• ingenjörsbruden

    Vinterbröllop 08/09 del 3

    ...så då fortsätter vi här istället!!!

    Gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2924776.html

    Bröllopsdagar: (vid trådstart080821)
    2009-02-27 GoS2009
    2009-02-21 FruHamberg
    2009-02-21 umekicki79
    2009-02-14 Meredith
    2009-02-14 FinalFantasy
    2009-02-14 Bollöga
    2009-02-14 Vargtassa
    2009-02-14 Zsarah
    2009-02-14 Jennie Niklas
    2009-02-14 Wehoo
    2009-02-14 Mixit
    2009-01-31 sabinaochchristoffer
    2009-01-31 Ceasara
    2009-01-27 Januari2009
    2009-01-17 Nancy Drew
    2009-01-17 Novembertjej
    2009-01-17 3Jane
    2009-01-09 EmmaochMagnus
    2009-01-05 krulltottan
    2009-01-03 Simone B
    2008-12-31 Pettis
    2008-12-27 BlendaSigne
    2008-12-27 LillP
    2008-12-24 Wingtear
    2008-12-21 Ingenjörsbruden
    2008-12-20 Tash
    2008-12-20 Trampetroll
    2008-12-13 MagdalenaH
    2008-12-13 Soon to be Mrs P
    2008-12-06 Dufvan
    2008-12-06 2e advent
    2008-12-06 Sidenros
    2008-12-06 Vinterblomma
    2008-12-03 Alla goda ting är tre (+m2b förstås ;))
    2008-11-22 Anna och Ola
    2008-11-15 Novemberbröllop08

  • Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3
  • Nancy Drew
    lillP skrev 2008-09-28 09:15:04 följande:
    Några till saker att tänka på: När måste ni vara ute ur lokalen? Städning? Severing? Dekorationer?Nancy Drew skrev 2008-09-28 09:01:34 följande:
    Tack! Det är en restaurang så jag har alltid antagit att det ingår städning och servering, men det skulle kännas bra att ha det svart på vitt. Lokalen är jättefin som den är, men vi kanske vill ha något på borden, helt klart något att kolla upp.

    Gärna fler tips!
  • lillP

    Ja, då borde städningen ingå Men tänk framför allt på att kolla hur länge ni får vara i lokalen. Om ni vill vara längre, kolla om de kan ansöka om förlängt tillstånd samt hur mycket ni får betala extra (blir ju extra eftersom personalen ska vara kvar längre).

    Nancy Drew skrev 2008-09-28 09:23:57 följande:


    Tack! Det är en restaurang så jag har alltid antagit att det ingår städning och servering, men det skulle kännas bra att ha det svart på vitt. Lokalen är jättefin som den är, men vi kanske vill ha något på borden, helt klart något att kolla upp. Gärna fler tips!
  • FruHamberg

    Nancy Drew skrev 2008-09-28 09:01:34 följande:


    Imorgon ska vi ha möte med vår festlokal. Vi har redan preliminärbokat, och vet att detta är den perfekta lokalen för oss, nu ska vi försöka få koll på detaljerna. Vad ska vi fråga om? Det enda jag kommer på är att vi måste få en officiell offert, och kolla hur tidigt på dagen vi kan vara där för att rodda för vår musiker.Hjälp mig komma på fler saker!
    Jag har en lista på vad jag ska fråga ang våran lokal, så jag skriver ner några av våra frågor
    * Om de kan ta in speciell champagne för oss?
    * Nattamaten, om ni nu ska vara där så pass länge
    * Att de har några alt till alkoholfria drinkar, inte bara ramlösa och cola
    Det var väl de utav mina frågor som kan vara relevant för er.

    Vet ni innan att allt finns för musikern? Annars kan det vara något att kolla upp.

    Ja, det var väl vad jag kommer på nu.
  • ingenjörsbruden
    sokkerstruten skrev 2008-09-27 19:54:12 följande:
    Vi ska ha Breitling, min heter starliner-mother of pearl, hans crono nånting... kommer inte riktigt ihåg...
    Naaaajs! Jättefin modell!

    Listan är bara att kopiera o redigera!

