Inlägg från: Bröllop i Thailand |Visa alla inlägg
  • Bröllop i Thailand

Många Thailandstrådar...nystart 9

Det var länge sen jag skrev nåt i tråden....

Tiden går och nästa vecka ska alla papper skickas in och jag har fortfarande inte bestämt mig om jag ska dubbla efternamn eller bara ta min m2b´s efternamn... iiik..... jag vet verkligen inte....
    Vi har båda ett fint efternamn och det är ju min identitet på ett sätt, men jobbigt med dubbla efternamn.

Sen så funderar jag på hur vi ska meddela alla nära och kära när vi kommer hem. Ska vi skicka ett kort från Thailand eller hur gör man? Allt är superhemligt och kommer att vara ända till den dagen ceremonin sker på beachen.

Nu far tankarna runt i skallen.... :)

• Bröllop i Thailand

Thailand 08 skrev 2008-09-17 11:53:56 följande:

Bröllop i Thailand skrev 2008-09-17 11:42:01 följande:
    Vi hade en annons inne samma dag vi gifte oss.Vigda xx och xx Koh Samui Thailand allahjärtansdag 2008
    Det var ju bra... det ska jag fundera på... det dumma är att alla bor runt om i landet och läser inte samma tidning, vilken/vilka tidningar ska man välja då? DN är bra, men.... ja det tål att tänkas på. :)
    Ännu en sak att tänka på. ;)
  • Bröllop i Thailand
    Osvic skrev 2008-09-17 21:19:17 följande:
    Aftonbladet kanske?Det är väl rikstäckande?Bröllop i Thailand skrev 2008-09-17 12:10:55 följande:
    Tack för tipset. :)

Ni som har det hemligt, tänker ni ha en fest när ni kommer hem sen?
  • Bröllop i Thailand

Januaribrud 2009 - Vilken rolig grej.

Jag skulle vilja skicka kort till de närmaste när vi har haft ceremonin i Thailand med ett kort på oss två på stranden, men det är omöjligt. Får väl skicka det så fort vi kommit hem. Kanske förbereda allt och bara sätta fast kortet sen och skicka... En fest vet jag inte riktigt om vi bestämt oss för ännu.

Nu är iaf hindersprövningen inskickad, har dock inte bestämt mig om efternamnet, dubbelnamn eller bara hans... hmm...

• Bröllop i Thailand

Jo, det är ett alternativ, men mina gamla släktingar har inte mail... Men helt klart kan man göra det till de flesta... :)

Osvic skrev 2008-09-23 20:40:54 följande:
    Kan du inte maila ett kort från Thailand då?Det ska vi göra.Bröllop i Thailand skrev 2008-09-23 10:36:57 följande:
  • Bröllop i Thailand

Usch vad tråkigt... du får verkligen stanna hemma under täcket och kurera dig nu så att du hinner bli frisk.

Osvic skrev 2008-09-23 20:46:01 följande:
    Jag tror inte det är sant!!Vi ska gifta oss borgerligt på lördag och vad har hänt???Jo, jag har åkt på världens virus förkylning med tillhörande hosta!!!Sitter här och snörvlar o hostar och tycker synd om mig själv =(Nä det gör jag inte, men sjuk är jag. Stannar nog hemma från jobbet, resten av veckan, enligt läkarens ordination.Allt för att bli frisk eller bättre till lördag. MÅSTE vara frisk på torsdag, nästa vecka, för då åker vi.
  • Bröllop i Thailand
    Osvic skrev 2008-10-01 23:07:08 följande:
    Tack alla!!Nu åker vi om 12 timmar. Tjohoo!!!3 härliga veckor.Ha det bra allihop
    Grattis och ha det så himla bra i Thailand!!
  • Bröllop i Thailand

Vad smart! Vi har valt att inte berätta för någon, men jag börjar känna att jag ska berätta för min lilla mamma, och då kanske hon kan ordna med fotografier också. Nåt att tänka på... Vet inte om hon är så "teknisk". ;)

Januaribrud 2009 skrev 2008-10-08 09:45:01 följande:

Bröllop i Thailand: Vi kommer att maila foton från cermonin till min bästa vän som nyligen blev invigd i våra planer. Hon kommer ta ut foton och sätta på våra förtryckta inbjudningar. På så sätt får alla inbjudningar med våra bröllopsfoton på fast vi är i Thailand. Du vet, teknikens under ;o)
  • Bröllop i Thailand

Grattis Osvic!!

Osvic skrev 2008-10-26 21:16:41 följande:
    Nu är vi hemma igen. Har lagt in lite bilder i mitt galleri.
  • Bröllop i Thailand

Det stämmer, det står för Paradise Wedding.

susnik skrev 2008-10-24 09:03:33 följande:
    Jag tror att det står för Paradise wedding
Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 9