Inlägg från: Pitebrud 090801 |Visa alla inlägg
  • Pitebrud 090801

Pite brudar -09!

Jätte gärna!
    Jag tänkte precis lägga in en egen tråd på ämnet, då jag känner mig helt borta.

Gifter mig i Öjebynskyrka 090801.

• Pitebrud 090801

Hur går det för dig i planeringen?

Jag våndas över tårtan, håret och blommorna.

Vet du vilka som gör bröllopstårtor här i Piteå? Någon som är extra duktig?

• Pitebrud 090801

Ja bryggmans verkar var bra. Har sett ett antal bra omdömmen om dom.
    Jag får nog ta mig en tur dit.

Jag var idag och frågade runt lite om tårtor, men de hänvisade mig bara till bagerierna på industriområdet i Öjebyn. Fick dock ett ungefärligt pris på 35-40 kr biten. Tårtan kommer att bli dyr känns det som.

• Pitebrud 090801

Tog kontakt med Hansens bageri idag. De hade ett pris som för dagen (kan komma prishöjningar) låg på 27 kr/bit. Ska man ha över 100 bitar så kändes det som ett mer lagom pris.

Är det någon som har erfarenhet av Lime salongen inne i stan? Jag såg att de hade id makeup så sminkningen skall jag nog göra där men jag är lite orolig för håret. Jag vet ingen som varit där och varken klipp sig eller gjort en håruppsättning.

Jag kan ju fortsätta och slänga ut lite frågor när jag ändå håller på. Är det någon som har tips på frissörer/sminkörer där man även kan klä på sig klänningen?

Msofia när funderar ni på att gifta er?

• Pitebrud 090801

Finns det någon mer som gifter sig i Piteå?

• Pitebrud 090801

Jag tror att provuppsättning ingår i bruduppsättningen så det är därför man har dyrare pris, men det skilljer nog mellan frissörerna. Så man får nog höra efter noga innan man bestämmer sig.

• Pitebrud 090801

Jag tittade runt lite på de olika budget verktygen som finns och de borde verkligen uppdaters efter dagens priser. Frissör står det på många 1000 kr och det går ju inte ens en balfrisyr på.

Det är bara att konstatera att det är jätte dyrt med allt.

• Pitebrud 090801

James band spelar på alla möjliga tillställningar.
    Vi har bokat in dem till våran fest och vi har haft dem på tidigare fester. Jätte bra musik för alla. rekomenderar varmt.
    Deras hemsida:
    www.myspace.com/jamesband009

• Pitebrud 090801

Det beror lite på om man vill ha heldag, dvs använda delar av dem i kyrkan eller bara ha en festspelning. Det är lite olika från gång till gång (beroende på vad man vill ha), så det bästa är att ta kontakt med dem. jamesbandmusic@gmail.com

• Pitebrud 090801

Jag har äntligen fått boka en frissör åt mig och min tärna. Det blev hårsudion. Vilken trevlig personal de hade. Jag hade planer på andra frisörer, men jag fick inget svar av dem. Tillslut fick jag bla svar av Cau&co och de skulle vara lediga den helgen. Så när jag gick runt på stan i fredags så kom jag på att jag inte frågat hårstudion om de tar in bokningar. Och de gjorde de så nu har jag bytt frisör från anna klippare till hårstudion. För jag vill ju få en kontakt med frisören som skall göra frisyren och hon kan ju ge förslag på frisyrer som inte kommer störa håruppsättningen. Dock är de ju lite dyra men där fick man låna löshår om det behövs utan kostna. Där sparade jag 1500:-. Hur går det för er andra?

• Pitebrud 090801

3400 kr som hårstudion tar är ett fast pris oavsett frissyr som jag har förstått det.

Cau&co tar mellan 2200 -2700 beroende på om du vill ha en 3 års elev eller Artdirector. Brudmake up går på 595 ink prov makeup. Tärna tog de mellan 640-800 kr/h.

Somamaren 09 ingår make upen i 3400? Hon som tog emot beställning sa 500:- men jag frågade samtidigt om tärnan så hon kanske blandade ihop det eller så förstod jag det fel. Då ligger de ju på samma pris som alla andra. Blir i så fall bara bättre och bättre.

För er som undrar så skulle tärnans hår gå på 1200:- på hårstudion.

Är det någon som vet vilken typ av smink som hårstudion använder. Vill helst ha Id men jag vill samtidigt inte springa mellan salongerna.

• Pitebrud 090801

Tack! Då försvann en post i budgetten.

• Pitebrud 090801

Sommaren 09: Vilken frisör blev det?

Svar på tråden Pite brudar -09!