Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Vargtassa skrev 2008-08-24 14:53:25 följande:
    Turbojäst? ;)
    Ja...det bara MÅSTE finnas en tråd här på BT om det!!!!
    Här finns ju trådar om allt annat ju?!

Ni som slutat med p-piller....har ni fått problem med hyn????
  • ingenjörsbruden
    Bamboozle skrev 2008-08-26 16:51:49 följande:
    En sak till vill jag säga:Jag tror att man förr i tiden gifte sig innan man fick barn inte för att det var synd att ha sex innan äktenskapet utan för att det är så himla bökigt att planera MED barn som tar så mycket tid och utrymme!!;)
    Mmm.....om man var trolovad så var det "lite ok"...men det sågs mest som att man inte hade självkontroll o kunde vänta tills efter bröllopet!
    O det är inte så länge sen man såg så på det.....
    Min farmor bannlös all släktforskning för att hennes mor hade fötts innan äktenskapet!!! Det var SÅ FÖRFÄRLIGT!!!
  • ingenjörsbruden

*blåser bort lite damm o spindelnät*

Jasså tråden lever fortfarande!!

Jag är inne på min 2:a tablettfria dag.....så här har det inte hänt så mkt...

Godisråttan: va jobbigt att den inte har stabiliserat sig! Är det många dagar det skiljer?

ugla: startar ni bebisverkstan på bröllopet eller?!

Några som plussat nyligen?

Hur mår de som kommit en bit in i graviditeten?

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2008-09-09 19:54:28 följande:

Då var vi gifta! Vad alla gäster tjatade om barn. Verkar vara många som tycker att det är dags för oss. Varenda tal och telegram byggde ju på att det var dags med barn. En helt fantastisk dag fick vi ialla fall.
    Men jag blir så förbannad på sånt faktiskt!!! Men hallå...tänk om man har försökt o det inte går osv!!!
    Tycker det är lite okänsligt!!!

Godisråttan: Visst är det gammalt tänk att bröllop=barn....förvisso så hoppas vi själva på det men varför ska folk tjata?! *morrar* Blir irriterad när folk fråga om när det är dags för oss....har nog lite inneboende aggressioner eller vad tror ni?!

Förresten....Grattis lanovia!!

Sanan: Den som väntar på ngt gott.....

Grattis Thailand till plusset!
  • ingenjörsbruden

Godisråttan: Va skönt att det börjar stabilisera sig!

Lillan31: Tråkigt med MF....men det brukar sägas att efter ett MF så har livmodern rensat ut så då brukar det gå bra....
    Håller tummen för nästa försök!
    :-] Blir så irriterad på folk som frågar om när man ska skaffa barn o så.....*morrar*
    Varför tror alla att det är något de har med att göra?! Visst kan det vara omtanke...men ändå?!

Ankan80: Va spännande!! Det kanske var ÄL du kände av under resan?!?

Jag har haft ont (lite mensont) i magen nu i 2 dagar....är på dag 12 nu....så det kanske är ÄL jag känner av....*hmmm*
    Livmodertappen känns som vanligt....så det kan lika gärna vara så att det är hormonerna som kommer igång i kroppen nu!
    Tog sista p-pillret 31 aug.
    Inga större förändringar....har blivit bättre i hyn....men det kan bero på att jag börjat med Herbalife samtidigt som jag slutade med p-pillrena!

• ingenjörsbruden
    Godisråttan skrev 2008-09-17 13:11:54 följande:
    Jag är en sådan person som vill att allt ska ske på en gång så detta är en prövning. Blir ju tvungen att ha tålamod Fast det gör ju i9nget! Hur gamla är ni härinne? Jag är 30år.
    Me to! Den som väntar på ngt gott eller hur?!

Är 29!
  • ingenjörsbruden
    målerskan skrev 2008-09-17 13:35:05 följande:
    Själv fick jag en litten skrutta för 7 veckor sedan (Har en som e 7 oxå). Vi gifter oss på nationaldagen nästa år, så då har jag slutat amma och förhoppningsvis fått en hyfsad kropp.... Vill bara gratta er som väntar smått och säga kämpa på till er som försöker. Jag tänker faktiskt ibland på hur lyckligt lottad jag är, som blivit gravid så enkelt och fött så vackra flickor. Önskar er all detsamma! P.s. Jag e 30.
    Grattis till skruttan!
    Längd? Vikt?
  • ingenjörsbruden
    Jonna83 skrev 2008-09-17 16:24:44 följande:
    Är 25 förresten.. Lite overkill att skriva det kanske med tanke på mitt nick.
    Man kan aldrig vara säker....

Jag är inte rädd för smärtan direkt...vet att jag är smärttålig...är dock rädd för att det ska strula till sig...bli problem osv......helt enkelt att inte ha koll på läget!

Kejsarsnitt är inte att rek....du kapar många magmuskler...o det gör OOOOONT innan de läker......syrran fick kejsarsnitt när hon fick första barnet.....hon kunde knappt lyfta barnet själv de första veckorna!!

Exakt vad är det du är orolig över vid vaginal födsel?

Jag tycker att kejsarsnitt känns mer läbbigt...tänk själv....när de lyfer över barnet till dig så har du ett stort hål i magen som du inte känner ngt av....o så när du börjar gosa med bebisen så fortsätter de att sy ihopa dig..... *URK*
    *lätt svimfärdig*
  • ingenjörsbruden
    Godisråttan skrev 2008-09-18 09:04:34 följande:
    Man kanske inte ska oroa sig för mycket...Får kanske först och främst se till att bli gravid
    Japp!!
    Vi börjar i ena änden o sen får vi se!!
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3