• ingenjörsbruden

Vinterbröllop 08/09 del 3

...så då fortsätter vi här istället!!!

Gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2924776.html

Bröllopsdagar: (vid trådstart080821)
    2009-02-27 GoS2009
    2009-02-21 FruHamberg
    2009-02-21 umekicki79
    2009-02-14 Meredith
    2009-02-14 FinalFantasy
    2009-02-14 Bollöga
    2009-02-14 Vargtassa
    2009-02-14 Zsarah
    2009-02-14 Jennie Niklas
    2009-02-14 Wehoo
    2009-02-14 Mixit
    2009-01-31 sabinaochchristoffer
    2009-01-31 Ceasara
    2009-01-27 Januari2009
    2009-01-17 Nancy Drew
    2009-01-17 Novembertjej
    2009-01-17 3Jane
    2009-01-09 EmmaochMagnus
    2009-01-05 krulltottan
    2009-01-03 Simone B
    2008-12-31 Pettis
    2008-12-27 BlendaSigne
    2008-12-27 LillP
    2008-12-24 Wingtear
    2008-12-21 Ingenjörsbruden
    2008-12-20 Tash
    2008-12-20 Trampetroll
    2008-12-13 MagdalenaH
    2008-12-13 Soon to be Mrs P
    2008-12-06 Dufvan
    2008-12-06 2e advent
    2008-12-06 Sidenros
    2008-12-06 Vinterblomma
    2008-12-03 Alla goda ting är tre (+m2b förstås ;))
    2008-11-22 Anna och Ola
    2008-11-15 Novemberbröllop08

• Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3
  • 3Jane

Igår var jag inne på KiK och provade och beställde deras fina spetsjacka. Hade ju tänkt köpa klänningen där också men köpte från Milly istället. Men har vart så sugen på spetsjackan så blir den också. Så nu är mina kläder typ klara. Måste bara fixa nå bra underkläder som passar att ha under klänningen.
    Vad har ni under? Tänker ni att det ska vara varma eller mer vanliga tunna strumpbyxor. Och strumpbyxor eller stay-ups?

Vi var också o provade kläder till min blivande, fast han är inte helt klar än. Men köpte byxor, väst och skor i London, + en kavaj och skjorta att ha som backup om han inte hittar nåt annat.

• Novemberbröllop08

Inte fixat underkläder än men jag ska nog bara ha vanliga stay-ups eller tunna strumpbyxor. Tror inte det blir för kallt under klänningen, rädd att det blir för varmt

• ingenjörsbruden

Är osså lite fundersam till stayup eller inte......vill inte bli för varm.....men risken är ju inte överhängande i dec!!

Underkläder har jag provat ut....dock inte inhandlat.....ska försöka göra det så snart som möjligt!!

Om exakt 11 veckor så håller vi på att checka in bagaget inför bröllopsresan!!! *wiiiiiiiie*

• umekicki79

Jag har köpt stay-ups. Ska ju trots allt vara inne + jag är väldigt varm av mig, så jag kommer nog att tycka att det är för varmt ändå...
    Jag har köpt mina underkläder redan. JÄTTENÖJD!! Skulle bara gå och kika och plötsligt kom jag hem med en påse med fantastiska underkläder. Känner mig sexig i det också!!! ;D

Börjar känna att jag ska ta tag i planeringen på allvar nu. Började tidigt men haft ett låååångt uppehåll nu. Börjar ju närma sig

• Mixit

Nu är nästan allt klart, i tisdags var vi och beställde ringarna, från vigselbutiken.se (fast vi åkte dit vi bor bara 1 timme från deras affär). I torsdags "ramlade" jag över ett par skor, 100;- fick jag ge för dem det var utförsäjning. Min klänning är klar oxå och på väg från Kina, nervigt värre kan jag ju säga!

• 3Jane

Köpte jättesnygga underkläder till bröllopsnatten när jag var i USA i somras. Men de att ha under klänningen tänkte jag köpa i här i Stockholm, ska kolla lindex o twilflit tror jag.

Igår var jag hemma hos mina föräldrar och vi gick igenom hela buffémenyn, så nu känns allt rätt bra. Va lite jobbigt där ett tag för vi kom aldrig riktigt igång med de där stora sakerna. Men nu känns det jätteskönt! :)

Måste börja kolla på ring bara, det har jag fortf kvar.
    Sen ska jag sätta igång med vigsel- och festprogram. Nån som börjat med sånt?

