Inlägg från: Vargtassa |Visa alla inlägg
  • Vargtassa

Vinterbröllop 08/09 del 3

Viktig info! Jag har hittat klänningen med stort K!! Tyvärr så hade jag inte råd att köpa den men som tur var så gick den att hyra! (Fortfarande jättedyrt men man gifter sig ju förhoppningsvis bara en gång eller hur..) Wiiiiiiiie Glad! Suddiga bilder från första provningen finns i galleriet!

• Vargtassa

Inbjudningarna kom ut i fredags så nu är allt officiellt Känns skönt att vi är en bit på väg...

• Vargtassa

Vad roligt!! Lycka till!!
    Nancy Drew skrev 2008-11-11 17:32:39 följande:

Vi har fått tag i en vigselförrättare och imorgon ska jag ut på stan och kolla klänningar med syrran!
  • Vargtassa

Vi har bjudit 31 st. Den allra närmaste familjen ( föräldrar + syskon ) sen de närmaste vännerna.. Även några av våra föräldrars bästa vänner som vi halvt är uppväxta med
    Vi hade en budget på 25,000 kr men det är nog bara att inse att det kommer bli närmare 30,000 kr. Men.. Så länge det inte blir mer än så så är det ok Ska hyra klänning och fick rådet att köpa en korsolett att ha under.. Någon som har någon erfarenhet av det? Har letat på nätet men hittar inte speciellt många. Tips?

• Vargtassa

Pettis: Oj då! Uppfattade frågan som att den var riktad till alla.. *harkel* Jaja, då vet du ju hur många som kommer på vårat bröllop

• Vargtassa

Det här känns ju sååå roligt.. Lilleman, snart 3 år, har haft ögoninflammation den här veckan och idag när jag kom hem (sambon var hemma med barnen) så var han jättevarm och hängig.. Tog tempen å jajamän 39,5 grad . I med alvedon och sen fick han sitta i mitt knä.. Två minuter senare hade han spytt ner hela sig själv och mig .. Han spydde två gånger sen sov han i 1,5 timme för att sedan vakna och vara hur pigg som helst! Ingen feber, hungrig (åt knäckebrödsmacka med ost och sedan en banan) och fit for fight. Började fara runt som vanligt.. Förra gången han gjorde så här var en timme innan i skulle åka bort på midsommarfirande.. Naturligtvis blev vi alla sjuka efter det så nu är det väl bara att vänta..
    Ååååååååh, jag vill inte!!

• Vargtassa

Har två grabbar som fyller 3 resp 6 år under vintern. Jaja, man får ju ta det som det kommer men jag hoppas verkligen inte att någon är sjuk i Feb!! (Gifter oss 14 Feb)

Pettis skrev 2008-11-14 08:42:29 följande:
    Vad tråkigt vargtassa! Det är så tråkigt när barnen blir sjuka och de blir alltid det när man ska göra något, är så rädd att mina barn ska bli sjuka lagom till nyårsafton, tyvärr så kan man inte göra något åt det. Hur många barn har du? Hoppas att ni klarar er denna gången
  • Vargtassa

Ingenstans... Vi lägger alla pengar vi har på själva bröllopet. Kanske om ett par år att vi åker någonstans. Vi får se vad som händer, ingenting sånt är planerat. Min sambo är tyvärr inte mycket för att resa men jag borde få honom någonstans tycker jag

Marie88 skrev 2008-11-15 12:31:12 följande:
    Vad många det är som gifter sig den (hädanefter) magiska dagen! Vart åker ni på bröllopsresa?
  • Vargtassa

FRU Novemberbröllop08: Grattis!! Du var först ut så nu får du tipsa alla oss andra om vad man ska göra och inte göra

• Vargtassa

FRU Novemberbröllop08: Grattis!! Du var först ut så nu får du tipsa alla oss andra om vad man ska göra och inte göra

• Vargtassa

Igårkväll när barnen sov klippte jag och min sambo till silver panelerna som ska ligga i mitten på de vita dukarna på borden. Ett litet steg för brudparet men ett stort steg för bröllopet
    En liten grej till man slipper fixa med kvällen före sen stora dagen

• Vargtassa

Skönt för er!!! Du ser, allt ordnade sig

3Jane skrev 2008-11-19 12:47:22 följande:
    Haha vad jag skriver :)Nu har det lättat lite iaf, i back-upp oom inte vår första vf kan så har en annan lovat att ställa upp. Hon tyckte nog att jag lät som en galenbrud när jag lämnade meddelande på hennes svarare o pratade om panik haha. Men hon sa att jag inte behövde oroa mig, om det är så att vår första inte kan så lovar hon att ställa upp, hon kunde det datumet. Så det ordnar sig iaf :) Lättad! Kanske t.om borde välja den andra eftersom den första har strulat o inte svarat. Får se.
  • Vargtassa

Bild finns i mitt galleri Gjorda på Atelje24karat i Västerås..

3Jane skrev 2008-11-20 12:22:40 följande:
    En sak till ... Har ni köpt ring, isf var, vad kostade den och hur ser den ut?
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3