• MulleNuh

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Hmm nää jag kände nog inget sånt. Däremot fick jag lite rosa/röd flytning efter jag sexade i början av graviditeten.

• MulleNuh

Men alla här.. När har ni bim??

• MulleNuh

Ok, va spännande! Ja då borde det ju visa positivt. Ohh kan du itne testa idag? Sånt här är så spännande tycker jag.

• MulleNuh

Ja det jävliga är ju att 98% av alla gravsymtom är ju samma som innan mens.
    Så man blir så förvirrad!

• MulleNuh

Vad vill ni veta om kaffe och allt?! Jag är proffs!
    Man bör ej dricka mer än 3 koppar kaffe, iaf när man ÄR gravid. Rökning kan försvåra för att bli gravid. Ett bra tips är att redan nu börja äta folsyra. Det "bör" man helst äta ca 6 månader innan man blir gravid.

• MulleNuh

Runt vecka 7-9 tar fostret näring från mamman. Men innan dess så är det inget som är "farligt". Sen efter vecka 10 får fostret ALL näring från sin mamma.

• MulleNuh

Ja!

Jag drack dock kaffe hela tiden och under mina graviditeter. Men inte alls mycket. Kom nog inte upp i 3 koppar/dag. Kanske max 1 kopp.

• MulleNuh

Ja då är det HELT klart. Men innan får den lite av mamman. Men inte allt. Det är då vissa får mf. När fostret går över till moderkaka o dylikt.

ingenjörsbruden skrev 2008-10-23 11:05:03 följande:
    Men det stämmer ju inte.....v 10 börjar moderkakan starta upp men den tar inte över gulkroppens funktion förrän i v 12.....dvs
  • MulleNuh

Mmm.. Det är nog lite olika.. Jag har hört ca 10 olika storys om hur det går till! Så allt är nog möjligt..

ingenjörsbruden skrev 2008-10-23 11:12:56 följande:
    Jaja....då är jag med.......Men det är i v 10 som embryot börjar få näring från modern.....iallafall enligt graviditetskalendern på familjeliv....
  • MulleNuh

Ja du kan dricka. Jag visste inte om NÅGON av mina graviditeter så jag blev aprak många ggr.

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3