Inlägg från: Ninnispinnis |Visa alla inlägg
  • Ninnispinnis

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Hade BIM i lördags, testade negativt då men fortfarande ingen mens... Mår fortfarande illa, har huvudvärk, ömma bröst och molande och knip i magen/underlivet. Tänkte testa imorgon igen.

• Ninnispinnis

Haha, jag gör det i morgon på morgonen. Då har det gått 3 dagar sen förra testet, så vi får väl se om det är någon skillnad...

MulleNuh skrev 2008-10-20 09:28:09 följande:
    Ok, va spännande! Ja då borde det ju visa positivt. Ohh kan du itne testa idag? Sånt här är så spännande tycker jag.
  • Ninnispinnis

Jag testade negativt imorse också...

MEN fortfarande ingen mens, fortfarande illamående och molande och knip i magen. Vet inte vad jag ska tro... Försöker att inte tänka på det, men det är inte så lätt när man så gärna vill! Borde väl egentligen strunta i att testa mer, men det är ju också svårt. Jaja, får se hur jag gör.

Ankan, hur går det för dig? Testat igen?

• Ninnispinnis

Har fått någon form av blödning nu

Jaja, det är ju iaf bättre att det kommer igång, så får vi fortsätta försöka... Mannen är nog inte alltför ledsen för det

• Ninnispinnis

Jag fick mens igår, 3 dagar försent... Har lovat mig själv att sluta vara hysterisk med test och BIM, surfa runt på familjeliv och jämföra symptom, utan försöka ta det mer som det kommer. Annars kommer jag att göra mig själv knäpp!

Ankan80 skrev 2008-10-22 13:57:57 följande:
    Nä, man blir så besviken när det är minus.Jag vet inte vad min kropp håller på med :-P.
  • Ninnispinnis

Tack! Och detsamma till dig, om det inte blev denna gången för dig heller...

Vi har ju bara försökt tvä månader, så jag inser att jag får lugna ner mig lite!

Ankan80 skrev 2008-10-22 14:30:20 följande:
    Ja, blir det inget denna gången så skall jag också sluta upp med det. Man mår inte så bra av det.Som sagt, lycka till nästa gång!
  • Ninnispinnis

Jag också!

Fikaförslaget låter som en utmärkt idé tycker jag! Man kan ju alltid ta en kopp grönt te istället

ingenjörsbruden skrev 2008-10-23 09:29:46 följande:
    Vilken jäkla tura att jag mumsat folsyra ett tag!!
  • Ninnispinnis

Jag vet! Har bestämt mig för att inte bli besatt av det... Läste på familjeliv (tror jag det var) att 75-85% av alla friska par blir gravida inom ett år av försök, i genomsnitt tar det 5-7 månader, har jag för mig.

Angående träning så kan det tydligen tom vara lättare att bli gravid om man är i bra form och äter sunt. Dessutom klarar man kanske graviditeten + barnbärandet bättre, samt att det oftast är lättare att komma iform efteråt om man är vältränad från början. Detta läste jag såklart INNAN jag bestämde mig för att inte surfa runt på allt som heter graviditet

Godisråttan skrev 2008-10-23 13:18:06 följande:
    borde ha ÄL snart..Usch vad allt går långsamt!Ska lägga lite fokus på att komma i form och träna istället för att vänta...Jobbigt när fokus blir ÄL och BIM...
  • Ninnispinnis

Haha, ja vi har ju ungefär samma intressen

ingenjörsbruden skrev 2008-10-23 16:43:30 följande:
    Det är väl därför vi hänger i både träningstrådar o i bebistrådar?!
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3