• majamyra

Många Thailandstrådar...nystart 9

Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!

Gamla trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2912093.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-23 16:13
    11/11-08 RB09, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    12/11-08 Bröllop i Thailand (PW)
    13/11-08 Anders Pernilla Kamala beach (PW)
    21/11-08 lovebugz, Koh Lanta (LD)
    26/11-08 Haras, Relax bay, koh Lanta (LD)
    6/12-08 Susnik Koh Lanta (LD)
    8/12-08 Tingeling_99_ Lanta Sand (LD)
    9/12-08 FruFordell Koh Lanta (TI)
    12/12-08 December 08 Koh Lanta (LD)
    15/1-09 MrsMunter Moonlight Bay Resort (TI)
    10/2-09 U2´s Koh Lanta Lanta Sand (LD)
    28/2-09 Thailand 090300, Koh Samui
    12/3-09 Thai Brud 2009 Koh Lanta (LD)
    Janurai - 2009 Thai2009

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 13:38
    11/11-08 RB09, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    12/11-08 Bröllop i Thailand (PW)
    13/11-08 Anders Pernilla, Kamala beach (PW)
    15/11-08 Sancher, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    21/11-08 lovebugz, Koh Lanta (LD)
    26/11-08 Ko lanta 08, Relax bay, koh Lanta (LD)
    6/12-08 Susnik Koh Lanta (LD)
    8/12-08 Tingeling_99_Lanta Sand (LD)
    9/12-08 FruFordell Koh Lanta (TI)
    12/12-08 December 08 Koh Lanta (LD)
    15/1-09 MrsMunter Moolight Bay Resort (TI)
    21/1-09 Hofsan, Krabi, Similan Island, Phuket och Bangkok
    10/2-09 U2's Koh Lanta Lanta Sand (LD)
    17/2-09 Minlycka Koh Lanta (TI)
    27/2-09 Pippirull, Koh lanta (TI)
    28/2-09 Thailand 090300, Koh Samui
    12/3-09 Thai Brud 2009 Koh Lanta (LD)
    Janurai - 2009 Thai2009

• Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 9
  • ingenjörsbruden
    MrsMunter skrev 2008-10-08 18:40:34 följande:
    Tack ingenjörsbruden! Man är ju litet het att få iväg alla papper, men namnändringsblanketten får defintivt vänta tills vi kommer hem... ;)
    Känner igen det där...vill ju ha mitt nya efternamn NU....så alla våra papper är inne.....så jag får be prästen vänta med papperna....
  • susnik

December 08: Vi är också rätt sent på det, skickade mina papper förra veckan tror jag det var..vilket datum gifter ni er?

• U2s

Hur länge innan kan man börja skicka efter och skicka in papper?

• susnik

När man fått papperna från amassaden, ska man skcika dem till MB? Eller man tar bara med sig papperna ner till Thailand?

• MrsMunter
    U2s skrev 2008-10-09 19:59:24 följande:
    Hur länge innan kan man börja skicka efter och skicka in papper?
    Jag tror att hindersprövningen/äktenskapslicensen (eller vad det nu heter? :)) är giltig i 4 månader, så mao tidigast 4 månader innan vigseldatum...
  • MrsMunter
    susnik skrev 2008-10-09 08:36:28 följande:
    December 08: Vi är också rätt sent på det, skickade mina papper förra veckan tror jag det var..vilket datum gifter ni er?
    Vi gifter oss först den 15 februari, men eftersom vi åker till Thai redan den 28 november så börjar det kännas som kort om tid! :-O
    Jaja, får nog papprena från Skatteverket nu i dag eller på måndag, så bara jag får iväg dem till ambassaden så kommer det att kännas bättre...
  • Tingeling_99_

Jag tyckte pappersarbetet gick väldigt fort. Fick från Skatteverket på någon dag, tog 1 arbetsdag på UD och 1 arbetsdag på Thailändska ambassade, även om man skulle räkna med 3. Sen skickar man papper, fullmakt och passkopior till MB på LD så skickar de vidare dem till Bangkok och allt som ska fixas där. Totalt i Sverige tog det kanske 1,5 v för oss.

Vi kommer göra så att vi får besked om vad vi ska heta i efternamn (eftersom vi tar nytt) och meddelar det vid bröllopet, men ändrar när vi kommer hem. Vill inte risker något...

Susnik : Ja, det är en Kina klänning fast jag köpte den på ebay. Det var jätte smidigt, inte ens den klänninen jag ville ha i auktionen, men jag mejlade en bild och de sa att de kunde göra en sån istället. Billigt, strax över 1000 för klänning och frakt (tull åker jag alltid på på saker från Kina så det tillkommer juh), lite nervös över hur den kommer sitta eftersom jag är gravid, men det kändes ändå som det var ett överenskomligt pris för att chansa....Så svårt oxå eftersom modellerna med klänningarna alltid är som pinnar, inte riktigt min normala kroppsform...

• RB09

Vill passa på att tacka för all bra information jag hittat här å i andra thailandstrådar.

Vi ska gifta oss på Koh Lanta 11 november och tar hjälp av Maj-Britt. Har precis fått tillbaka pappren från UD och thailändska ambassaden å ska skicka ner dem till MB.

Vi ska oxå byta till ett för oss nytt namn efter vigseln, min m2b:s mammas flicknamn. Måste vi ändå skicka in namnblanketten till Skatteverket att vi behåller våra egna efternamn först? För att sen när vi kommer hem från Thailand och registrerar vigseln ansöker om namnbyte för hela familjen?

Så bra att man kan skriva av sig här... vi gifter oss i hemlighet å det känns som jag snart spricker av att inte kunna prata om alla bröllopsfunderingar med nån annan än min sambo.

Har beställt klänning från sheshopping å är supernervös över hur den kommer att se ut och om den kommer att passa överhuvudtaget, om den nu hinner komma innan vi åker oxå...

Oj vilket långt inlägg det blev...

• U2s

Åh, jag har hittat ¨min¨ klänning. Hade tänkt sy upp en i Thailand, men var lite nervös för att den inte skulle bli bra osv..
    Så, jag gick förbi KIK Stockholm idag och där det första jag ser är ¨min¨ klänning!!! Helt fantastisk!
    Tyvärr har jag ingen bild för det är en nyhet i butiken. Nu ska jag bara fortsätta min intensiva träning en månad och sen gå dit och prova...
    Åh, jag är så glad:)

• December08

Susnik Vi åker 1/12 och gifter oss den 12/12.. Ordnade med pappren idag kan skicka iväg dem imorgon till UD osv. äntligen..;)

Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 9