Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Ankan80 skrev 2008-09-18 16:07:55 följande:
    Sitter här och mår lite illa..bara svagt ...kan man göra det så tidigt??Tror jag har BIM nu på söndag så jag får väl testa nästa vecka då
    Har för mig att det finns ngt test där man kan testa dagen innan BIM eller iallafall samma dag.....

Stort GRATTIS till er alla som är gravida eller har fått barn!
  • ingenjörsbruden

Öhhh exakt kan jag inte.....men det står för "Beräknad Mens".....tror jag,....nu blev jag jätteosäker!
    Var jättesäker på det innan!

´*hahahaha* Någon som är säker?!

• ingenjörsbruden
    emertin skrev 2008-09-18 19:49:17 följande:
    Hej tjejerJag har alltid föreställt mig att jag ska ta saker i "rätt" ordning, det vill säga *frieri * bröllop *barn... fast det blev *graviditet *frieri och sedan troligen bröllop istället Hade funderingar på att försöka hinna gifta mig innan Liten kommer (BF 24/11) men sen bestämde jag mig för att jag inte ville vara gravid på bröllopet. Hade det varit tidigt i graviditeten hade det gått jättebra men nu hade det varit i månad 6-7 och det kändes för sent.Hoppas att det blir bröllop för oss nästa sommar istället...
    Ordningen är väl inte så kritisk eller hur....bara man inte gör allting på en gång!
    Grattis till din mage o så håller vi tummarna för bröllop nästa sommar!!

Bra Ankan8=, då är jag återigen säker på vad det betyder!!

I natt drömde jag att jag födde en liten pojke....Isak skulle han heta!!!
    (Har ju varit öm i bröstvårtorna i ett par dar nu....tror det är hormonerna som sätter igång efter alla år på p-piller!)
    Har diskuterat namn på barn sen ett par år tillbaka....oftare sen vi blev faster o farbror.....dock har vi aldrig varit riktigt överens.......Så när jag berättade om min dröm så hade jag inga större förhoppningar om att namnet skulle "godkännas"....men m2b tyckte att det var ett jättebra namn!! Blir så glad o varm i kroppen o måste dela med mig!!

Misstänker att jag blir hippad i morgon.....spännande!!
  • ingenjörsbruden
    Godisråttan skrev 2008-09-19 11:04:37 följande:
    Åhhh så kul!
    Jaaaaa Det ska bli SÅ kul att se vilka som är med!!

Vi har ju bara syskon o föräldrar bjudna till bröllopet så de som hippar mig är VERKLIGEN mina bästa vänner!!
    *glaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad*
  • ingenjörsbruden

Madam Mim skrev 2008-09-19 12:08:02 följande:

Hej, Jag kanske frågar i fel tråd men jag gör ett försök. Jag har funderat på det där med att skaffa barn.. Jag är inte speciellt rädd för att föda. Det kommer att göra ont men ungen ska ju ut. Men det är sen. Jag är livrädd att ta hand om en bebis. Tänk om jag eller min sambo inte tycker om ungen? Tänk om man ångrar sig? Det kanske låter löjligt men det är det jag oroar mig för. Att ta ansvaret över en individ. Att göra rätt inte bli less och lämna mitt nuvarande liv bakom mig. Men att inte skaffa barn (vilket jag övervägt) känns inte som ett alternativ. Är jag helt skruvad i bollen eller finns det fler som är skraja för vad som händer när man fött?
    Klart det finns folk som är rädda för vad som händer efter födseln.... det är ju så mkt som man inte vet...ta ansvar för en annan individ....uppfostran...hur gör man det? Det finns hur mkt som helst men det bästa är.....man behöver inte kunna allt på en gång! Det kommer efter hand!
    Chansen att du o din sambo inte skulle tycka om barnet är ganska obefintlig.....ni känner ju eg redan varandra....9 månader i magen gör ju att mamman säkerligen känner barnet ganska väl....pappan har ju osså umgåtts med magen o lyssnat o känt! Barnet är ju en del av er båda o en gåva att vårda så länge man kan!
    När du känner dig mogen för barn så kommer du att känna det.....du/ni kommer att känner att ni vågar skaffa barn fastän ni inte vet ALLT. Det ni inte vet...det lär ni er eller tar reda på.
    Känslan av att ni tillsammans kan klara allt är obetalbar!

Vi har sagt det innan..men det tål att upprepas!
    Man ska inte oroa sig för mkt i onödan o måla F-n på väggen.....men man ska vara realist o inte tro att det är en dans på rosor alltid, vare sig det gäller att bli gravida eller ta hand om barn.
  • ingenjörsbruden

Har hört att sensommaren/hösten är kanon.....
    Bebisarna kan ju inte reglera värmen själva men om de ligger i magen så fixar mamman regleringen.....

