• Msofia

Pite brudar -09!

Finns det möjligtvis någon mer som ska gänga sig i Pitetrakten med omnej som vill diskutera frisörer eller annat matnyttigt?

• Svar på tråden Pite brudar -09!
  • Pitebrud 090801

Jätte gärna!
    Jag tänkte precis lägga in en egen tråd på ämnet, då jag känner mig helt borta.

Gifter mig i Öjebynskyrka 090801.

• Pitebrud 090801

Hur går det för dig i planeringen?

Jag våndas över tårtan, håret och blommorna.

Vet du vilka som gör bröllopstårtor här i Piteå? Någon som är extra duktig?

• Msofia

Oh jag har precis börjat känns det som.. vi har egentligen inte bäst oss 100 för norrbotten då han kommer söderifrån. Men det lutar ditåt så jag måste nog börja forska i frisörer ect i pite trakten. Vi funderar faktiskt på Storforsens kapell...

Blommorna känns spontant som Bryggmans (öjebyn) har för mig att de är ruskigt duktiga.

• Pitebrud 090801

Ja bryggmans verkar var bra. Har sett ett antal bra omdömmen om dom.
    Jag får nog ta mig en tur dit.

Jag var idag och frågade runt lite om tårtor, men de hänvisade mig bara till bagerierna på industriområdet i Öjebyn. Fick dock ett ungefärligt pris på 35-40 kr biten. Tårtan kommer att bli dyr känns det som.

• Pitebrud 090801

Tog kontakt med Hansens bageri idag. De hade ett pris som för dagen (kan komma prishöjningar) låg på 27 kr/bit. Ska man ha över 100 bitar så kändes det som ett mer lagom pris.

Är det någon som har erfarenhet av Lime salongen inne i stan? Jag såg att de hade id makeup så sminkningen skall jag nog göra där men jag är lite orolig för håret. Jag vet ingen som varit där och varken klipp sig eller gjort en håruppsättning.

Jag kan ju fortsätta och slänga ut lite frågor när jag ändå håller på. Är det någon som har tips på frissörer/sminkörer där man även kan klä på sig klänningen?

Msofia när funderar ni på att gifta er?

• Pitebrud 090801

Finns det någon mer som gifter sig i Piteå?

• NYC08

Jag kan varmt rekommendera frisören Anna Larsson på Paus. Hon är superduktig!

• Emmacita

Vi ska gifta oss i Storforsen den 20 december i år, ett minibröllop med bara närmsta familjen som vi har planerat i 1,5 vecka hittills så det har fått gå rätt fort att få ihop alla trådar! :o) Men klänningen är redan fixad (köpte av en tjej här på BT) och flygbiljetterna för mannens familj är bokade (de är från västkusten, blev dyrt som en utlandsresa!) nu ska vi bara få grönt från älvsbyns församling och bestämma detaljerna men det känns som om det kommer att ordna sig!

Jag funderar på frisyr och make-up hos hårstudion, har inte fått tag på Mariasalongen i Öjebyn, vet ni något om priser hos olika frisörer?

• Emmacita

Hur kan en bröllopsuppsättning kosta mer än dubbelt så mycket som en balfrisyr??? Det är ju inte vettigt med 2500:- för att locka håret på någon! Nej, hos dem blir jag inte kund, tyckte det var nog hutlöst med 1300:- hos en annan frisör...

Svar på tråden Pite brudar -09!