Inlägg från: Ninnispinnis |Visa alla inlägg
  • Ninnispinnis

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Min svägerska och hennes sambo åkte till Malaysia och reste runt i somras, de ska ha barn nu i november. Hon var alltså i femte månaden någonting. Hon är själv sjuksköterska, och tyckte inte det var någon fara. Jag tror att bara man, som alltid, tänker på hygien och vad man stoppar i sig så kommer det säkert att gå jättebra!

Det är ju tydligen inne att åka på "babymoon" innan bäbisen kommer...

FruLarsed, jag känner precis likadant, ibland känns det som att jag aldrig kommer bli gravid, att alla andra blir det utom jag... Sen blir jag hoppfull igen, men tar ner snabbt mig själv på jorden för att inte ha för höga förväntningar... Vågar liksom inte riktigt tro att det ska gå. Konstig man är egentligen

pluttefisa skrev 2008-11-03 20:28:20 följande:
    blivandefrularsed, tack för grattis och jag har ocksa depp-downs fast inte för att jag vill bli gravid utan för att jag oroar mig för allt... kämpa pa ingenjörsbruden! är det inte nagon som kan ge mig lugnande besked om att aka till Asien som gravid? Jag hör bara skräckhistorier om folk som blivit sjuka och fatt dalig läkarvard i djungeln och nu har vi ju en smekmanad utan avbokningsskydd planerad för december och januari... i Vietnam, Thailand och Laos.. Nagon som kan ge tips eller lugnande nyheter?
  • Ninnispinnis

Det verkar ju nästan så... I alla fall på Clear Blues test står det ju att även ett svagt streck betyder positivt.

Jag har egentligen inte koll på ÄL, indianerna var ju 4 dagar sena sist. Jag vet inte om det betyder att jag har 32 dagars cykel, eller om den bara var sen just den gången? ÄL är nog någon gång mellan nu och helgen tror jag. Molar i "tjejmagen" (låter fåningt, men har lärt mig på FL att det kallas så ) men vet inte om det betyder ÄL. Mannen är borta till torsdag, så jag hoppas i så fall inte det gör något att aktiviteten ligger nere mellan söndagkväll och torsdag kväll...

Ingenjören, jag förstår att det känns motigt... Du är ju som sagt inte den som deppar i vanliga fall

Ankan80 skrev 2008-11-04 13:40:51 följande:
    mmm...känner igen mig....Jag gjorde ju ett test kvällen innan som visade mitt lilla lilla streck. Sa till mannen att det syns inte men eller hur är jag gravid . Han var dock lite skeptisk och tog inte ut segern i förskott som tur var.Sen kom den ju dagen efter. Snablars!!Men har ju ändå tänkt lite....Det måste ju kunna vara så att det tog sig och fastnade, men sen så lossnade det igen. Därav den väldigt sena mensen samt symtomen. Eller?
  • Ninnispinnis

Hvidis, vad bra att du har fått tips om ägg-vänlig mat! Snor nog den idén om curry...

Vad trist att läkarbesöket inte blir som ni tänkt, men det kan ju ändå vara skönt att komma och prata med en expert som kanske kan förklara lite och ge råd? Håller tummarna för att din kropp snart vill gro ett frö igen

• Ninnispinnis

Åh, vad härligt! Njuuuut och ha en underbar dag
    Blivande fru L skrev 2008-11-04 18:56:19 följande:

Här är det spännande tider - både bröllop och ÄL på lördag! Det vore ju hur coolt som helst om man blev gravid på bröllopsnatten men det är nog att hoppas på för mycket... Får väl se om det blir någon romantik alls då, jag misstänker att vi bara stupar i säng efter festen.
  • Ninnispinnis

Hahahaha! Jag tyckte också det lät lite märkligt första gången jag hörde det. Fånigt uttryck egentligen, men det är ju ett bra uttryck för den magen det gäller

passionsblomman skrev 2008-11-04 14:49:19 följande:
    Vaddå "tjejmagen"? Vilken av alla mina magar är det? *bläddrar*
  • Ninnispinnis

Mmmmm, det blev man ju lite midre DEPPig av...

passionsblomman skrev 2008-11-05 16:22:47 följande:
    Babianer!!!Ja man kan då aldrig veta vad som väntar i trådarna när man loggar in! Så här i novemberdimman kände vissa av oss som hänger i Tantvarnain" tråden, att vi behövde piggas upp lite.......om någon av er behöver lite extra inspiration (helt oskyldigt och BARA som ögongodis) så är ni välkomna att vila ögonen lite i mitt galleri. Bortse helt från blombilderna!
  • Ninnispinnis

Passionsblomman, hur har det förresten gått med barnmorskan? Har du fått tag på henne?

Jag har faktiskt ont i tjejmagen nu (kan inte riktigt vänja mig vid att använda det uttrycket...), det värker och molar på båda sidor. Är det någon som känner så vid ÄL, eller kan det vara nåt annat?

• Ninnispinnis

Hrrmmmm...

Du kan säkert gå ifrån en liten stund imorgon... Tänk vad skönt när du har ringt henne och fått en tid!

*Skickar lite pepp*

passionsblomman skrev 2008-11-05 21:50:53 följande:
    Å, *ser skamsen ut* jag har inte ringt mera, för jag blev sjuk och har haft ont i halsen och sovit till halv ett på dagarna i fyra dar... hon har tel tid till 12.jag ska kontakta henne imorgon om det inte blir helt hysteriskt på jobbet utan jag kan gå ifrån en liten stund.Under tiden sitter jag med näsan i mitt galleri och håller modet uppe (jag har rejält ont vid ÄL ibland)
  • Ninnispinnis

... och 80 % av alla par blir gravida inom 12 månader, 90 % inom 18 månader.

Ankan80 skrev 2008-11-06 09:29:29 följande:
    De säger att man skall vänta ett år innan de gör en utredning.I genomsnitt tar det 5-7 månader för ett par att bli gravida.
  • Ninnispinnis

Hmmm, det där är svårt... Jag har varit med om det under en period, men det berodde till största del på den andra personens stessiga och betungande arbete. Det fanns ingen ork, helt enkelt. Det löste sig själv när arbetssituationen förändrades, men det är ju svårt att påverka själv. Det känns så klart oerhört jobbigt att bli avvisad gång på gång, man börjar ju undra om det är något fel på en... Vilket det så klart inte är, men det är ju inte nån boost för självkänslan direkt. Det är nog viktigt att man känner sig bekräftad i övrigt, annars kan det bli jobbigt.

Hvidbrud skrev 2008-11-06 11:23:53 följande:
    Ååå, blir så himla less på att det är jag som har mest sexlust i vårt förhållande... Känns inte särskilt kvinligt eller särskilt kul för den sakens skull att bli "avvisad" "hela tiden" Någon som har ett tips om hur man ska förhålla sig till det?
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3