• Stina25

Förlova sig eller inte?

Min sambo och jag har pratat om att vi såklart ska gifta oss, det är ju vi nu liksom. Men han är väldigt traditionell och tycker att man ska gifta sig inom ett år efter förlovning. Han tycker inte att man ska gå o vara förlovade i tio år. Han tycker knappat att man behöver förlova sig, kan man inte bara gifta sig? Jag vet inte vad jag tycker men jag skulle vilja ha ett romantiskt frieri men det är inte så viktigt för honom. Hur gjorde ni och måste man förlova sig med ringar? Om vi bestämmer att vi ska gifta oss tex nästa sommar kan vi väl bara köpa ringar då? Har ni två ringar eller vad?

• Svar på tråden Förlova sig eller inte?
  • Stina25

haha ja visst är det. Jag tror dock inte att han tycker att det är ointressant. Om man säger såhär: Han tycker inte att förlovningen i sig är så viktigt, det stora och viktiga är liksom giftermålet. Det han menar är att om man förlovar sig betyder det verkligen att "nu ska vi gifta oss, sätt ett datum". Han tycker inte, och det håller jag väl egentligen med om, att en förlovning bara är ett steg framåt och typ "en vacker dag ska vi gifta oss, kanske om tio år". För min del skulle det va kul med ett stort romantiskt frieri medan jag tror att han är mer inne på att fira med själva giftermålet. Jaja det återstår att se, jag tycker inte att bruden ska fria vet inte varför men jag kan inte se mig själv fria :) Och inte kan jag bestämma vad han ska göra hehe. I övrigt är han väldigt romatisk, vi firar årsdag nu och han planerar för fullt att åka iväg på en romatisk helg och jag typ "va är det årsdag nu? jaha hehe".

• Stina25

OBS! Jag vill inte få arga inlägg, jag menar inte att bruden generellt inte ska fria! Jag menar att JAG inte vill fria, som brud. Jag vill ha vit häst med min prins som friar mer så..

• Stina25

hehe hans bror o tjej har nyss förlovat sig så vi har pratat ganska mkt om sånt nu. Jag frågade hur han såg på det o det är som jag sa sagt MEN han sa att det visst är nåt speciellt o att det skulle va ungefär som att jag kom hem en vanlig dag från jobbet o så hade han förberett hemma o har fixat ringar i smyg typ, alltså nåt romantiskt. (Sen blir det väl lite med det praktiska om man nu ska tänka realistiskt eller? Med storlek o sånt tänker jag). I vilket fall så är det själva grejen att man som ni säger för-lovar sig till någon. Klart det kan ta tid pga ekonomi eller annat egentligen, om man vill förlova sig får man väl det. Bara man har ett datum eller så, känns bra att vi är överens nu haha :) Go girls ni som frågat själva, jag är för feg eller nåt..

Svar på tråden Förlova sig eller inte?