Inlägg från: Vargtassa |Visa alla inlägg
  • Vargtassa

Vinterbröllop 08/09 del 3

Nu vill jag veta EXAKT vart alla har beställt sina kinaklänningar! Jag vet inte riktigt om jag törs........
    Hörni, jag har kommit på en inbjudningskortidé. Jag tänkte ta röda kort (som ett A4 ark vikt på mitten) stansa ut ett hjärta i nedre yttersta hörnet och sen skriva ut texten på silverpapper och klistra in det i kortet så när man har kortet stängt så ser hjärtat ut att vara i silver.. Sen kanske skriva något på kortet (inbjudan, välkommen eller kanske vigsel?) med silverpenna eller nåt. Kanske knyta nåt fint snöre runt?
    Har inte jordens bästa ekonomi så det får bli något enkelt men man vill ju ändå att det ska vara lite speciellt.
    Vad tycker ni?
    Är det någon som har nå tips om vad man ska skriva. Vi gifter ju oss borgligt men tänker ju ha fest för de allra närmaste vännerna (och familjen naturligtvis) efteråt. Tips?
    Vilken tur att jag har er! :)

• Vargtassa

En till fråga när jag ändå är i farten!! :)
    Jag vill gärna ha en klänning med lite färg i, gärna rött (min favvofärg) och har hittat fina på Tradera från en säljare som heter topdress. Är det någon som har koll på det. Är det någon som köpt klänning från Tradera?
    :)

• Vargtassa

Hmmmmmm, då låter jag nog topdress vara... Som amatör så lyssnar man ju på experten! :) Men det är synd.. hittar inga liknande någon annanstans :(
    Nancy Drew skrev 2008-08-22 12:43:20 följande:

Vargtassa: Låter som jättefina kort!Den där topdress har det varit rabalder kring här på BT. Det man köper är en kinaklänning, typ samma som man får om man beställer från kanacca eller milly, fast med ett påslag till säljaren. Det har också varit problem när folk har velat reklamera klänningar som haft fel storlekar osv. /Trådens egen Tradera-expert
  • Vargtassa

Ska försöka lägga upp den i mitt galleri ikväll...

FruHamberg skrev 2008-08-22 14:14:32 följande:
    Vargtassa- Hur såg klänningen ut då? Kanske nån har sett den på nån kinasida. Sen så kan du ju skicka bild på den till något av alla kinaföretag, så syr de upp den åt dig.
  • Vargtassa

Men gudars vilka bra ideér!!! :)
    Var till en pappershandel (stressade som fan!) på lunchen men hade de färgade färdigvikta kort.. Neeej då! Grrrr, ingen brådska men var ju så på g lixom. På det igen bara :)

ingenjörsbruden skrev 2008-08-22 12:08:21 följande:
    Det låter jättefint!! Varför inte ett hjärta på framsida eller en snöflinga?Annars går det ju bra med Inbjudan eller Bröllop!Du är ju inte tvungen att ha silvrigt papper....man kan ju klippa en liten bit kanske som ett hjärta o klistra på insidan så får du silverhjärta på båda sidorna!?! Vi ska ju embossa(silvrigt tryck som är upphöjt fr papperet) ett dubbelhjärta på framsidan av våra inbjudningar....ganska lätt att fixa bara man har en embossingspenna (ca40kr) embossingspulver (ca 40kr/burk) o sen behöver man värma....helst med värmepistol men det går bra med brödrost eller spisplatta! Om 1,5 vecka så får jag hem våra stämplar så då ska vi göra inbjudningarna.....ska fota o lägga upp i mitt BG så kan ni kika där!! Silvrigt snöre hade ju varit jättefint kanske?!Finns många varianter!!!
  • Vargtassa

Brudar... Uppdatering på jobbsidan.. För er som är nya kan jag berätta att jag blev uppsagd från jobbet för en vecka sen för de har inte råd att ha mig kvar.. Sist in först ut regeln tillämpades och jag fick gå. Jag har 4 arbetsdagar kvar här sen är det slut :( Men nu har det nog fixat sig! Kom på att jag har en gammal arbetskamrat som är butikschef på ett ställe så jag ringde henne och ta mig tusan.. Dom har en tjej som är gravid och som kommer bli mammaledig om ett halvår eller så.. Så jag kommer jobba timmar tills hon inte orkar längre sen får jag ta över hennes tjänst på 100% tills hon kommer tillbaka. Visst det är bara ett vik. men jag kommer ha jobb och kan ju fortsätta söka medans jag jobbar för henne!!
    Om jag har förstått allting rätt så kommer jag kunna stämpla upp resten av tiden som jag inte jobbar.. Men det kan någon som har bättre koll kanske förklara för mig. :)

• Vargtassa

Always look on the bright side of life! *glaaaaaaaaad*

• Vargtassa

www.tradera.com/Ny_Brudklanning_Fran_Riktiga_Topdress_LAS_OCH_SLIPP_LURERI_-auktion-70871213
    En utav dom... Har inte hitta någon liknande någon annanstans.
    www.tradera.com/Ny_Brudklanning_Fran_Riktiga_Topdress_LAS_OCH_SLIPP_LURERI_-auktion-70873863
    Den andra...

FruHamberg skrev 2008-08-22 14:14:32 följande:
    Vargtassa- Hur såg klänningen ut då? Kanske nån har sett den på nån kinasida. Sen så kan du ju skicka bild på den till något av alla kinaföretag, så syr de upp den åt dig.
  • Vargtassa

Panduro katalogen har kommmit!!... :)

Efter jobbet ska jag och min syster (som ska vara tärna på mitt bröllop men som inte vet om det ännu, kommer nog få läcka informationen på Ikea :) ) åka till Ikea. Ska kolla på dessa berömda lakan för 15 kr som tydligen ska passa ypperligt som dukar..
    :)

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3