• majamyra

Många Thailandstrådar...nystart 9

Här kommer den nya tråden eftersom den gamla gått ut!

Gamla trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2795412.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2643015.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2912093.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-23 16:13
    11/11-08 RB09, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    12/11-08 Bröllop i Thailand (PW)
    13/11-08 Anders Pernilla Kamala beach (PW)
    21/11-08 lovebugz, Koh Lanta (LD)
    26/11-08 Haras, Relax bay, koh Lanta (LD)
    6/12-08 Susnik Koh Lanta (LD)
    8/12-08 Tingeling_99_ Lanta Sand (LD)
    9/12-08 FruFordell Koh Lanta (TI)
    12/12-08 December 08 Koh Lanta (LD)
    15/1-09 MrsMunter Moonlight Bay Resort (TI)
    10/2-09 U2´s Koh Lanta Lanta Sand (LD)
    28/2-09 Thailand 090300, Koh Samui
    12/3-09 Thai Brud 2009 Koh Lanta (LD)
    Janurai - 2009 Thai2009

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 13:38
    11/11-08 RB09, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    12/11-08 Bröllop i Thailand (PW)
    13/11-08 Anders Pernilla, Kamala beach (PW)
    15/11-08 Sancher, Relax bay, Koh Lanta (LD)
    21/11-08 lovebugz, Koh Lanta (LD)
    26/11-08 Ko lanta 08, Relax bay, koh Lanta (LD)
    6/12-08 Susnik Koh Lanta (LD)
    8/12-08 Tingeling_99_Lanta Sand (LD)
    9/12-08 FruFordell Koh Lanta (TI)
    12/12-08 December 08 Koh Lanta (LD)
    15/1-09 MrsMunter Moolight Bay Resort (TI)
    21/1-09 Hofsan, Krabi, Similan Island, Phuket och Bangkok
    10/2-09 U2's Koh Lanta Lanta Sand (LD)
    17/2-09 Minlycka Koh Lanta (TI)
    27/2-09 Pippirull, Koh lanta (TI)
    28/2-09 Thailand 090300, Koh Samui
    12/3-09 Thai Brud 2009 Koh Lanta (LD)
    Janurai - 2009 Thai2009

• Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 9
  • majamyra

u2s-vilken tur du har då! Vad kul :)

• Sancher

Nu är alla papper klara, jag håller på och ta reda på det bästa och säkraste sättet att skicka dem till Bangkok. Vi vill ju inte att dom kommer bort på vägen, vore inte så kul.
    Det är ganska många veckor kvar, innan vi ska åka, si sådär 9. Men det börjar kännas pirrigt redan nu, hur ska det då inte bli när vi kommer närmare.

• minlycka

Åh allt snurrar i skallen nu...Vi som hade tänkt oss att göra vår ceremoni lagligt i Thailand med all dess papperexercis, för att få viseln giltig här hemma också. Meen nu börjar jag att bli nervös....Han är ju inte svensk medborgare (dansk)och de papper vi ska fylla i utgår naturligt från att vi båda är svenska medborgare. Har haft lite kontakt med Koh Lanta där de säger att detta inte ska vara något problem bara han tar kontakt med danska ambassaden i S-holm, men där verkar de inte alls förstå vad han avser...Grrr, blir väl i nödfall så att vi får gifta oss borgerligt innan.Får väl ha lite is i magen tills dess att vi får kontakt med vår blivande bröllopskoordinator. Är ju trots allt en stund kvar =) (feb.-09)

• Osvic

Huuu, det närmar sig! Spännande. Hade besök av killen som hjälper oss med ceremonin i thailand ikväll. Fick veta att allt är så gott som klart. Poda Island med ett hjärta i sanden, fyllt med blommor, champagneskål och fruktbord efter ceremonin, och även lite grillat på dagen ute på ön. Fotograf som även filmar allt, fixat. Båt ut och hem klart.
    Ska fixa kläderna direkt när vi kommer dit och kolla restaurang där vi ska äta senare på kvällen, eller om vi tar det på puben Planet, hos hans kompis?
    Kan ju bli roligt eller?
    Det känns som jag har haft en väldigt tur att få kompisen som bröllopskoordinator.
    Vi kommer väldigt billigt undan, skulle jag tro. Det som kommer att kosta lite, är nog fotografen, men det skulle vara kompispris det oxå. Ceremonin kommer nog att bli av den 9 oktober, om allt går som vi vill.
    Åhhh vad jag längtar....

Hur går det för er andra?

• majamyra

Osvic, vad spännande, det är nära nu :) Ni har verkligen haft tur med kompispriser och allt, perfa! Låter som det kommer bli urmysigt!
    Vi har skickat inbjudningarna och idag ska jag nog äntligen välja en ring. Min klänning är uppsydd och klar, för den var för lång. Sambons kläder däremot måste vi fixa,..hm, vad har era respektive på sig?

• U2s

Min sambo ska sy upp en ljus kostym i Thailand och så ska vi sy upp byxor och skjortor med ¨kinakragar¨ till våra söner!

• majamyra

u2s-ja det låter smart. Vi ska ju viga oss i Sverige först innan vi åker så det får bli nåt köpt här hemma, annars kunde man ju ha gjort så. Billigt o bra :)

• Osvic

Vi ska ju oxå viga oss i Sverige, men vi kommer inte att vara så uppklädda här. Vi sparar oss till Thailand. Där ska min m2b ha en vit thaiskjorta och ett par beige byxor med lite upprullade byxben. Barnen ska oxå få kläder uppsydda, kanske nåt liknande som pappa sin?
    Vi ska vara barfota allihop, så skor blir ju inga bekymmer =)

• MrsMunter

Har som vanligt haft ett litet avbrott härifrån, men som någon sa: jobb och inskolning tar en heeel del tid! :D

Nu är i alla fall min klänning klar!!! Iiih! Längtar så tills jag får prova den... :D För er som är nyfikna kan ni kika i bloggen (orkar inte lägga ut alla bilder här också... *lat*)
    munters.blogg.se

Alla gästernas rum är bokade, vi har bestämt hur länge vi ska bo och var, och nästa steg på planeringslistan är maten som vi ska bjuda på.
    Vet att många brukar ha buffé, men jag tycker att det känns liksom litet "finare" (Missförstå mig rätt nu... :)) med vanliga kuvert? Eller? Vi ska ju hålla till på Moonlight Bay på Koh Lanta, och TI hade mailat dem i morse ang menyer och skulle återkomma till mig så fort hon fick dem.

Känns lovely att börja planera litet mer praktiska grejer! :D

• MrsMunter

Angående kläder på M2B så är det svårt tycker jag... Vi bestämde oss tidigt att han inte ska vara så himla uppklädd, utan tanken är vita linnebyxor och vit långärmad linneskjorta med "kinakrage" (alltså skjortkrage utan slag).

Men blir det FÖR casual när jag ska ha bröllopsklänning? Nu är ju min klänning ganska enkel: kortare modell och inte så mycket rosetter och puffärmar (se blogg adress ovan), men i alla fall...?

Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 9