Inlägg från: Osvic |Visa alla inlägg
  • Osvic

Många Thailandstrådar...nystart 9

Jag kommer inte ha klänningen och ringen i Sverige, utan väntar till ceremonin i Thailand. Ska ifs ha en klänning, men inte brudklänningen, för den är inte uppsydd än =).
    Ringarna tar vi oxå på i Thailand, för det är ju tänkt att just den dagen är vår bröllopsdag. Vi kommer att se ceremonin i Thailand som vårt bröllop, rådhuset är bara den lagliga biten, inget annat. Jo vi ska väl gå ut och äta med våra vittnen och skåla i champagne där med.

• Osvic

Ja , jag förstår precis. Vi har inte sagt något till släkten att vi gifter oss i rådhuset. Vi tänkte fixa nåt när vi kommer hem från Thailand istället.
    Var ska ni gifta er i Thailand eftersom du skriver om nåt tråkigt kapell?

• Osvic

Ah okej då förstår jag =). Rådhuset är ju inte heller så kul =/

• Osvic

Visst tycker jag att du ska ha en ceremoni i Thailand!
    Det är ju nåt ni kommer att minnas hela livet.
    Åh, nu börjar det pirra i magen. Bara 5 veckor kvar tills vi ska åka och 4 veckor kvar tills vi gifter oss i rådhuset.
    Ringarna ska vi hämta nästa helg. Jag ska ha en i vitguld med 7 stenar, och min m2b ska ha en slät i vitguld. Dom kommer att matcha våra förlovningsringar perfekt!
    Har nu ändrat mig igen angående klänning. Lägger in den nya i mitt galleri. Jag vill ha den uppsydd i Thailand, men inte i rosa som det är på bilden, utan jag hade tänkt mig den i champagnefärgat eller benvitt.
    Vad tycker ni?

• Osvic

Huuu, det närmar sig! Spännande. Hade besök av killen som hjälper oss med ceremonin i thailand ikväll. Fick veta att allt är så gott som klart. Poda Island med ett hjärta i sanden, fyllt med blommor, champagneskål och fruktbord efter ceremonin, och även lite grillat på dagen ute på ön. Fotograf som även filmar allt, fixat. Båt ut och hem klart.
    Ska fixa kläderna direkt när vi kommer dit och kolla restaurang där vi ska äta senare på kvällen, eller om vi tar det på puben Planet, hos hans kompis?
    Kan ju bli roligt eller?
    Det känns som jag har haft en väldigt tur att få kompisen som bröllopskoordinator.
    Vi kommer väldigt billigt undan, skulle jag tro. Det som kommer att kosta lite, är nog fotografen, men det skulle vara kompispris det oxå. Ceremonin kommer nog att bli av den 9 oktober, om allt går som vi vill.
    Åhhh vad jag längtar....

Hur går det för er andra?

• Osvic

Vi ska ju oxå viga oss i Sverige, men vi kommer inte att vara så uppklädda här. Vi sparar oss till Thailand. Där ska min m2b ha en vit thaiskjorta och ett par beige byxor med lite upprullade byxben. Barnen ska oxå få kläder uppsydda, kanske nåt liknande som pappa sin?
    Vi ska vara barfota allihop, så skor blir ju inga bekymmer =)

• Osvic

Vi åker om 27 dagar och blir borta i 3 veckor. Ser verkligen fram emot det =)
    Börjar få fjärilar i magen nu....

• Osvic
    gizzan skrev 2008-09-04 21:46:37 följande:
    Hej.Ska ni vaccinera er innan ni åker ner till Thailand.Vi (man och två små barn) ska till koh lanta i november.Behövs det?
    Ja vi har vaccinerat oss mot hepatit A. Hepatit B behövs bara om du ska ut i djungeln och om du är rädd för att ni kanske råkar ut för nån olycka, som kräver blodtransfusion. Alltså hepatit B skyddar mot blod och sex smitta.

Vi blev rekommenderade att bara ta Hepatit A sprutan, dels för att då behöver du bara ta 1 spruta innan du åker, senast 1 månad innan ni åker och en 6 månader efter hemkomst, för att få fullgott skydd i ca 25-30 år.

