Inlägg från: MrsMunter |Visa alla inlägg
  • MrsMunter

Många Thailandstrådar...nystart 9

Har som vanligt haft ett litet avbrott härifrån, men som någon sa: jobb och inskolning tar en heeel del tid! :D

Nu är i alla fall min klänning klar!!! Iiih! Längtar så tills jag får prova den... :D För er som är nyfikna kan ni kika i bloggen (orkar inte lägga ut alla bilder här också... *lat*)
    munters.blogg.se

Alla gästernas rum är bokade, vi har bestämt hur länge vi ska bo och var, och nästa steg på planeringslistan är maten som vi ska bjuda på.
    Vet att många brukar ha buffé, men jag tycker att det känns liksom litet "finare" (Missförstå mig rätt nu... :)) med vanliga kuvert? Eller? Vi ska ju hålla till på Moonlight Bay på Koh Lanta, och TI hade mailat dem i morse ang menyer och skulle återkomma till mig så fort hon fick dem.

Känns lovely att börja planera litet mer praktiska grejer! :D

• MrsMunter

Angående kläder på M2B så är det svårt tycker jag... Vi bestämde oss tidigt att han inte ska vara så himla uppklädd, utan tanken är vita linnebyxor och vit långärmad linneskjorta med "kinakrage" (alltså skjortkrage utan slag).

Men blir det FÖR casual när jag ska ha bröllopsklänning? Nu är ju min klänning ganska enkel: kortare modell och inte så mycket rosetter och puffärmar (se blogg adress ovan), men i alla fall...?

• MrsMunter

Thailand 08: Tack, jag gillar att fota, men det blir inte så mycket nu för tiden för tiden räcker inte riktigt till... :) Vet faktiskt inte ens om jag ids ta med systemkameran när vi åker till Thai? *funderar*

Angående bröllopsnatt så sover vi i HoneyMoon Suit:en natten TILL bröllopdagen samt 2 nätter efteråt. Det skiljde bara någnon hundralapp mellan den andra typen av bungalow vi ville bo i så det kändes mer värt att slippa packa ihop och flytta en gång till... :) Dock är vi barnfria alla tre nätter i suiten och det känns riktigt lyxigt! :D

• MrsMunter

Tack alla för era snälla kommentarer om min klänning! :) Det känns tryggt att få litet stöd, eftersom sambon inte får se den så har jag inte så många att ventilera med... :)

• MrsMunter

Thailand 08: ja,kameran lär nog få följa trots allt... Jag kommer nog att ångra mig bittert annars! ;)

• MrsMunter

Vet att det finns en lista när alla gifter sig, men hur länge är det kvar tills alla ÅKER nu? (och hur länge blir ni borta?) :)

• MrsMunter

Både jag och m2b har vaccinerat oss för tidigare resor, men båda barnen behöver vaccineras... Det verkar i alla fall vara "standard" att ge barnen twinrix? På kliniken där vi vaccinerar oss kostar det 350:- för barnen oavsett om man tar twinrix eller bara havrix så då blir ju valet inte så svårt... :)

• MrsMunter

Är det förresten någon här som ska köpa sin ring i Thailand?

• MrsMunter

Jag hoppas på att kunna vigas litet tidigare, men har inte riktigt pratat om det med TI än... Vill inte ha solnedgång på bilderna, utan SOL! :D

• MrsMunter

Idag har min brudklänning kommit från Lillsessan!!!

Provade den väldigt snabbt och haffsigt, men det ser ut som om den blev ganska exakt som jag önskade! Storlek och passform var i alla fall P E R F E K T! Man kan inte tro att jag aldrig provat den tidigare... :O Käns helt lovely, det hade jag faktiskt aldrig vågat tro!

Så nu är det bara att bocka av ytterligare en sak på listan! :) Längtar tills ikväll när ungarna sover så jag får prova den ordentligt... :D

• MrsMunter

Therese83:

ja, det beror på vad du menar med bjudit med? Vi har inte bokstavligen BJUDIT dem, men de är inbjudna! :)

Vi kommer att vara 17 vuxna och 6 barn, och det är antingen släkt eller nära, nära vänner.

