaria än åt de hemska tabletterna.

• chamor

menar så klart att de rekommenderar lariam...

• chamor

Har lite andra roliga berättelser om lariam.. En bekants vän fick begär efter att tugga på krukväxter och såg blå gubbar... Haha..

Sen hade min syster de tabletterna, och de är ju VÄLDIGT starka och man tar en i veckan... En dag hade hon inbrott i badrummet och där satt en babian och knapprade tabletterna som godis - HELA burken.. Gissa om den apan måste haft en rolig kväll sen

• chamor
    ingenjörsbruden skrev 2008-11-05 09:39:56 följande:
    Hahahahah...men fy fa hemskt!!! Kan inte låta bli att garva fastän det nästan är liiiiiite djurplågeri!! Nåja babianen lärde sig kanske att inte knapra på piller!! Passionsblomman: Nu har jag bläddrat färdigt här o faktiskt hittat den....den är längst ner!! *hihihi*
    De är ju ganska farliga och aggressiva så hon gjorde nog bäst i att inte störa
  • chamor
    ingenjörsbruden skrev 2008-11-05 10:11:11 följande:
    Ja o sjukt starka.....så det var nog ingen rolig dag för de andra djuren i djungeln....tur att din syster klarade sig!
    Hon blev dock anfallen när vi var i Sydafrika i Januari. Numera har hon babianskräck
  • chamor

Eller.. Den hade brytit sig in i ett rum och hon kom in, såg inte apan och stängde dörren och apan hamnade mellan henne och den stängda dörren :P

• chamor

Men passionsblomma vilken snygging du har halat in då

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3