Inlägg från: Ninnispinnis |Visa alla inlägg
  • Ninnispinnis

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Haha, då förstår jag lite bättre... Min lillasyster har väldigt lockigt och ostyrigt hår (enligt henne), men jag vågar nog inte rekommendera "klick" till henne eftersom hon är 17 år

ingenjörsbruden skrev 2008-10-14 15:29:01 följande:
    *asg* Yes you wanna know!! Har slutat med schampo sen ett halvår tillbaka...balsammetoden o har lärt mig om "klick" på lockig.se Har "klick" i mitt självlockiga hår för att det inte skadar håret (uttorkande osv) o för att det håller ihop lockarna så jag inte ser ut som om jag fått en el-stöt! Har annars en gloria av förlupna hårstrån kring skallen! O så gör "klick" att håret ser glansigare ut!!
  • Ninnispinnis

Ankan, jag vet precis hur det känns! Men jag ska banne mig vänta till lördag! (tror jag har BMI då) Risken är ju att det är för tidigt att testa och det visar negativt, och då måste jag ju ändå testa igen... Eller att jag sen får mens, och då är det ju bortkastat att testa. De är ju inte gratis direkt

Men visst är jag otålig!

• Ninnispinnis

Haha, såg just att jag tydligen har BMI på lördag... Bra va? Har nog BIM också...

Jag har haft aktivitet i nedre magen i en vecka någonting, lite molande och "stick". Har också ömma bröst, och har känt mig lite yr/illamående sista veckan.

Så här kände jag dock förra månaden också, och då var jag ju inte gravid... Dessutom kan det ju lika gärna vara symptom på mens. Har inte känt så här vid mens tidigare, men det kan ju som sagt kännas annorlunda nu när jag inte har p-ring. Har inte lärt mig signalerna än...

• Ninnispinnis

JA! Håller tummarna för oss båda

• Ninnispinnis

Usch då, stackare! Är det sedan maj ni har försökt?

Godisråttan skrev 2008-10-17 07:40:04 följande:
    Tanten är på besök här!!Hrmmpppfff!!!!! Nu får jag panik! Tänk om jag inte kan bli gravid???Ska köpa ÄL stickor..
  • Ninnispinnis

Hihi, jag var på väg igår men hejdade mig... Min man kommer hem ikväll, så OM det nu skulle vara ett plus så är det ju kul om han är hemma

Det kan ju vara aå att det var för tidigt för dig? Ta ett nytt på måndag så håller jag alla tummar!

Ankan80 skrev 2008-10-17 08:43:03 följande:
    Tyvärr Ninnispinnis. Kunde inte hålla mig utan testade i morse . Givetvis inget plus. Köpte två test så nu skall jag vänta till söndag eller måndag Jag är ju sååååååå nyfiken. Jättesvårt detta för mig att hålla mig.
  • Ninnispinnis

Grattis Sanisen! Vad kul Är det första barnet?

Godisråttan, vad bra att mensen har blivit stabil nu, då blir det säkert plus snart

Jag väntar fortfarande på att testa imorgon, såvida det inte händer nåt innan dess. Ska på tjejmiddag och dricka vin ikväll, kanske blir sista gången på ett tag...

• Ninnispinnis

Testade negativt imorse, men fortafarande ingen mens... Har fortfarande alla symptom kvar, som lika gärna kan betyda mens som gravid

Tror också det finns en fara med att försöka för mycket, leta symptom och räkna på ÄL och BIM, men det är ju svårt att låta bli när man så gärna vill...

Vi har bara försökt i 2 månader, och jag har ju haft p-ring/piller i typ 10 år innan, så det är ju inte konstigt om kroppen behöver lite tid att komma igång. Får gosa lite med gudsonen så länge

Passionsblomman, det borde hel klart vara rätt till hemmaberedskap under sådana förhållanden!

• Ninnispinnis

Hmmm, har inte hänt nåt här heller, mer än att jag har haft ont i magen, huvudet och varit på ett uselt humör...

Tänkte också testa på tisdag om inget kommer.

Ankan80 skrev 2008-10-18 14:12:43 följande:
    Här har inte heller hänt nåt. Skall vänta till tisdag har jag tänkt nu.
  • Ninnispinnis

Har fortfarande inte hänt nåt här, men mår kasst... Har grym huvudvärk för 4 dagen i rad, molande och gasig i magen och allmänt hängig. Känns hela tiden som mensen ska komma, men det händer ju inget!

Läste förresten på familjeliv.se att det tydligen är ganska vanligt att det tar både en och två veckor efter BIM innan man plussar. Barnmorskorna brukar visst tom rekommendera att man väntar till BIM+14 innan man ringer dem och bokar tid för att testa där. Så då får jag väl gå och vänta i 2 veckor till, om nu inte mensen kommer...

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3