• ingenjörsbruden

Vinterbröllop 08/09 del 3

...så då fortsätter vi här istället!!!

Gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2924776.html

Bröllopsdagar: (vid trådstart080821)
    2009-02-27 GoS2009
    2009-02-21 FruHamberg
    2009-02-21 umekicki79
    2009-02-14 Meredith
    2009-02-14 FinalFantasy
    2009-02-14 Bollöga
    2009-02-14 Vargtassa
    2009-02-14 Zsarah
    2009-02-14 Jennie Niklas
    2009-02-14 Wehoo
    2009-02-14 Mixit
    2009-01-31 sabinaochchristoffer
    2009-01-31 Ceasara
    2009-01-27 Januari2009
    2009-01-17 Nancy Drew
    2009-01-17 Novembertjej
    2009-01-17 3Jane
    2009-01-09 EmmaochMagnus
    2009-01-05 krulltottan
    2009-01-03 Simone B
    2008-12-31 Pettis
    2008-12-27 BlendaSigne
    2008-12-27 LillP
    2008-12-24 Wingtear
    2008-12-21 Ingenjörsbruden
    2008-12-20 Tash
    2008-12-20 Trampetroll
    2008-12-13 MagdalenaH
    2008-12-13 Soon to be Mrs P
    2008-12-06 Dufvan
    2008-12-06 2e advent
    2008-12-06 Sidenros
    2008-12-06 Vinterblomma
    2008-12-03 Alla goda ting är tre (+m2b förstås ;))
    2008-11-22 Anna och Ola
    2008-11-15 Novemberbröllop08

• Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3
  • AnAngel

Håller på för fullt med inbjudningkorten, blir fina , gjort dem helt själv *stolt*.
    Lycka till alla!

• lillP

Vad kul. Du får lägga upp dem i ditt bg när de är klara, så vi kan titta på dem och berömma

AnAngel skrev 2008-09-20 18:35:56 följande:
    Håller på för fullt med inbjudningkorten, blir fina , gjort dem helt själv *stolt*.Lycka till alla!
  • ingenjörsbruden

Hållå girls!!

*gäspar stort*

Ngt sliten idag.....hippades redan igår!!

Blev kidnappad på jobbet o alla kollegorna var delaktiga!
    Alla (nästan) mina bästa vänner hade samlats för att fira min möhippa!! *tårögd*
    O det var inte jag/vi som orsakade kravallerna i Malmö!! *asg*
    Men nästan.....fick nästan visdomsord av ridande poliser iallfall!!
    Helt helt underbart! De enda som inte var med var två kusiner som var bottenförkylda samt en tjej som hade ett jätteviktigt möte på jobbet.

Orkar inte riktigt skriva o berätta nu.....ska göra det i morgon! Alla hade så roligt så vi har bestämt oss för att träffas igen o gå ut o dansa!!
    Är trött, salig, lycklig över hur många fina kompisar jag har!!
  • 2e advent

Så himla kul!!

Längtar också ska bli så spännande att se vad de planerar!!

• Alla goda ting är tre

ingenjörsbruden: vad roligt att du redan blivit hippad. Kul med folk som har lte framförhållning ibland :)

• GoS09

Hej!
    Länge sedan jag skrev här...
    Vill bara rådfråga er.. Jag har ju beställt min klänning från Lilly och betalat handpenning för den. Klänningen ha nu kommit till butiken, men jag börjar tvivla på den och att jag hellre vill ha kanaccasklänningen. Är man "tvungen" att köpa klänningen man beställt eller har man ångerrätt? Förlorar man då handpenningen (2000kr)? Är ju en populär klänning i st 38 så borde inte vara svårt att sälja den!

• lillP

Handpenningen brukar man förlora, men du kan ju alltid fråga butiken. Om den är populär kan de ju gå med på att återbetala handpenningen...

• GoS09

Ja, för annars köper jag den och säljer den ist.. annars har jag ju redan betalat nästa halva klänningen... Svårt att köpa den rätta klänningen när det finns två! :) Kan man inte få gifta sig i två klänningar, klädbyte i vigselakten, haha! :)

• lillP

Du kan ju byta klänning till festen

• ingenjörsbruden

Okej...ska försöka få med allt nu.....

