Ta min sambos utländska namn?
Ar man ingen familj om man inte har samma namn allihop alltsa..?
Ar man ingen familj om man inte har samma namn allihop alltsa..?
Jag har ett jakligt fult namn tycker jag nog... Men vill heta samma som mannen i mitt liv: Pappa!
Hur blir det sen nar man skiljer sig da??? Och man vill att alla barnen ska ha samma namn?? Alltsa, om man far barn med nasta karl? Ar ju jattemanga som skiljer sig och traffar nya, sa ar det bara. Och den dagen den sorgen, vad gor man med namnen???
Jag funderade lite pa min mammas flicknamn, eftersom det bara ar 2 killar kvar pa Gotland som har det namnet. Finns en historia bakom det oxa: For x hundra ar sen flyttade en dansk till on och tog det namnet efter garden han kopte (garden heter fortfarande sa!), och blev typ borgmastare eller nat och namns i historie-bockerna! Tycker jag ar lite haftigt, hur kul ar Ahlgren lixom!
Men min man var inte alls sugen pa det... Funderade lite over att det kunde vara "bra" for honom att ha ett svenskt namn eftersom vi ska bosatta oss i Sverige...
En jakla massa tjejer som har utlandska man! Men bor ni i Sverige? Bor starta en trad om oss som bor i Sverige med icke-svenskar. Mycket erfarenheter man kan dela om hur man gor nar man "importerar" sin man...