Men men...... misstänker att jag hade ÄL i helgen.....o så glömde vi skydda oss....är man inte van att använda kondom så är det inte så lätt alltid!
    Vill ju eg inte att det blir ngt nu för då är jag för långt gången på bröllopet så att jag inte kan dricka lite champagne......nåja....hur stor är risken att det ska bli ngt på första ÄL efter att man slutat m p-piller.......tror inte att det blev ngt men chansen finns ju!

• ingenjörsbruden

Ooo va ni skrivit!!

Ankan80 skrev 2008-09-25 11:18:06 följande:
    Ta inte illa upp ni nu som redan har barn.Tycker bara det känns som att man gått in i en ny spännande period i sitt liv nu när man försöker skaffa barn.Först var det bröllopet och nu blir det barn.Hade man tjuvstartat med barn hade det nog kännts väldigt tomt ?Eller vad säger ni?
    Ja jo förvisso....men om det går som vi vill så har vi ett litet knyte i min mage som är med på sina föräldrars bröllop!! Kan ju faktiskt vara lite kul!
    Dessutom så är det nog som så att det aldrig finns något perfekt tillfälle att skaffa barn...typ nu har vi allt vi behöver men oups vi är ju 50.....eller man är 16 o har väldigt lite att erbjuda barnet utöver sin kärlek.....men likväl så är barnet välkommet när det väl kommer!

Jag har själv alltid sagt att jag ska vara gift innan barn kommer in i bilden....sen hur lång tid efter bröllopet får vi ju se... *hehehehe*

Bara att inse...jag kan inte planera mitt liv in i minsta detalj....var sak måste ha sin tid....tyvärr.

Det fínns ju alltid fördelar o nackdelar med alla årstider.....o kan man välja så är det ju bra.....misstänker att vi får ta det som det kommer tyvärr.. Mkt träning är ju inte fel eller hur?!
  • ingenjörsbruden
    Thailand090300 skrev 2008-09-27 19:28:15 följande:
    Var tvungen att besvara det här inlägget! =) I maj/juni drömde jag att jag ammade en liten pojke. Någon vecka senare drömde jag återigen att jag hade en liten pojke. Jag kollade upp i en drömtydarbok vad det betydde. Där stod det att om en kvinna drömmer att hon ammar ett barn betyder det att hon är, eller snart kommer att bli havande. Till historien hör att i slutet av juli blev jag gravid...Tycker det är så häftigt! =) Mina första tecken var också ömma bröst samt utebliven mens....Lycka till! :)

Grattis till magen!!

Har BIM nästa fredag så vi får väl se om det är sanndrömmar!!
  • ingenjörsbruden

Helt klart bör man var i form innan en graviditet...är ganska övertygad om att det underlättar både under graviditeten o u förlossningen. Det kan ju bli långdraget.....

Det där med vad man blir sugen på under grav......det brukar sägas att kroppen behöver ngt.....tex fett, salt, mineraler o oftast så vet kroppen var den kan få tag i det...tex genom apelsiner eller pizza.
    Dock är det så att fostret behöver omega3 o omega6....o tar det ifrån mamman o då får hon sug efter feta saker (min teori).....så jag försöker boosta kroppen med vitaminer, mineraler omega3 o 6 samt folsyra.....så hoppas jag att jag slipper extrema sug.....har redan för många kg att konka runt på så fler vill jag def inte ha!!

Va härligt att höra er som redan blivit gravida!
    Alltid spännande att höra hur olika personer mått under grav osv!

Har hört ett rykte om att ens graviditeter o förlossningar blir som ens mammas förlossningar.....någon mer som hört det?
    Kan vara intressant!!! Min mamma hade 4 jättesnabba förlossningar.....den sista var på 3h!!!

• ingenjörsbruden

På familjeliv finns det massor för gravida...blev rent snurrig av all info o trådar om allt möjligt när jag letat mig in där!!!

Hur går det för er tjejer?!
    Jag har BM eller BIM i morgon. Kroppen har varit lite skum men det är ju bara 1 månad sen jag slutade med p-piller....dock har vi slarvat med skydd.....så det blir det ngt så blír det.....är himla sugen o hoppas men räknar inte med det....tyvärr! Allt jox fr p-pillrena måste ju rensas ut först.

Tanken är ju att starta bebisverkstaden nästa månad.....så är jag inte för långt gången t bröllopet OM det skulle gå vägen.....

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3