Inlägg från: majamyra |Visa alla inlägg
  • majamyra

Många Thailandstrådar...nystart 9

Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!

Gamla trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2912093.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-23 16:13
    11/11-08 RB09, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    12/11-08 Bröllop i Thailand (PW)
    13/11-08 Anders Pernilla Kamala beach (PW)
    21/11-08 lovebugz, Koh Lanta (LD)
    26/11-08 Haras, Relax bay, koh Lanta (LD)
    6/12-08 Susnik Koh Lanta (LD)
    8/12-08 Tingeling_99_ Lanta Sand (LD)
    9/12-08 FruFordell Koh Lanta (TI)
    12/12-08 December 08 Koh Lanta (LD)
    15/1-09 MrsMunter Moonlight Bay Resort (TI)
    10/2-09 U2´s Koh Lanta Lanta Sand (LD)
    28/2-09 Thailand 090300, Koh Samui
    12/3-09 Thai Brud 2009 Koh Lanta (LD)
    Janurai - 2009 Thai2009

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 13:38
    11/11-08 RB09, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    13/11-08 Anders Pernilla, Kamala beach (PW)
    15/11-08 Sancher, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    26/11-08 Ko lanta 08, Relax bay, koh Lanta (LD)
    8/12-08 Tingeling_99_Lanta Sand (LD)
    15/1-09 MrsMunter Moolight Bay Resort (TI)
    21/1-09 Hofsan, Krabi, Similan Island, Phuket och Bangkok
    10/2-09 U2's Koh Lanta Lanta Sand (LD)
    17/2-09 Minlycka Koh Lanta (TI)
    27/2-09 Pippirull, Koh lanta (TI)
    Janurai - 2009 Thai2009

• Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 9
  • majamyra

Hej tjejer hur går det?

En fråga: Ni som gifter er hemma först och sen har en ceremoni i Thailand hur gör ni med klänning/ring. Kommer ni ha det på er vid båda tillfällena eller hur tänker ni?

• majamyra

Osvic: Jag förstår precis hur du tänker för jag kan också tycka så. Min m2b tycker däremot att det är ju den "lagliga" vigseln och då borde det datumet gälla som bröllopsdag, och att ceremonin i Thailand är för att kapellet är lite trist i sig och inte så mysigt.

Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Hade det bara varit vi så hade vi kunnat strunta i brudkläderna, men nu kommer vi bjuda de närmsta i släkten, 10 pers, och de får en resa på en timme...så det känns som att de kanske blir lite snuvade om vi inte har våra riktiga kläder på, samt ringar.

• majamyra

kapellet är ju på arlanda alltså ;) I Thailand blir det definitivt inte tråkigt. jag uttryckte mig lite tokigt såg jag.

• majamyra

Hallå? Puffar lite. Idag gick inbjudningarna iväg. Tror även att jag hittat en ceremoni som skulle passa oss, på en hotellort i närheten där vi ska bo, jippi! Har inte sagt något till m2b ännu, undrars om jag ska överraska kanske? Vi har nämligen beställt en kamera med 2 objektiv (fast objektiven hade vi redan) som vi tänkte att vi skulle låta våra vänner få fota oss med på stranden så vi får lite fina minnesbilder från resan/vigseln. Så det gick ju på ett par tusen,...men nu har jag ju fått tag på en liten ceremoni för en bra peng så han kanske inte tycker det gör nåt...hm...äsch kameran vill jag ju ändå ha! :) Några tips?

• majamyra

Jättesöt klänning Osvic, jag tycker nog champagnefärgad för det gillar jag :) Min ska vara light champagne, och då är den väldigt ljus måste jag säga, för i mina ögon ser den vit ut. Å vad nära det är nu för er, vad spännande! RIngen låter fin!

Jag har lite funderingar själv på min klänning. Den är jättefin och uppsydd i Kina, men snörningen i bak blir inte bra, min midja är så himla smal så det finns ju inga snören kvar knappt, se bild i galleriet. Det blir ju så fult och konstigt och ingen fin rosett. Tror ni man kan trä i ett bredare band?

Förresten var är alla andra som skrev i Thailandstrådarna förut? hmmm...

• majamyra

u2s-vilken tur du har då! Vad kul :)

• majamyra

Osvic, vad spännande, det är nära nu :) Ni har verkligen haft tur med kompispriser och allt, perfa! Låter som det kommer bli urmysigt!
    Vi har skickat inbjudningarna och idag ska jag nog äntligen välja en ring. Min klänning är uppsydd och klar, för den var för lång. Sambons kläder däremot måste vi fixa,..hm, vad har era respektive på sig?

• majamyra

u2s-ja det låter smart. Vi ska ju viga oss i Sverige först innan vi åker så det får bli nåt köpt här hemma, annars kunde man ju ha gjort så. Billigt o bra :)

• majamyra

Mrs Munter- din klänning är jättefin! Det blir ju fint ihop.

• majamyra

Vi tog hepatit A + B hela familjen.

• majamyra

Vad kul Osvic, gratulerar till en lyckad dag. Ska bli kul o se bilderna sen.

• majamyra

bra fråga susnik. man kanske kan kopiera från tråd nr 8 eller nåt.

apropå det kanske jag inte får vara med på den listan nu. Det blir ingen ceremoni men vi kommer att ha en minnesfotografering i Thailand. Vi kände att vi ville lägga dem pengarna på resan istället. Hade jag varit ingenjör eller nåt så visst hade jag garanterat valt även en ceremoni i Thailand. Då vi gifter oss i kapellet på Arlanda samma dag vi åker så känns det lite lite trist, för det är bara i ett enkelt rum. Så vi har hyrt en fotograf som kommer ta fina minnesbilder istället.

• majamyra

Det här är den listan jag kan hitta, ni får lägga till er om det är nån som saknas. Fann den i tråd nr 8 som var innan denna. T.ex så står inte jag med, men nu ska vi ju inte ha vigsel i Thailand, enbart kapell Arlanda och sen fotografering i Thailand.

13/11-08 Anders Pernilla Kamala beach (PW)
    26/11-08 Haras, Relax bay, koh Lanta (LD)
    8/12-08 Tingeling_99_ Lanta Sand (LD)
    15/1-09 MrsMunter Moonlight Bay Resort (TI)
    10/2-09 U2´s Koh Lanta Lanta Sand (LD)
    Janurai - 2009 Thai2009

• majamyra

Osvic-vad fina ni är! Välkommen hem och grattis.
    Uppdaterar listan.

Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 9