Inlägg från: lillP |Visa alla inlägg
  • lillP

Vinterbröllop 08/09 del 3

Måste bara berätta ÄNTLIGEN är alla inbjudningskort klara och ivägskickade

• lillP

Vad spännande Idag dimper inbjudan ner till de flesta Nyfiken på om vi kommer att få någon respons på en gång, och på när folk svarar.

Novemberbröllop08 skrev 2008-09-09 10:17:02 följande:
    Å så spännande och kul Våra gäster har börjat osa nu, bara 1 som tacka nej än med 1 månad kvar på osa.
  • lillP

Jo, alla vet om det. Vi skickade ut save the date i början av året.

Nancy Drew skrev 2008-09-09 10:56:31 följande:

Vet de inbjudna om att ni ska gifta er? Annars börjar väl folk ringa för att gratulera!
  • lillP

Då kommer det ni nog att få ut dem ungefär som oss

Skickade iväg hindersprövningen dagen efter 4måns-gränsen
    Inte behöver man väl känna sig stressad än? Gott om tid kvar...

3Jane skrev 2008-09-09 20:19:33 följande:
    Åh jag vill också få ut korten snart, men de är fortfarande inte klara och nu kommer inte jag vara hemma förräns på söndagkväll. Men till nästa vecka, då SKA dom ut. Nästa onsdag är det ju exakt 4 månader kvar. Börjar det bli dags att bli stressad?
  • lillP

Vi planerar också bröllop på distans, men bara 20mil bort Vi passade på i somras att tillbringa lite semester i krokarna där vi ska ha bröllopet. På så sätt kunde vi i lugn och ro träffa vigselförrättare, provsmaka mat och tårta samt gå igenom mkt av det praktiska med personalen där vi ska vara

Åre 09 skrev 2008-09-12 13:09:48 följande:

Hej hej, kanske är dags jag presenterar mig här. Jag och min m2b gifter oss 21 feb i Åre. Det är verkligen utmanande att planera ett bröllop 64 mil bort. Vi har heller inga släktingar eller vänner på plats i Åre.Vad vi hunnit med är bokat kyrka, festlokal, stugor till närmsta familj och hotell till oss. Gästlista är klar, Save the date-kort är skickade, inbjudningskort är köpta. Tärna, bestman, näbbar och toastmaster är tillfrågade och har tackat ja. Klänning är bestämd men inte inköpt till mig och tärna. Frisör och smink är bokad oxå. Vet hur tårtan ska se ut och vart den ska beställas men den går inte att beställa än tydligen. Nästa grej är att hitta catering, blommor, skor, boka fotografen vi hittat mm mm. Är det någon som har tips på bra catering i Åre och närområde?
  • lillP

Du är värst

BlendaSigne skrev 2008-09-12 15:46:31 följande:
    Planerar bröllop i Dalarna - bor på andra sidan Atlanten... Man får köra på känn på mkt - men de blir nog bra ändå
    Kul att det är så många av oss vinterbrudar som planerar på distans
  • lillP

du glömmer näsan : - ) blir

Nancy Drew skrev 2008-09-12 22:04:25 följande:

Varför blir mina smileys inga smileys??!! :)
  • lillP

Helt sant Känns ju bra att vi ska 25mil söder om Sthlm istället Är glad om det blir lite frost

Nancy Drew skrev 2008-09-12 22:03:56 följande:

Man måste väl om man hoppas på snö, och norrlands inland är ganska glesbefolkat. ;)
  • lillP

små bokstäver som mun du kan kolla i min presentation, har sparat alla där som minne

Nancy Drew skrev 2008-09-12 22:40:17 följande:

Nancy Drew skrev 2008-09-12 22:39:47 följande:
    Men aaaarhg!
  • lillP

Låter helt fantastiskt!

Zsarah skrev 2008-09-13 19:39:06 följande:
    Hej alla, hämtade min ring idag och är sååå nöjd:D har lekt gift ikväll och haft ringen på mig, sambon tycker jag är tokig som går med ringen på mej och är så glad:) Tänkte köpa materialen till inbjudningarna på måndag.. Tog fram klänningen på nytt idag och den var så fin, hade nästan glömt bort hur den såg ut:PNu måste jag sluta låtsas vara gift och lägga tillbaka ringen:PJag kanske ska använda min mors slöja om vi hittar den:)
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3