Min möhippa!!!
    På fredag em kallar chefen oss till ett akut möte kl 16.00.
    Omorganisering inom företaget samt vår framtida flytt....
    Okej...inte så inspirerande men visst...kallar chefen så är det bara att infinna sig eller hur?!

Vi hinner sätta oss....chefen kommer på att hon saknar några papper.....så hon piper ut.....in genom dörren kommer min syster o säger:
    -Jag har något att bekänna......
    Shit hinner jag tänka....vad har nu hänt!?!
    O in i vårt lilla konferansrum strömmar mina allra närmaste o goaste vänner!!!
    Min haka slog nog i bordet för jag har aldrig i mina vildaste fantasier trott att det skulle gå att samla allihopa!!!
    Finner mig dock fort o bara garvar!!
    Jag vallas in på min rum där jag fick stänga av datorn o plocka ihop mina grejor.
    Först får jag en sportflaska full med rödvin som dekorerats av mitt kusinbarn...alu-folie o fullt med paljetter o hjärtan!! vinet skulle konsumeras innan nästa anhalt....*ojojoj*
    Sedan börjar min kusin sminka mig....jisses säger jag bara!!!
    Blågrön ögonskugga som gick ut mot tiningarna....rött rouge (JÄTTERÖTT)....ett hiskeligt plommonfärgat (LILA) läppstift.....sen klagade jag på ögonbrynen så de fick en rejäl omgång med brynpenna (svart) o sen en konturlinje under brynen med knallgrönt vilket i sig var det enda som klara sig genom hela kvällen!!

Mitt uppdrag för kvällen var att samla visdomsord av gifta o ogifta....det gick jag hårt in för!!

Sedan fick jag ett paljettigt strumpeband utanpå mina jeans o såklart slöja o krona!!
    Sedan åkte vi hem till min syster o hon hade dukat jättefint i uterummet o hittat gamla foton på mig som de printat i A4 o satt upp på en av väggarna.
    Vi åt god mat o drack mer vin.....flickorna ställde en massa frågor till mig om min m2b osv! Roligt!
    Sedan tog vi tåget in till Malmö o där trakasserades nästan hela tåget med att de skulle skriva!! Flörtade hejvilt så att det skrevs flitigt!
    Sedan tävlade vi i två lag....väldigt roligt men nu hade vinet börjat verka fullt ut så mina insatser blev tämligen dimmiga!! Men vi hade hysteriskt kul o jag är helt full med blåmärken för var det någon som gick hårt in för de fysiska momenten så var det jag!!

Efter detta passet så tog vi bussen in till centrum o alla kravaller.... Fjäskade till oss gratis bussresa av busschaffören som även gav mig visdomsord på vägen....fick dock skriva själv för han var försenad!

Vi drar in mitt i smeten där jag får alla att skriva....nästan osså de ridande poliserna Då blev min syster jätterädda att jag skulle buras in!! JAG som var så söt?!?!!? *asg*

In på ett uteställe där vi dansade MASSOR o jag höll igång som en duracellkanin.....i mellanåt släpade de mig ifrån dansgolvet o så fick jag sjunga Ledin låtar....kan ju bara refrängerna så de insatserna blev tämligen begränsade men jag showade o kastade med slöjan o poserade för alla kameror!!
    Smet ifrån sällskapet o in på dansgolvet där jag röjde massor!!!
    Dansade så svetten lackade o körde helt slut på alla tjejorna!! Flörtade hejvilt med alla killar o hade så jäklar roligt!!! Pratade även med ett gäng belgare i en halvtimme på engelska *asg*

Efter sista dansen önskade även DJ mig ett stort lycka till med mitt framtida börllop!!

Sedan blev det lite nattamat o en lång bilfärd hem!!!
    M2b tog emot mig i dörren (väldigt orolig o trodde att jag skulle vara asplakat) o blev nog lite chokad av sminkningen! *isch been Polish*.

Jag så otroligt tacksam för att så många underbara tjejer hade tagit sig tid att fira min möhippa! Det är det som betyder mest!!!! Att få ha roligt med sina tjejer!! Vilka aktiviteter man än gör så är det sällskapet som är viktigast!!
    Är även tacksam för att de kidnappade mig på en fredag för hela lördagen gick åt till att sova o slappa!

Ni som har era hippor framför er.....Njut njut njut av varje sekund o va fan....bjud på er till tusen!!! Ni kommer undan med ALLT!

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3