    2009-02-28 Lefa
    2009-02-28 AnAngel
    2009-02-27 GoS2009
    2009-02-21 FruHamberg
    2009-02-21 umekicki79
    2009-02-14 Meredith
    2009-02-14 FinalFantasy
    2009-02-14 Bollöga
    2009-02-14 Vargtassa
    2009-02-14 Zsarah
    2009-02-14 Jennie Niklas
    2009-02-14 Wehoo
    2009-02-14 Mixit
    2009-02-14 leva1000
    2009-02-14 JohanoBea
    2009-02-28 en drömmande brud
    2009-02-07 sokkerstruten
    2009-02-07 Smilly
    2009-01-31 sabinaochchristoffer
    2009-01-31 Ceasara
    2009-01-31 Mikes bride
    2009-01-31 PennyLane2009
    2009-01-27 Januari2009
    2009-01-24 Melicee
    2009-01-17 Nancy Drew
    2009-01-17 Novembertjej
    2009-01-17 3Jane
    2009-01-09 EmmaochMagnus
    2009-01-05 Paoje
    2009-01-05 krulltottan
    2009-01-03 Simone B
    2008-12-31 Pettis
    2008-12-30 NyårPåIsland
    2008-12-27 BlendaSigne
    2008-12-27 LillP
    2008-12-24 Wingtear
    2008-12-21 Ingenjörsbruden
    2008-12-21 Hösten2009
    2008-12-20 S S
    2008-12-20 Tash
    2008-12-20 Trampetroll
    2008-12-13 MagdalenaH
    2008-12-13 Soon to be Mrs P
    2008-12-06 Dufvan
    2008-12-06 2e advent
    2008-12-06 Sidenros
    2008-12-06 Vinterblomma
    2008-12-03 Alla goda ting är tre (+m2b förstås ;))
    2008-11-22 Anna och Ola
    2008-11-15 Novemberbröllop08
  • Nancy Drew
    FruHamberg skrev 2008-09-28 10:29:17 följande:
    Nancy Drew skrev 2008-09-28 09:01:34 följande:Jag har en lista på vad jag ska fråga ang våran lokal, så jag skriver ner några av våra frågor* Om de kan ta in speciell champagne för oss?* Nattamaten, om ni nu ska vara där så pass länge* Att de har några alt till alkoholfria drinkar, inte bara ramlösa och colaDet var väl de utav mina frågor som kan vara relevant för er.Vet ni innan att allt finns för musikern? Annars kan det vara något att kolla upp. Ja, det var väl vad jag kommer på nu.
    De har konserter på vårt ställe nästan varje helg så det borde inte vara något problem. Vad vi snarare borde kolla är om våra musiker är kapabla att koppla in sina saker själva.
    Annars tycker jag det är svårt att veta hur mycket vi kan be stället om... De är inget "bröllopsställe", utan är en vanlig restaurang som har konserter, klubbar och i undantagsfall privata fester. Får vi ändra i menyn? Får vi möblera om? Utan att trampa dem på tårna, alltså.
  • lillP

    Det tror jag säkert att ni kan! Det är bara att fråga, ni kan ju inte få mer än ett nej

    Nancy Drew skrev 2008-09-28 13:36:13 följande:


    De har konserter på vårt ställe nästan varje helg så det borde inte vara något problem. Vad vi snarare borde kolla är om våra musiker är kapabla att koppla in sina saker själva. Annars tycker jag det är svårt att veta hur mycket vi kan be stället om... De är inget "bröllopsställe", utan är en vanlig restaurang som har konserter, klubbar och i undantagsfall privata fester. Får vi ändra i menyn? Får vi möblera om? Utan att trampa dem på tårna, alltså.
  • FruHamberg

    Nancy Drew skrev 2008-09-28 13:36:13 följande:


    De har konserter på vårt ställe nästan varje helg så det borde inte vara något problem. Vad vi snarare borde kolla är om våra musiker är kapabla att koppla in sina saker själva. Annars tycker jag det är svårt att veta hur mycket vi kan be stället om... De är inget "bröllopsställe", utan är en vanlig restaurang som har konserter, klubbar och i undantagsfall privata fester. Får vi ändra i menyn? Får vi möblera om? Utan att trampa dem på tårna, alltså.
    Ok, då borde musiken vara lugnt. Hyr ni hela stället hela kvällen? Isf borde det inte vara några problem att möblera om lite, menyn borde inte heller vara så stora problem. Men som sagt det är bara att fråga dem.
  • Nancy Drew

    Mm, jag tycker inte heller att det borde vara det. Jag är bara lite nervös för att de ska tycka vi är orimliga (även om vi inte skulle vara det).

  • lillP

    Det finns olika sätt att lägga fram saker på... Jag är säker att ni gör det bra

    Nancy Drew skrev 2008-09-28 22:27:25 följande:


    Mm, jag tycker inte heller att det borde vara det. Jag är bara lite nervös för att de ska tycka vi är orimliga (även om vi inte skulle vara det).
  • 3Jane

    Fick nyss svar från han som vi har bett spela flygel till vår vigsel att han ställer upp. Känns jättebra, tycker det är viktigt med levande musik :)

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3