• MrsMunter

Angående namnbyte: såg ni Kalla Fakta om hon som inte höll på att ta sig hem från Thailand?

Har inte sett det själv utan det var en bekant som berättade... tydligen lämnade de in namnändringsansökan samtidigt som hindersprövningen, men då blev det problem när hon skulle ut från landet! Det hela slutade med att de fick lösa en ny flygbiljett i hennes nya namn för att hon skulle få borda planet!!! :O Något att tänka på kanske...

• MrsMunter

ingenjörsbruden:
    Nja, jag såg det inte själv utan det var en kompis som sett det... Kolla TV4:s hemsida, där kan man säkert se det igen!

Vi tar det säkra före det osäkra och fixar det där med efternamnen när vi kommer hem... :)

• MrsMunter

Tack ingenjörsbruden! Man är ju litet het att få iväg alla papper, men namnändringsblanketten får defintivt vänta tills vi kommer hem... ;)

• MrsMunter
    U2s skrev 2008-10-09 19:59:24 följande:
    Hur länge innan kan man börja skicka efter och skicka in papper?
    Jag tror att hindersprövningen/äktenskapslicensen (eller vad det nu heter? :)) är giltig i 4 månader, så mao tidigast 4 månader innan vigseldatum...
  • MrsMunter
    susnik skrev 2008-10-09 08:36:28 följande:
    December 08: Vi är också rätt sent på det, skickade mina papper förra veckan tror jag det var..vilket datum gifter ni er?
    Vi gifter oss först den 15 februari, men eftersom vi åker till Thai redan den 28 november så börjar det kännas som kort om tid! :-O
    Jaja, får nog papprena från Skatteverket nu i dag eller på måndag, så bara jag får iväg dem till ambassaden så kommer det att kännas bättre...
  • MrsMunter

Nu börjar det dra ihop sig! Ja, egentligen är det ju länge kvar tills vi gifter oss (15 jan), men vi åker ju redan nästa helg! :D Fattar inte vart tiden försvinner...

Skorna (som jag eg bara ska ha under middagen/festen efteråt) är klara, buketten är bestämd och beställd, klänningen är klar och ringen hämtas nästa torsdag. Sönernas kläder är så gott som klara, och mannen ska sy upp sina när vi kommer dit (har dock med sig en back up... *ler*)
    Alla hotellrum (både våra och våra gästers) är bokade och bekräftade, och vi har äntlign kommit igång med litet finplanering med TI. Mailade ett brev med typ 1000 frågor i gårkväll som jag spänt väntar på svar på... :)

Det största problemet är nog egentligen mitt hår eftersom jag är korthårig... TROR att det kommer att bli en liten tiara och KANSKE en kort slöja? Får se.

Lägger in bilder i albumet så kan ni kika om ni vill! :)

BTW, är det någon här som gift sig på Moonlight och kan säga något om mat och dukning? (typ vad de hade för dukar, servetter, m.m.)

• MrsMunter

Januaribrud 2009:
    Jag håller faktiskt med dig. Det är sjukt mycket pengar!
    Vi börjar landa kring 25.000 kr (inkl mat till våa gäster) och det är betydligt mer än jag trodde att det skulle korta från början. Däremot så har ju TI inte kört med några "lockpriser", utan om jag bara hade tagit mig tiden och satt mig ner för att räkna ihop allt tidigare så hade jag upptäckt det...
    Nu har vi kommit så långt, så jag orkar inte dra mig ur. Och jag tror defintivt inte att jag kommer att bli missnöjd med arrangemanget heller!

Men som sagt, jag tror att mycket av det de hjälpt en med = tagit betalt för hade man kunnat fixa själv och betydligt billigare!

• MrsMunter

PiaCarina: Tack för svaret! Det låter ju alldeles utmärkt... :)

Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 9