Inlägg från: Godisråttan |Visa alla inlägg
  • Godisråttan

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Är det billigare att köpa tester fr nätet?

• Godisråttan

borde ha ÄL snart..Usch vad allt går långsamt!Ska lägga lite fokus på att komma i form och träna istället för att vänta...Jobbigt när fokus blir ÄL och BIM...

• Godisråttan
    Ninnispinnis skrev 2008-10-23 14:09:04 följande:
    Jag vet! Har bestämt mig för att inte bli besatt av det... Läste på familjeliv (tror jag det var) att 75-85% av alla friska par blir gravida inom ett år av försök, i genomsnitt tar det 5-7 månader, har jag för mig.Angående träning så kan det tydligen tom vara lättare att bli gravid om man är i bra form och äter sunt. Dessutom klarar man kanske graviditeten + barnbärandet bättre, samt att det oftast är lättare att komma iform efteråt om man är vältränad från början. Detta läste jag såklart INNAN jag bestämde mig för att inte surfa runt på allt som heter graviditet
    Japp det är nog en bra idé att träna och tänka lite på vad amn äter då jag VEEEET jag kommer äta ihjäl mig när jag ä mammaledig...
  • Godisråttan

Hur räknar man ut sin menastrationscykel? Är det dagrna mellan mensen?

• Godisråttan

Jag ska köpa ÄL stickor idag och testa imorgon. Borde ha på onsdag enligt uträkning...

Har gått med i viktväktarna idag med en arbetskollega. Känns superkul!Hoppas det funkar! Vill ju gå ner några kilon för vet ju som sagt jag kommer gå upp MASSOR under mammaledighet... Bättre att förbereda mig då tänkte jag!

• Godisråttan
    Tit skrev 2008-10-27 21:27:27 följande:
    Härlogt med viktväktarna det hade jag också gjort o jag bara hade haft lite marginal i ekonomin. Du ska dock onte ta för givet att du kommer gå upp i vikt med bäbis. Du kanske har barn sen förut och vet hur du funkar? Jag som alltid varit en chokladråtta var lite orolig för min graviditet om jag skulle balla ur helt. Men det blev helt omvänt. Som enda "craving" fick jag att äta nyttig balanserad mat och mycket frukt! Under mammaledighetan gick jag ned jättemkt. Amning kan vara rena fettsugningen och att aldrig få ta det lugnt bränner en del också. Jag var konstant hungrig i ett år efter förlossningen. Vägde nästan 20 kg mindre än nu... (nu är jag strl40/42)Om jag får indianbesök denna vecka, vilket jag tror så ska vi också köba ÄL-stickor.Ankan; varför föredrar man clear blue?
    Nix har inga barn sedan tidigare...
  • Godisråttan

Ankan80
    Typiskt!!!Jäkla tanten!
    Hörrni om vi blir gravida denna månad kommer vi föda i juli!!!Usch höggravid under sommaren..Iofs är det gulligt med juli kalas!

• Godisråttan
    ingenjörsbruden skrev 2008-10-28 12:55:03 följande:
    Hahahaha...utom jag!! Men det har jag insett....att jag inte är som alla andra!!! Har BIM till helgen...får se hur det går!! Har hållit mig borta ifrån familjeliv o försöker att inte tänka så mkt på det.....
    Åhhh så spännande! Håller tummarna!!!! Själv borde jag ha ÄL tors fre däromkring...Hoppas det blir i helgen då hinner man ju "öva" mer
  • Godisråttan
    ingenjörsbruden skrev 2008-10-28 13:46:08 följande:
    Ja det är ganska spännande.....men känner ett skumt lugn just nu....nåja...det blir om det blir!Är dock lite fundersam över m2bs svensexa.....de har tänkt ta det en söndag!!! Skumt o tydligen så involverar de mig med....roligt iofs.....men de ville inte att jag skulle åka norut o hälsa på kompisar....hmm...en söndag är inte riktigt optimalt.....m2b blir ju alltid JÄTTEbakis....medans jag är mera äckligt pigg o fräsch....orättvist eller?! Godisråttan: Ni får börja "öva" redan idag!!! Så står ev några glada simmare o väntar på ägget!!! Tycker att det är skitbra att kunna skylla på bebisverkstan att vi måste "öva" *hehehehehe* M2b ställer ju upp på det!! Stackarn...blir helt utsliten!!
    Nejdå han blir nog bara glad för att ni måste "öva"!
  • Godisråttan
    FruLjungberg skrev 2008-10-28 14:49:29 följande:
    Oj tog nyss ett apoliva test mensen kom giår. dock sparsam & annorlunda. hade bara mens värk ett litet tag å inget alls ida. Tog ett test visade postivt? Nytt missfall eller graviditet? vad tror ni. ska beställa tid hos kk imorgon
    Vad skumt!!Kanske bara är en blödning, finns ju de som har mens hela graviditeten har jag hört...Håller tummarna!
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3