• majamyra

Många Thailandstrådar...nystart 9

Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!

Gamla trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2912093.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-23 16:13
    11/11-08 RB09, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    12/11-08 Bröllop i Thailand (PW)
    13/11-08 Anders Pernilla Kamala beach (PW)
    21/11-08 lovebugz, Koh Lanta (LD)
    26/11-08 Haras, Relax bay, koh Lanta (LD)
    6/12-08 Susnik Koh Lanta (LD)
    8/12-08 Tingeling_99_ Lanta Sand (LD)
    9/12-08 FruFordell Koh Lanta (TI)
    12/12-08 December 08 Koh Lanta (LD)
    15/1-09 MrsMunter Moonlight Bay Resort (TI)
    10/2-09 U2´s Koh Lanta Lanta Sand (LD)
    28/2-09 Thailand 090300, Koh Samui
    12/3-09 Thai Brud 2009 Koh Lanta (LD)
    Janurai - 2009 Thai2009

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 13:38
    11/11-08 RB09, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    12/11-08 Bröllop i Thailand (PW)
    13/11-08 Anders Pernilla, Kamala beach (PW)
    15/11-08 Sancher, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    21/11-08 lovebugz, Koh Lanta (LD)
    26/11-08 Ko lanta 08, Relax bay, koh Lanta (LD)
    6/12-08 Susnik Koh Lanta (LD)
    8/12-08 Tingeling_99_Lanta Sand (LD)
    9/12-08 FruFordell Koh Lanta (TI)
    12/12-08 December 08 Koh Lanta (LD)
    15/1-09 MrsMunter Moolight Bay Resort (TI)
    21/1-09 Hofsan, Krabi, Similan Island, Phuket och Bangkok
    10/2-09 U2's Koh Lanta Lanta Sand (LD)
    17/2-09 Minlycka Koh Lanta (TI)
    27/2-09 Pippirull, Koh lanta (TI)
    28/2-09 Thailand 090300, Koh Samui
    12/3-09 Thai Brud 2009 Koh Lanta (LD)
    Janurai - 2009 Thai2009

• Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 9
  • majamyra

Hej tjejer hur går det?

En fråga: Ni som gifter er hemma först och sen har en ceremoni i Thailand hur gör ni med klänning/ring. Kommer ni ha det på er vid båda tillfällena eller hur tänker ni?

• Osvic

Jag kommer inte ha klänningen och ringen i Sverige, utan väntar till ceremonin i Thailand. Ska ifs ha en klänning, men inte brudklänningen, för den är inte uppsydd än =).
    Ringarna tar vi oxå på i Thailand, för det är ju tänkt att just den dagen är vår bröllopsdag. Vi kommer att se ceremonin i Thailand som vårt bröllop, rådhuset är bara den lagliga biten, inget annat. Jo vi ska väl gå ut och äta med våra vittnen och skåla i champagne där med.

• majamyra

Osvic: Jag förstår precis hur du tänker för jag kan också tycka så. Min m2b tycker däremot att det är ju den "lagliga" vigseln och då borde det datumet gälla som bröllopsdag, och att ceremonin i Thailand är för att kapellet är lite trist i sig och inte så mysigt.

Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Hade det bara varit vi så hade vi kunnat strunta i brudkläderna, men nu kommer vi bjuda de närmsta i släkten, 10 pers, och de får en resa på en timme...så det känns som att de kanske blir lite snuvade om vi inte har våra riktiga kläder på, samt ringar.

• Osvic

Ja , jag förstår precis. Vi har inte sagt något till släkten att vi gifter oss i rådhuset. Vi tänkte fixa nåt när vi kommer hem från Thailand istället.
    Var ska ni gifta er i Thailand eftersom du skriver om nåt tråkigt kapell?

• majamyra

kapellet är ju på arlanda alltså ;) I Thailand blir det definitivt inte tråkigt. jag uttryckte mig lite tokigt såg jag.

• Osvic

Ah okej då förstår jag =). Rådhuset är ju inte heller så kul =/

• majamyra

Hallå? Puffar lite. Idag gick inbjudningarna iväg. Tror även att jag hittat en ceremoni som skulle passa oss, på en hotellort i närheten där vi ska bo, jippi! Har inte sagt något till m2b ännu, undrars om jag ska överraska kanske? Vi har nämligen beställt en kamera med 2 objektiv (fast objektiven hade vi redan) som vi tänkte att vi skulle låta våra vänner få fota oss med på stranden så vi får lite fina minnesbilder från resan/vigseln. Så det gick ju på ett par tusen,...men nu har jag ju fått tag på en liten ceremoni för en bra peng så han kanske inte tycker det gör nåt...hm...äsch kameran vill jag ju ändå ha! :) Några tips?

• Osvic

Visst tycker jag att du ska ha en ceremoni i Thailand!
    Det är ju nåt ni kommer att minnas hela livet.
    Åh, nu börjar det pirra i magen. Bara 5 veckor kvar tills vi ska åka och 4 veckor kvar tills vi gifter oss i rådhuset.
    Ringarna ska vi hämta nästa helg. Jag ska ha en i vitguld med 7 stenar, och min m2b ska ha en slät i vitguld. Dom kommer att matcha våra förlovningsringar perfekt!
    Har nu ändrat mig igen angående klänning. Lägger in den nya i mitt galleri. Jag vill ha den uppsydd i Thailand, men inte i rosa som det är på bilden, utan jag hade tänkt mig den i champagnefärgat eller benvitt.
    Vad tycker ni?

• majamyra

Jättesöt klänning Osvic, jag tycker nog champagnefärgad för det gillar jag :) Min ska vara light champagne, och då är den väldigt ljus måste jag säga, för i mina ögon ser den vit ut. Å vad nära det är nu för er, vad spännande! RIngen låter fin!

Jag har lite funderingar själv på min klänning. Den är jättefin och uppsydd i Kina, men snörningen i bak blir inte bra, min midja är så himla smal så det finns ju inga snören kvar knappt, se bild i galleriet. Det blir ju så fult och konstigt och ingen fin rosett. Tror ni man kan trä i ett bredare band?

Förresten var är alla andra som skrev i Thailandstrådarna förut? hmmm...

• U2s

majamyra: Jag är här oxå! Har bara varit mycket på sista tiden. Mycket jobb + inskolning på förskola för min minsta!

Med planeringen har det inte hänt så mycket. Vi har däremot fått reda på att några vänner till kommer ner till Thailand! Jätteroligt!
    Träffade även en gammal bekant ut för någon vecka sen. Det visade sig att han flyttat till Thailand och närmart5e bestämmt Koh Lanta! Känner Maj-Britt, så han skulle fixa och trixa lite... Får se vad det blir...

Jo, förresten jag har köpt en tyllunderkjol på Ebay. Blev bra mycket billigare än att sy en.

Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 9