• ingenjörsbruden
    3Jane skrev 2008-10-13 09:19:07 följande:
    Köpte jättesnygga underkläder till bröllopsnatten när jag var i USA i somras. Men de att ha under klänningen tänkte jag köpa i här i Stockholm, ska kolla lindex o twilflit tror jag.Igår var jag hemma hos mina föräldrar och vi gick igenom hela buffémenyn, så nu känns allt rätt bra. Va lite jobbigt där ett tag för vi kom aldrig riktigt igång med de där stora sakerna. Men nu känns det jätteskönt! :)Måste börja kolla på ring bara, det har jag fortf kvar.Sen ska jag sätta igång med vigsel- och festprogram. Nån som börjat med sånt?
    Japp.....måste börja nu känner vi....annars blir det för stressig! Har gjort omslagen...nästan färdiga......ska skriva ut en text på linnetryckt papper med våra namn o datum som ska fästas på framsidan sen är de klara.

Kommer ni ihåg att jag frågat om lövad båge?!
    Det finns en båge på slottet att låna så jag har bestämt att jag ska åka upp dagen innan bröllopet o klä den med murgröna o lite rosor......ska ju ändå lämna festprogram, favorer, placeringskort osv så då kan jag lika gärna löva bågen osså!

Vi var o träffade organist, präst, konditor o hovmästaren.....så nu börjar de stora bitarna falla på plats!!
    Vi ska ha tre psalmer.....84, stilla natt o en ny utan nr, sen ska vi bestämma ytterligare en solosång till kyrkan....ska ju ha Du är allt av Sonja Aldén....men sen ska vi ha en låt till som blir bra på piano/flygel.
    Prästen var jättegullig...lite förvirrad o slarvade bort papper men hon blir kanon som vigselpräst!
    Tårtan blir sockerkaksbottnar med två fyllningar...en av chokladmousse o en m hallonmousse!! MUMS!! Var lite inne på passionsfruktsmousse istället för hallon en stund....men sen insåg vi att passionsfrukten försvinner lite mot chokladen så det blev hallon!

När vi träffade hovmästaren så började vi med att byta lokal för festen.....förhoppningsvis kan vi ha den på deras glasverande med helt underbar utsikt över havet.....men verandan är stor.....t 50 pers så vi kan inte spika den helt nu....men det borde inte bli några som helst problem trodde hovmästaren....men vi tänkte flytta till bibliotektet för att ha efterrätten o kaffet där! Så kan folket som vill stanna kvar där o snattra natten lång!

Mixit: 100 kr var kanon för skorna!!

Tjejer: tänk på o försök gå in skorna redan nu....finns inget tråkigare än skoskav!!
  • lillP

Jag har börjat försöka med just det. Bara att jag fick sår på fötterna så nu måste såren läka innan det är på med skorna igen. Hoppas verkligen att jag hinner gå in dem innan det är dags... Kanske kan jag gå till skomakare och töja dem lite. Usch, jag har världens ömtåligaste fötter, får alltid skoskav

ingenjörsbruden skrev 2008-10-13 09:43:46 följande:
    Tjejer: tänk på o försök gå in skorna redan nu....finns inget tråkigare än skoskav!!
  • ingenjörsbruden
    lillP skrev 2008-10-13 10:05:12 följande:
    Jag har börjat försöka med just det. Bara att jag fick sår på fötterna så nu måste såren läka innan det är på med skorna igen. Hoppas verkligen att jag hinner gå in dem innan det är dags... Kanske kan jag gå till skomakare och töja dem lite. Usch, jag har världens ömtåligaste fötter, får alltid skoskav
    Jag kände osså att mina var lite tajta på några ställen....men det kunde jag töja ut för hand så nu känns de väldigt bra!!
    Det finns skoskavs"plåster" som man sätter fast i skon där det skaver.....verkar bra men har inte provat själv.....

Måste iväg o köpa mina underkläder.....affären ligger lite off o jag har inte möjlighet att ta mig dit mitt i veckan.....får väl bli en lite utflykt på lördag!
  • Mixit

tjoho nu idag kom den!!! Klänningen alltså! Så jättejättefin!

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3