3Jane skrev 2008-10-13 09:19:07 följande:
Köpte jättesnygga underkläder till bröllopsnatten när jag var i USA i somras. Men de att ha under klänningen tänkte jag köpa i här i Stockholm, ska kolla lindex o twilflit tror jag.Igår var jag hemma hos mina föräldrar och vi gick igenom hela buffémenyn, så nu känns allt rätt bra. Va lite jobbigt där ett tag för vi kom aldrig riktigt igång med de där stora sakerna. Men nu känns det jätteskönt! :)Måste börja kolla på ring bara, det har jag fortf kvar.Sen ska jag sätta igång med vigsel- och festprogram. Nån som börjat med sånt?
Japp.....måste börja nu känner vi....annars blir det för stressig! Har gjort omslagen...nästan färdiga......ska skriva ut en text på linnetryckt papper med våra namn o datum som ska fästas på framsidan sen är de klara.
Kommer ni ihåg att jag frågat om lövad båge?!
Det finns en båge på slottet att låna så jag har bestämt att jag ska åka upp dagen innan bröllopet o klä den med murgröna o lite rosor......ska ju ändå lämna festprogram, favorer, placeringskort osv så då kan jag lika gärna löva bågen osså!
Vi var o träffade organist, präst, konditor o hovmästaren.....så nu börjar de stora bitarna falla på plats!!
Vi ska ha tre psalmer.....84, stilla natt o en ny utan nr, sen ska vi bestämma ytterligare en solosång till kyrkan....ska ju ha Du är allt av Sonja Aldén....men sen ska vi ha en låt till som blir bra på piano/flygel.
Prästen var jättegullig...lite förvirrad o slarvade bort papper men hon blir kanon som vigselpräst!
Tårtan blir sockerkaksbottnar med två fyllningar...en av chokladmousse o en m hallonmousse!! MUMS!! Var lite inne på passionsfruktsmousse istället för hallon en stund....men sen insåg vi att passionsfrukten försvinner lite mot chokladen så det blev hallon!
När vi träffade hovmästaren så började vi med att byta lokal för festen.....förhoppningsvis kan vi ha den på deras glasverande med helt underbar utsikt över havet.....men verandan är stor.....t 50 pers så vi kan inte spika den helt nu....men det borde inte bli några som helst problem trodde hovmästaren....men vi tänkte flytta till bibliotektet för att ha efterrätten o kaffet där! Så kan folket som vill stanna kvar där o snattra natten lång!
Mixit: 100 kr var kanon för skorna!!
Tjejer: tänk på o försök gå in skorna redan nu....finns inget tråkigare än skoskav!!