• Tit

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Ja, usch ja, det förstår jag. Själv har jag ingen aning om hur min menstrationscykel är. Med hormonspiralen hade jag knappt nån blödning alls så jag behövde inte hålla reda på det.
    Tittade på nätet idag om g-test och ÄL stickor. Är lite snål. Det blir ju billigare om man köper många, men samtidigt vet jag ju inte hur många jag behöver... Är det stor prisskillnad i vanlig affär?
    Ankan; hur går det för dig? har du testat?

• Tit

För mig växte de och blev stenhårda efter ca fem dar, men det betyder ju inte att de blir det denna gången. Speciellt eftersom de blev tämligen urmjölkade då också. Har inte några jungfrubröst längre...
    Själv börjar jag bli deppig, det är nog bara våldsam pms... Fy vad tråkigt!

Blivandefrulrased: 74dar? Jag lider med dig!

fruLjungberg: Lycka till imorgon, för du testar väl då?

• Tit

Härlogt med viktväktarna det hade jag också gjort o jag bara hade haft lite marginal i ekonomin. Du ska dock onte ta för givet att du kommer gå upp i vikt med bäbis. Du kanske har barn sen förut och vet hur du funkar? Jag som alltid varit en chokladråtta var lite orolig för min graviditet om jag skulle balla ur helt. Men det blev helt omvänt. Som enda "craving" fick jag att äta nyttig balanserad mat och mycket frukt! Under mammaledighetan gick jag ned jättemkt. Amning kan vara rena fettsugningen och att aldrig få ta det lugnt bränner en del också. Jag var konstant hungrig i ett år efter förlossningen. Vägde nästan 20 kg mindre än nu... (nu är jag strl40/42)

Om jag får indianbesök denna vecka, vilket jag tror så ska vi också köba ÄL-stickor.

Ankan; varför föredrar man clear blue?

• Tit

40 kg??? Wow, det orkar jag inte bära runt på!!! Var det trillingar?

• Tit

Jag gick upp 11... sen ned 15 inom ett år...

• Tit

Pluttfisa: grattis, de säger ju att svagt streck är ett riktigt streck, så- grattis!

fru Ljungberg; var ditt test positivt? Då ska det nog vara bra. Jag känner många som har blött enhel del under graviditeten.

Ankan; jag förstår om du känner dig nere, Det gör jag så lätt också, man vill ju verkligen att det skall funka med en gång trots allt bättre vetande!

Blivande fru L; välkommen till tråden (tillåter jag mig att säga som bara varit här nån vecka) Det är ju inte lite praktiskt med en barmorska i närheten men jag ska försöka att inte bombardera dig med frågor.

• Tit

Ojdå, Nu har vi både "blivandefrularsed" och "blivandefruL" ! Den första av er är ju förstås inte längre blivande!

Själv vet jag inte hur lång min cyklus är än. Jag trodde ju att jag var gravid, mina bröst växte och värkte. Kände mig allmänt ovanlig. I söndags tänkte jag att det var pms eftersom jag var görsur och kroppen "höll på att explodera" På måndagmorgon trodde jag indianerna skulle anlända för jag var sådär lättad när jag vaknade och brösten mer normala. Det enda som uteblir är störtfloden... Jag fattar ingenting. Väntar några dagar till och får väl testa annars sen. Tycker det är så dyrt att göra det ofta, har just köpt två test för 95kr. Tittade på ÄLtest idag -fem för 175! Det är alltså MYCKET billigare på nätet.
    Detta var kanske inte mitt mest välformulerade inlägg, men klockan är mkt. Sov gott!

• Tit

Usch då, har du fått många missfall? stackrs stackars dig. Får man fråga hur många. Igen, trots att man vet hur vanligt det är så "tror" man ju att just jag skall slippa...

• Tit

Skulle du förresten inte till läkaren? Stort lycka till härifrån, du skall se att det ordnar sig! Hur gammalt är ditt barn? kram!

• Tit

Så kom indianerna ridandes över stäppen... -ont gör det också! Ja,ja får välkomna dem med en välförtjänt kall vardagsöl!

• Tit

Allt är bättre än mammas ord när jag var liten; Tantont!! Jag vill inte vara tant! Speciellt inte sedan 14 års ålder! Vad kallade era mammor mens?
    Hur omtalar ni främmande kvinnor? I Danmark säger man "dam", det har vi börjat använda i vår familj. Skönt att slippa "tant". Det låter inte så positivt, speciellt inte om kvinnor 30+
    Svåraste frågan; hur omtalar ni det kvinnliga underlivet med barn? Det finns inga bra namn. Min rara mamma sa framstjärt!! Helt fel! Tycker själv att "snippa" är bra men har tyvärr inte lyckats använda det med min dotter. -Igen är danskan bättre; "tissekone" resp. "tisseman"! (kissfru, kissman)

• Tit

Åh, den som ändå hade en trädgård!! Ett hus med stor tomt har alltid varit min dröm, men det låter vänta på sig. Nu har min dotter startat på en superbra skola (danska Adolf Fredrik ungefär) och därifrån tänker jag inte ta henne på minst 7 år, hon går i trean nu. Det finns i och för sig villor nära oss, men de börjar på 12 miljDKK

Med mitt fråga om "feminim vokabulär" tänkte jag mer hur man pratar med barn... Med kompisar talar jag också mera rakt, men historien om indianerna var ju rolig!

Lali: Starta du en blogg om ditt bankjobb, den kan bli kultförklarad och du kan bli miljonär!! (lite som en kos dagbok... )

Fy tusan för MF- det borde förbjudas!

• Tit

Hoppsan, 666 inlägg här, det talet måste ändras på -det är trots allt halloween.
    OTjag har lagt in bilder i mitt galleri -titta gärna!

• Tit

Åja, festa är väl kul men för de flesta är det bara en klen tröst! Vi skulle nog hellre vara tvungna att stå över...
    Själv fick jag brev från gynekologen, blev helt kall för jag gjorde cellprov nyss. Men det visade sig att han inte grävt upp tillräckligt med celler för ett dugligt test, så nu har jag tid för nytt 22nov. Så länge vill jag inte vänta! Jag vill gärna ha det avklarat innan vi "bakar" Nästa ÄL är troligtvis om en vecka. Inte går han att få tag i heller för att byta tid. GRR!

• Tit

Oh så spännande. Ska du inte testa nu med en gång. Jag hade aldrig kunnat hålla mig!

Cellprovet är ingen fara att ge, men jag hade bara velat vara säker på att allt var helt bra innan jag blir gravid.

Ha en trevlig vecka allihop -öva på Själv ska jag till Grönland hela veckan och har ingen aning om om jag kan hitta nät nånstans.

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3