Inlägg från: susnik |Visa alla inlägg
  • susnik

Många Thailandstrådar...nystart 9

Tingeling: Vad för material är det på din "kinaklänning"? Min väninna i Kina har kollat upp en klänning till mig fast i silke men då blev den tre gånger så dyr som den på 1koo...

chamor: Vi bokade flygstol med fritidsresor, åker direkt köpenhamn-Krabi. Det är skönt att slippa mellanlandning när man har småbarn med sig..vi betalar 8000 kr styck

• susnik

Grattis Osvic! Ser fram emot att läsa hur ni haft det!

Vad ska era blivande ha på sig? Har ju kommit på att vi inte ens har funderat över det...

Igår beställde vi min ring iallfall! Sen har vi bokat bröllopsnattshotell, blev Royal Lanta Resort, executiv, med jacuzzi på terassen.Vi ska bo där två nätter och då tar svärmor och min mamma barnen

• susnik

Vart har listan med bröllopsdagarna tagit vägen??

• susnik
    080101 skrev 2008-10-23 09:11:17 följande:
    kikar in =) Än är inget bestämt men förhoppningsvis blir det bröllop i thailand! En fråga: VAd står PW för ?
    Jag tror att det står för Paradise wedding

Nån som hänger här som gifter sig på Relax bay?
    Funderar på om vi ska ha hjärta eller en båge istället?
  • susnik

RB09: Åhh då hoppas jag att du vill dela med dig av den stora dagen, vi ska ju också gifta oss på Relax Bay!
    Ska ni även ha middagen där?
    Ska ni ha hjärta?

En liten fundering, hur är cermonin egentligen?
    Vi ska ha LD och då är den iallfall på svenska om jag fattat det rätt...

• susnik

U2s: Du ska skicka in blanketten äktenskapscertifikat www.skatteverket.se/download/18.19b9f599116a9e8ef36800024622/788103.pdf
    Hoppas länken funkar, annars www.skatteverket.se blanketter äktenskapcertifikat

Denna ska skickas till skatteverket, när du fått tillbaka den ska du skicka dessa( en för dig och en för blivand maken), lönespecifikation på vad din blivande tjänar, och två personer ska intyga att ni ej är gifta
    Jag skrev på ett papper härmed intyga xxx att zzz (mitt namn och personnr) är ogift. Sen skriver xx under och skriver födelsedata och adress.
    Dessa dokument ska skickas till Juridiska exp på UD tillsammans med 220 kr per person har jag för mig att det är, ring och kolla för säkerhets skull, ett frankerat kuvert till Thailändska ambassaden med ytterligare pengar i, har glömt hur mycket. Sen ska du även skicka med ett frankerat kuvert med din adress så du får hem dokumenten!
    Hoppas du fattar hur jag menar?!

• susnik

U2s: Referensbrev är väl det som två olika personer( ej släktingar) intygar att ni ej är gifta.

Man kan börja 4 månader innan.

Jag fick en dokument från LD ang hur man skulle göra och vad det kostade med undantag för att det stod 120 kr och på UD sa de att kostnaden var 220 kr.
    Inboxa mig din mail så ska jag maila dig om du vill?

• susnik

Sancher: Åhh vad spännande! Ska bli kul att få läsa om er stora dag!

U2S: Jag skickade en vanlig lönespecifikation och det räckte!

080101: Vad kul!

Snart drar det ihop sig för oss med, vi åker den 2 dec!
    När vi kommer hem den 17 blir det att packa om för nu ska vi tydligen fira jul i fjällen Får det i bröllopspresent av svärisarna. Snacka om att gå från varmt till kallt

• susnik

Här är en till som väntar med spänning på sin klänning, beställde från 1koo!
    Nu närmar det sig med stormsteg
    Vad ska ni ha för musik på "ingången"?

• susnik

Us2: Vi har inte bestämt oss alls
    Nu känner jag att det är så mycket som inte är fixat, börjar få panik!!

• susnik

Vad ska era blivande ha på fötterna??
    Jag ska ut och se om jag hittar några skjortor till småkillarna i morgon, har shorts sen i somras..hittar vi nåt annat gulligt där nere så kan man ju slå till ändå

• susnik

Koh Lanta: Åhh vad härligt det låter! Ha en supermysig bröllopsdag!

Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 9