Ska du ha både mot hepatit A och B, får du ta 2 sprutor innan du åker och en till 6 månader efter hemkomst.
    Twinrix är dyrt, skulle gått på ca 6000 för oss fyra. Nu blir det "bara" ca 2000.
  • Osvic
    MildaMaränger skrev 2008-09-11 11:43:54 följande:
    vart hittar man en vigselförrättare?
    Hör på hotellet ni ska bo på. Dom brukar vara väldigt hjälpsamma med det mesta.
    Ska du ha en laglig ceremoni?
    Sök på wedding announcer thailand, då kanske du kan hitta nån som kan hjälpa dig.
    Lycka till!
  • Osvic

Aftonbladet kanske?
    Det är väl rikstäckande?

Bröllop i Thailand skrev 2008-09-17 12:10:55 följande:

Thailand 08 skrev 2008-09-17 11:53:56 följande:
    Det var ju bra... det ska jag fundera på... det dumma är att alla bor runt om i landet och läser inte samma tidning, vilken/vilka tidningar ska man välja då? DN är bra, men.... ja det tål att tänkas på. :) Ännu en sak att tänka på. ;)
  • Osvic

Åhh! Äntligen! Jag fick hem min ring idag!
    Den är sååå fin. Inte länge kvar nu.....

• Osvic

Kan du inte maila ett kort från Thailand då?

Det ska vi göra.

Bröllop i Thailand skrev 2008-09-23 10:36:57 följande:

Januaribrud 2009 - Vilken rolig grej. Jag skulle vilja skicka kort till de närmaste när vi har haft ceremonin i Thailand med ett kort på oss två på stranden, men det är omöjligt. Får väl skicka det så fort vi kommit hem. Kanske förbereda allt och bara sätta fast kortet sen och skicka... En fest vet jag inte riktigt om vi bestämt oss för ännu. Nu är iaf hindersprövningen inskickad, har dock inte bestämt mig om efternamnet, dubbelnamn eller bara hans... hmm...
  • Osvic

Jag tror inte det är sant!!
    Vi ska gifta oss borgerligt på lördag och vad har hänt???

Jo, jag har åkt på världens virus förkylning med tillhörande hosta!!!

Sitter här och snörvlar o hostar och tycker synd om mig själv =(
    Nä det gör jag inte, men sjuk är jag. Stannar nog hemma från jobbet, resten av veckan, enligt läkarens ordination.
    Allt för att bli frisk eller bättre till lördag. MÅSTE vara frisk på torsdag, nästa vecka, för då åker vi.

• Osvic

Jag har fixat själv, ja nästan iaf. Har en kompis som känner folk där, så har dom i sin tur fixat blommor, fotograf och ceremoniförättare åt oss. Jag kan ju återkomma, när vi är tillbaka.

• Osvic

Åhh, det börjar bli pirrigt nu.. Två dagar kvar nu.

Hoppas att jag hinner bli ännu bättre från min förkylning, annars får jag ställa in bowling och restaurang. Då får jag två besvikna söner här hemma, eftersom de har fått bestämma vad vi ska göra på lördag, efter vigseln. Rådhuset tar vi även om jag är sjuk.

• Osvic

Åh tack, vad gulliga ni är!
    Vad härligt att kunna gifta sig 2 gånger, 1 borgerlig och sen ceremoni i Thailand.
    Då får man ju känna fjärilarna i magen 2 gånger.
    Frisk har jag oxå hunnit bli, lite hosta kvar. Jag säger bara det, vitlökste är den bästa kuren mot virusförkylning!

5 timmar kvar nu. Ihhhhhhhh, vad roligt!

• Osvic

Ja nu är man lagligen gift. Helt underbar dag med barnen och våra 2 vittnen.
    Det bästa av allt är att vi får göra det en gång till i Thailand!!

Helt underbart!

• Osvic

Tack alla!!
    Nu åker vi om 12 timmar. Tjohoo!!!
    3 härliga veckor.
    Ha det bra allihop

• Osvic

Hej allihopa. Tittar in en liten stund medans det regnar..
    Inga langa regnskurar har inte. Det ar helt underbart har och det basta av allt ar att vi har en hel vecka kvar. Det kommer en regnskur da och da, men inga enorma mangder.
    Ceremonin var helt underbar och maten likasa. Allt blev perfekt. Blev lite orolig for det borjade regna ca 1 timme fore ceremonin och vi skulle ju ha det pa stranden. Ca 30 min innan slutade det att regna och vi kunde fortsatta som planerat. Jag satter in lite bilder, nar vi kommer hem, sa far ni se..
    Ha det bra allihop

• Osvic

Vad vill du veta om dom?

080101 skrev 2008-10-24 09:37:53 följande:
    Tack, jag förstår :) då är det ingen som vet något om seasandphuket ?
Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 9