• U2s

Många Thailandstrådar...nystart 9

majamyra: Jag är här oxå! Har bara varit mycket på sista tiden. Mycket jobb + inskolning på förskola för min minsta!

Med planeringen har det inte hänt så mycket. Vi har däremot fått reda på att några vänner till kommer ner till Thailand! Jätteroligt!
    Träffade även en gammal bekant ut för någon vecka sen. Det visade sig att han flyttat till Thailand och närmart5e bestämmt Koh Lanta! Känner Maj-Britt, så han skulle fixa och trixa lite... Får se vad det blir...

Jo, förresten jag har köpt en tyllunderkjol på Ebay. Blev bra mycket billigare än att sy en.

• U2s

Min sambo ska sy upp en ljus kostym i Thailand och så ska vi sy upp byxor och skjortor med ¨kinakragar¨ till våra söner!

• U2s

MrsMunter: Jättefin klänning! Jag tror den funkar jättebra tillsammans med lite mer casual för din m2b.

Vi ska bo på Lanta Sand, men vet tyvärr inte hur det är ännu:) Har hört av en vänn ina att det ska vara jättefint, för hennes kompis gifte sig där (invecklat, jag vet:))

Puffar för att någon annan kanske vet!

• U2s

Osvic:

Lycka till idag! Åh, vad skönt att du blev frisk:)

• U2s

Hur länge innan kan man börja skicka efter och skicka in papper?

• U2s

Åh, jag har hittat ¨min¨ klänning. Hade tänkt sy upp en i Thailand, men var lite nervös för att den inte skulle bli bra osv..
    Så, jag gick förbi KIK Stockholm idag och där det första jag ser är ¨min¨ klänning!!! Helt fantastisk!
    Tyvärr har jag ingen bild för det är en nyhet i butiken. Nu ska jag bara fortsätta min intensiva träning en månad och sen gå dit och prova...
    Åh, jag är så glad:)

• U2s

Åh, jag skulle oxå vilja ha lite bra förslag på musik:)
    Tänkte ta med oss en cd ner som vi spelat in.
    Är lite inne på nån Dolly Parton låt, men har inte kommit på någon mer. Vill nog ha på engelska...

Nån som har några förslag?

• U2s

Jag fick mail idag av Maj-Britt med bifogade blanketter på Thailändska som ska skrivas under och skickas.
    Vad är det mer för papper som vi behöver? Vilka ska till Thailändska ambassaden och vilka ska till UD. Vart beställer vi papprena ifrån och hur långt innan?

Många frågor, men jag har verkligen ingen aning och fick ingen förklaring i mailet av MJ...

Tack!

• U2s

susnik: Tack!

Jag tror jag förstår! Var inne på UD´s sida och det kostar visst bara 160:- p/p:)
    Fösökte lista ut mycket pengar Thailands ambassad ska ha, men hittar inte det. Någon annan som vet?
    Hur långt tid innan är det bra att börja och hur lång tid innan FÅR man börja? Vi gifter oss den 10/2.

Tack igen!

• U2s

Susnik:

Skrev min mailadress i din gästbok!
    Tack!

• U2s

Nu har jag en fråga till angående alla papper:)
    Det står att man ska skicka med en lönespec där det står vad mannen jobbar med & hur mycket han tjänar.
    Men, det står ju inte vad man jobbar med utan bara hur mycket man tjänar på lönespecen. Räcker det med den iallafall?

Tack igen!

• U2s

Åh, jag vill bara tala om att jag beställt min klänning nu och den är såååååå fin! Jätteglad?
    Hur går det för Er andra?

• U2s

080101: Jag har beställt en kort klänning med prickigt tyll utanpå. Det är i 60-tals stil med underkjolar. Jättefin!
    Har tyvärr inga bilder ännu...

• U2s

Susnik: Vi har jättesvårt att bestämma oss om musiken!
    Ska ni ha levande eller ta med er en cd?
    En kompis till som är Dj ska försöka hitta lite olika låtar vi kan välja på.
    Vi har tom funderat på att inte ha någon musik alls, utan bara havets brus...

Vilken ingångsmusik ska ni ha?

• U2s

Vi har tänkt sy upp kläder till våra söner där nere.

• U2s

Ja, det blir väl dyrare för alla =. Som tur är betalade vi allt boende på Koh Lanta i sommras och det är ju en av de tyngsta posterna.

• U2s

ko lanta: Åh, vad avis jag blir

Visst har ni anlitat Lanta Diver? Vi har också funderat på Cd, men om vigselförättaren kan sjunga kanske det passar bättre. Vet du om det är samma vigselförättare jämt?

Sköt om Er & njuuut av värmen, för den är det ont om hemma just nu

/Ulrika

• U2s

Hej hej allihop!

Jag måste fråga en sak till om alla blanketter. ¨Äktenskapslicens baserad på hinderprövning¨. Vad är det?
    Vi har bara skickat in om hindersprövning. Har vi missat någon blakett?
    Blir tokig snart

• U2s

Januaribrud 2009:

Här är priserna jag fått av Maj-Britt på LD.
    Känns lite billigare än TI.

Kostnaden på den Thailändska sidan är 8 000 thb totalt,
    Övriga kostnader, vigselförrätare 5 000 thb , fotograf har hittills kostat 10 000 thb, hår och makeup räkna ca 3000 thb. Blommor beror helt på vad ni vill ha och hur stor utsmyckning. Vi tar 8 000 thb för totalen och har hand om allt hela vägen och finns med och ser att allt fungerar etc.

Lycka till!

Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 9