• majamyra

Många Thailandstrådar...nystart 9

Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!

Gamla trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2912093.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-23 16:13
    11/11-08 RB09, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    12/11-08 Bröllop i Thailand (PW)
    13/11-08 Anders Pernilla Kamala beach (PW)
    21/11-08 lovebugz, Koh Lanta (LD)
    26/11-08 Haras, Relax bay, koh Lanta (LD)
    6/12-08 Susnik Koh Lanta (LD)
    8/12-08 Tingeling_99_ Lanta Sand (LD)
    9/12-08 FruFordell Koh Lanta (TI)
    12/12-08 December 08 Koh Lanta (LD)
    15/1-09 MrsMunter Moonlight Bay Resort (TI)
    10/2-09 U2´s Koh Lanta Lanta Sand (LD)
    28/2-09 Thailand 090300, Koh Samui
    12/3-09 Thai Brud 2009 Koh Lanta (LD)
    Janurai - 2009 Thai2009

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 13:38
    11/11-08 RB09, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    12/11-08 Bröllop i Thailand (PW)
    13/11-08 Anders Pernilla, Kamala beach (PW)
    15/11-08 Sancher, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    21/11-08 lovebugz, Koh Lanta (LD)
    26/11-08 Ko lanta 08, Relax bay, koh Lanta (LD)
    6/12-08 Susnik Koh Lanta (LD)
    8/12-08 Tingeling_99_Lanta Sand (LD)
    9/12-08 FruFordell Koh Lanta (TI)
    12/12-08 December 08 Koh Lanta (LD)
    15/1-09 MrsMunter Moolight Bay Resort (TI)
    21/1-09 Hofsan, Krabi, Similan Island, Phuket och Bangkok
    10/2-09 U2's Koh Lanta Lanta Sand (LD)
    17/2-09 Minlycka Koh Lanta (TI)
    27/2-09 Pippirull, Koh lanta (TI)
    28/2-09 Thailand 090300, Koh Samui
    12/3-09 Thai Brud 2009 Koh Lanta (LD)
    Janurai - 2009 Thai2009

• Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 9
  • Tingeling_99_

Vi lämnade in papperna på UD på onsdagen och kunde hämta dem på fredagen. Samtidigt lämnade jag till UD (fredagen) och fick dem hemskickade tis eller onsdag, kommer inte riktigt ihåg...Men jag blev ganska chockad att det gick så snabbt.

En annan sak, kopian på passen som skickas med till Thailand, måste vara en sida per pass och man måste skriva på, under kopian av passet, inte nudda på kopian.

Efternamns ansökan kan du skicka hur tidigt du vill av vad jag förstår, men senast med vigsel intyget.
    Vi håller på och strular med att ansöka om nybildat efternamn, för ingen ville heta den andras Har fått tillbaka en gång för det var för likt ett redan befintligt, så jag hoppas verkligen att vi hinner !!
    Vi vill ha klart vad vi ska heta så vi kan meddela det på bröllopet, men kommer inte ändra förrän vi kommer hem, så det inte blir en massa strul med biljetter och pass och sånt. Är inte helt 100 på hur det fungerar....

Osvic : Härligt ! Vi fick våra i maj (!!) och jag har hållt mig och bara provat den en gång sen dess

• Januaribrud 2009

Bröllop i Thailand:

Vi gifter oss i största hemlighet med bara min mamma och mina svärföräldrar närvarande i Thailand.

Inbjudningar till vår bröllopsfest sänds ut när vi är i Thailand. Festen hålls ca. 2 mån efter hemkomst. För att så många som möjligt ska kunna komma går vi ut med en "hemlig" inbjudan nu i november, typ: Ni är inbjudna till en för oss mycket speciell fest. Boka in XX datum och förbered er för en rolig kväll, mer info kommer framöver!

Vänliga hälsningar
    X & X (Våra namn kommer alltså inte att stå under inbjudan utan det är helt anonymt.)

• Bröllop i Thailand

Januaribrud 2009 - Vilken rolig grej.

Jag skulle vilja skicka kort till de närmaste när vi har haft ceremonin i Thailand med ett kort på oss två på stranden, men det är omöjligt. Får väl skicka det så fort vi kommit hem. Kanske förbereda allt och bara sätta fast kortet sen och skicka... En fest vet jag inte riktigt om vi bestämt oss för ännu.

Nu är iaf hindersprövningen inskickad, har dock inte bestämt mig om efternamnet, dubbelnamn eller bara hans... hmm...

• Osvic

Kan du inte maila ett kort från Thailand då?

Det ska vi göra.

Bröllop i Thailand skrev 2008-09-23 10:36:57 följande:

Januaribrud 2009 - Vilken rolig grej. Jag skulle vilja skicka kort till de närmaste när vi har haft ceremonin i Thailand med ett kort på oss två på stranden, men det är omöjligt. Får väl skicka det så fort vi kommit hem. Kanske förbereda allt och bara sätta fast kortet sen och skicka... En fest vet jag inte riktigt om vi bestämt oss för ännu. Nu är iaf hindersprövningen inskickad, har dock inte bestämt mig om efternamnet, dubbelnamn eller bara hans... hmm...
  • Osvic

Jag tror inte det är sant!!
    Vi ska gifta oss borgerligt på lördag och vad har hänt???

Jo, jag har åkt på världens virus förkylning med tillhörande hosta!!!

Sitter här och snörvlar o hostar och tycker synd om mig själv =(
    Nä det gör jag inte, men sjuk är jag. Stannar nog hemma från jobbet, resten av veckan, enligt läkarens ordination.
    Allt för att bli frisk eller bättre till lördag. MÅSTE vara frisk på torsdag, nästa vecka, för då åker vi.

• Bröllop i Thailand

Jo, det är ett alternativ, men mina gamla släktingar har inte mail... Men helt klart kan man göra det till de flesta... :)

Osvic skrev 2008-09-23 20:40:54 följande:
    Kan du inte maila ett kort från Thailand då?Det ska vi göra.Bröllop i Thailand skrev 2008-09-23 10:36:57 följande:
  • Bröllop i Thailand

Usch vad tråkigt... du får verkligen stanna hemma under täcket och kurera dig nu så att du hinner bli frisk.

Osvic skrev 2008-09-23 20:46:01 följande:
    Jag tror inte det är sant!!Vi ska gifta oss borgerligt på lördag och vad har hänt???Jo, jag har åkt på världens virus förkylning med tillhörande hosta!!!Sitter här och snörvlar o hostar och tycker synd om mig själv =(Nä det gör jag inte, men sjuk är jag. Stannar nog hemma från jobbet, resten av veckan, enligt läkarens ordination.Allt för att bli frisk eller bättre till lördag. MÅSTE vara frisk på torsdag, nästa vecka, för då åker vi.
  • mammys

jag blir förtvivlad snart !!!
    är det någon thailandbrud som fixat sitt egne bröllop i thailand och bokat fotograf till bröllopsbilderna ?
    har ningon som ni kan rekomendera och i så fall adress till hemsida, email mm

• Osvic

Jag har fixat själv, ja nästan iaf. Har en kompis som känner folk där, så har dom i sin tur fixat blommor, fotograf och ceremoniförättare åt oss. Jag kan ju återkomma, när vi är tillbaka.

• Thailand 08
    mammys skrev 2008-09-24 14:27:00 följande:
    jag blir förtvivlad snart !!!är det någon thailandbrud som fixat sitt egne bröllop i thailand och bokat fotograf till bröllopsbilderna ?har ningon som ni kan rekomendera och i så fall adress till hemsida, email mm
    Japp jag fixade allt
Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 9